Sredstvo nalik smoli koje je jučer na tračnicama otkrila splitska tvrtka CIAN upotrebljeno je neposredno prije dolaska nagibnog vlaka te uopće nije ispitano i prvi put je korišteno
Sporna je tekućina dobivena iz centralnog skladišta HŽ-a, točnije službe nabave, koja bi trebala imati preciznu informaciju o kojemu je sredstvu riječ.
Jutarnji.hr iz krugova u HŽ-u doznaje da se istraga namjerno vodi u krivom smjeru te da glavni krivac nije Ivan Medak, već se krije među visokim dužnosnicima u Hrvatskim željeznicama.
Izvor tvrdi da se prvi put za nanošenje retardanta nije koristio kemijski vlak, nego pružno vozilo, takozvani robel, koji služi za prenošenje materijala pružnog odsjeka na kojem rade djelatnici na održavanju. Istina je da s tim malim pružnim vozilom, na čijem su platou bile postavljene bačve iz kojih je pumpicom prskana tekućina, mlaz nije mogao biti usmjeren tamo gdje je potrebno, već se razlijevao po šinama.
Kemijski vlak, međutim, prska strojno izvan kolosijeka jer posjeduje posebne štrcaljke za ispust tekućine, čime se sprječava da sadržaj dolazi u kontakt s dijelovima kolosijeka.
Također nije poznato što je zabilježeno u tzv. crnoj kutiji, uređaju koji evidentira sve što se događa u sustavu vlaka, premda je riječ o digitalnom zapisu koji se navodno može iščitati u vrlo kratkom vremenu .