Lavinu optužbi sasuo je direktor brodarske kompanije Blue Line Henry Jorgensen na račun splitskog gradonačelnika Ive Baldasara i ravnatelja Lučke uprave Split Milana Blaževskog: tvrdi da - nakon što su onemogućili projekt prvog splitskog broda-hotela u luci - pokušavaju spriječiti ostvarenje te investicije i u Dubrovniku
'Kad su prije mjesec dana objasnili da za naš brod nema mjesta u splitskoj luci, pozvao nas je gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić i odmah dogovorio sastanak gradskih službi, lučke uprave, policije, carine i kapetanije. Botel je trebao započeti s radom 1. lipnja, ali nakon nekoliko dana dobre suradnje Blaževski koristi kontakte iz splitske carine, pokušava utjecati na Dubrovnik i onemogućiti realizaciju projekta', tvrdi Jorgensen.
Sadašnji SDP-ov šef Lučke uprave Split, naime, donedavno je bio na mjestu voditelja splitske carine, a ona je nadređena dubrovačkoj. U Blue Lineu kažu da ne žele ulaziti u motive ovakvog ponašanja, ali procjenjuju da je u interesu poreznih obveznika utvrditi 'je li u pitanju nesposobnost ili zloća'. Zazivaju reakciju državnih institucija, a i sami će vjerojatno potražiti pravnu zaštitu.
Kako to Blaževski i Baldasar 'na daljinu' stopiraju projekt u Dubrovniku? Nije precizno objašnjeno, ali tvrdi se da preko carinskih službi konstantno traže različite dokumente, potvrde i garancije - a kad se to dostavi, uvijek traže nešto dodatno.
'Problem je što nikome više nije jasno što je potrebno!', nastavlja Jorgensen. Projekt prvog splitskog 'botela' trebao je biti ostvaren na brodu 'Dalmatia', koji bi u nekoliko ljetnih mjeseci bio vezan u luci i turistima nudio petstotinjak ležaja i dvjestotinjak parkirnih mjesta u garaži. No odbijen je navodno zbog velike gužve - iako je bilo obećano da će u tim slučajevima isploviti - pa su vlasnici otkazali već primljene rezervacije za srpanj ove godine. Tvrde da je samo na račun PDV-a država izgubila najmanje 2,5 milijuna kuna.
'Blue Line', inače, već godinama ratuje s različitim vlastima jer tvrde da su diskriminirani u odnosu na Jadroliniju. Već dvadesetak godina plove na relaciji Split - Ancona i prevezli su nekoliko milijuna putnika, no kažu da je pitanje hoće li iduće godine uopće ploviti iz Splita. Razlog: problemi s Lučkom upravom, ali i Carinom.
Prošle godine čak su zbog nerazumljivih tumačenja propisa otjerali njihov brod na remontu iz splitskog škvera u Crnu Goru, jer je traženo da se zbog ciparske zastave koju nosi plate pristojbe kao da se on trajno uvozi u Hrvatsku.
'U slučaju prekida poslovanja posao bi izgubilo barem desetak radnika agencije Split Tours, zatim naši brojni opskrbljivači i poslovni partneri, kao hrvatski dio posade. Od 55 članova, njih 35 su hrvatski državljani', objašnjava Jorgensen.
Ravnatelj splitske Lučke uprave Milan Blaževski za tportal je kratko kazao da 'onaj tko ima argumente, ne bi trebao pribjegavati klevetama i lažima na osobnoj razini'. Gradonačelnik Baldasar, do prošle godine ravnatelj Agencije za obalni linijski promet, tvrdi da je svaki investitor dobro došao dok poštuje institucije i zakone. 'Više puta u dužem periodu ponašaju se suprotno. Mislim da se ovdje radi o potpuno pogrešnoj poslovnoj odluci i da im je sada svatko kriv', kaže Baldasar.
Dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić nije bio dostupan za komentar.