U Bosni i Hercegovini od 1. veljače stupaju na snagu nove veće cijene goriva za motorna vozila kao rezultat uvođenja dodatnih trošarina iz kojih bi se trebala financirati gradnja novih prometnica
Gorivo u BiH najjeftinije je u regiji pa je to bio razlog zbog kojega su u toj zemlji svoje spremnike punili i brojni stanovnici pograničnih dijelova Hrvatske.
I oni ubuduće moraju računati na dodatni trošak odnosno na to da će ih spremnik od 50 litara goriva ubuduće stajati oko pet eura više nego do sada.
Sukladno zakonu kojega je, na inzistiranje međunarodnih kreditora, početkom siječnja usvojio parlament BiH, gorivo u BiH poskupjet će za 20 feninga odnosno 10 eurocenti po litri.
Litra najprodavanijeg bezolovnog benzina BMB 95 tako će ubuduće stajati 2,10 konvertibilnih maraka pa će biti neznatno skuplja nego, primjerice, u Bugarskoj, no još uvijek jeftinija nego u Hrvatskoj i to za oko 20 eurocenti.
Litra dizelskog goriva na crpkama u BiH od četvrtka bi trebala stajati 2,25 konvertiibilnih maraka odnosno oko 1,15 eura.
Najviše će poskupjeti ukapljeni plin, čija će cijena na crpkama, s 80 feninga po litri, biti povećana na 1,20 konveritiblnih maraka.
Iznos od 15 feninga po litri benzina i dizelskog goriva, odnosno 40 feninga po litri plina, koliko će se ubuduće u BiH dodatno plaćati, bit će izravno izdvajan na posebne račune iz kojih će se financirati gradnja cesta i autocesta.
Na tome su inzistirali Međunarodni monetarni fond (MMF), Svjetska banke (WB) Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) te Europska investicijska banka (EIB), uvjetujući time aktiviranje već ugovorenih kreditnih sredstava od oko 500 milijuna eura namijenjenih prije svega nastavku gradnje autoceste na koridoru V c.
Uvođenje novih trošarina ovi kreditori smatraju jamstvom da će BiH moći vraćati kredite odobrene za cestogradnju.
Gospodarstvenici u BiH upozorili su kako će nove cijene goriva neminovno povećati i njihove troškove pa je u cijeloj BiH moguće očekivati novi val poskupljenja.