Novoizgrađeni cestovni podvožnjak u osječkoj Ulici Sv. Leopolda Bogdana Mandića, jedna od kapitalnih gradskih prometnih investicija, vrijedna više od sedam milijuna eura, pušten je u petak u promet, čime će se rasteretiti osječka gradska prometna mreža
Projekt je s 85 posto iznosa financiran iz EU fondova, ostatkom iz državnog proračun, a izgradnja 509 metara dugog podvožnjaka obuhvatila je, uz ostalo, denivelaciju ceste ispod željezničke pruge Osijek-Zagreb te gradnju cestovnog i željezničkog mosta.
Realizacijom projekta omogućava se znatno rasterećenje prometa, budući da je ulicom Sv. Leopolda Bogdana Mandića godinama dnevno prolazilo oko 25 tisuća vozila, zbog čega je bila jedna od najopterećenijih u Hrvatskoj, a zbog prolaska vlakova često su se stvarali zastoji u cestovnom prometu.
Potpredsjednik Vlade, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako će ova investicija, koja je završena prije predviđenog roka, riješiti postojeće prometno "usko grlo" na ulazu u Osijek, što će pomoći ljudima u svakodnevnom funkcioniranju.
Govoreći o drugim prometnim projektima na ovome području najavio je kako će se za desetak dana potpisati ugovor o izvođenju radova na preostalom dijelu cestovnog 5C koridora prema granici s Mađarskom, a u Osijeku je u tijeku projekt obnove tramvajske infrastrukture i za nekoliko dana slijedi potpisivanje ugovora o nabavi novih tramvaja.
U tijeku je projekt terminala za rasute terete u osječkoj riječnoj luci, koji ide jako dobro, obnovljena je zgrada željezničkog kolodvora, a uskoro će se potpisati ugovor za obnovu terminala u osječkoj Zračnoj luci, pa niti jedan drugi grad u Hrvatskoj ne realizira tolike projekte u svim vrstama prometa, koristeći EU sredstva, kao grad Osijek, poručio je Butković.
Ministar regionalnog razvoja i EU fondova Šime Erlić ocijenio je kako je otvorenje ovog kapitalnog i strateškog prometnog projekta, od iznimnog značaja za prometni razvoj Osijeka.
Podsjetio je kako se na području Osijeka posljednjih godina realiziraju EU projekti u vrijednosti većoj od 400 milijuna eura, iz svih operativnih programa, a u novom ITU mehanizmu za grad Osijek osigurano je 55 milijuna eura, koji će krenuti u realizaciju do kraja godine što će, uz ostalo, obuhvatiti i nova ulaganja u promet. Osječki gradonačelnik Ivan Radić istaknuo je kako je problem prometovanja u ovoj ulici mučio Osječane preko 50 godina, jer su ovdje zbog prolaska vlakova zastoji bili česti, čak do dva i pol sata dnevno.
Napomenuo je kako je podvožnjak završen prije roka - radovi su krenuli u studenom 2021. godine, a u godinu i devet mjeseci radovi su završeni.
S obzirom da se za otvorenje podvožnjaka čekao istodobni polazak vlaka, koji je s osječkog željezničkog kolodvora kasnio desetak minuta, Butković je, na upite novinara, kazao kako se zbog presjedanja putnika čekao vlak iz Belog Manastira, pa je došlo do kašnjenja.
"Kao država nismo mogli u isto vrijeme graditi autocestovnu i željezničku infrastrukturu, idućih desetak godina najviše sredstava bit će uloženo upravo u željezničku infrastrukturu, među kojima su i 22 nova vlaka, i sve snage ćemo koncentrirati upravo na ovu infrastrukturu", izjavio je Butković.
Budući da je za projekt izgradnje podvožnjaka potrošeno pet milijuna eura manje nego što je ugovoreno, novinari su pitali ministra Erlića postoji li mogućnost da se ta sredstva preusmjere za nešto drugo, jer grad na ovom prostoru planira spojnu cestu prema autobusnom i željezničkom kolodvoru.
Erlić je kazao kako se, iako rjeđe, zna dogoditi da se cijene pokažu manjim, jer je projektna dokumentacija bila godinama prije napravljena, a nakon provedene javne nabave pokazalo se da je ugovorena cijena radova niža od početno procijenjene, pa je došlo do nekih ušteda na projektu.
"To se može prealocirati na druge stavke unutar samog projekta, a radimo na tome da do kraja godine iskoristimo preostala sredstva i preusmjerimo ih na druge projekte", kazao je Erlić.