Ulazimo u finiš kratke predizborne kampanje kada se već polako počinju svoditi i financijski računi tko je koliko potrošio. Sve veća bitka vodi se i na internetu gdje stranke također ulažu značajna sredstva kako bi privukli glasače.
Stručnjaci iz Narativ komunikacija analizirali su Meta i Google oglase prema strankama i liderima, te su doznali tko najviše troši, kakve oglase koriste i koja područja najviše targetiraju. Analizu su objavili na Linkedinu, prenosimo je uz dozvolu.
Prema podacima iz javno dostupnih izvora na tim platformama, najviše je u digitalni marketing potrošio SDP, slijedi HDZ, pa Most, Možemo i Domovinski pokret.
SDP je potrošio 50.330, HDZ 44.890, Most 40.970, Možemo 37.960, a Domovinski pokret 21.330 eura.
HDZ je kao stranka objavio 151 oglas, a još 34 su personalizirano reklamirali predsjednika Vlade i stranke Andreja Plenkovića i to samo na Meti (Facebook i Instagram), na što su potrošili gotovo 10 tisuća eura.
SDP je objavio čak 319 oglasa kao stranka, a i oni su personalizirano reklamirali svoga predsjednika također samo na Meti. Na Peđu Grbina je potrošeno nešto više od 4000 eura kroz 43 oglasa.
Most je za Nikolu Grmoju, njihovog kandidata za premijera, platio samo sedam oglasa koje je platio gotovo koliko je SDP platio 43 za Grbina. Oglasni su stajali Most 3870 eura.
Možemo je platio daleko najveći broj oglasa, 931, iako nisu potrošili najviše novca u digitalni marketing. Očito im je strategija bila manje je više, odnosno više manjih jeftinijih oglasa koji shodno tome imaju imanji doseg.
Zanimljivo, personalizirane oglase plaćali su za zagrebačkog gradonačelnika Tomislava Tomaševića, a ne premijersku kandidatkinju Sandru Benčić. Njih dvoje su zajednički suvoditelji stranke.
Također spomenimo i fokus digitalnog geolociranja za oglase. HDZ, SDP i Možemo odabrali su cijelu Hrvatsku, Grad Zagreb i Zagrebačku županiju, a za predsjednike Plenkovića i Grbina cijelu Hrvatsku dok Tomašević cilja na Bjelovarko-bilogorsku, Istarsku i Dubrovačko-neretvansku županiju.
Most je osim Hrvatske i Zagrebačke županije fokus usmjerio na Osječko-baranjsku županiju.
Domovinski pokret se fokusirao osim na cijelu Hrvatsku posebno također na Osječko-baranjsku, ali i Splitsko-dalmatinsku županiju, a predsjednik stranke Ivan Penava i na Požeško-slavonsku i Vukovarsko-srijemsku županiju.
Mislav Kolakušić cilja sa svojim oglasima na cijelo područje Hrvatske.