Samo dan prije izbora, točnije u ponoć u Hrvatskoj će započeti izborna šutnja koja će potrajati sve do zatvaranja birališta
Prema odredbama Zakona o izboru zastupnika u Hrvatski sabor, izborna šutnja započinje 24 sata prije dana izbora i traje sve do dana izbora, točnije 17. travnja u 19 sati kada se zatvaraju birališta.
'Zabranjena je svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata, kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua kandidata, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela u vremenu od 16. travnja 2024. od 00,00 sati do 17. travnja 2024. do 19,00 sati, a u kojem vremenu traje izborna šutnja. Zabrana izborne promidžbe za glasovanje u inozemstvu traje od 15. travnja 2024. od 00,00 sati do 17. travnja 2024. do 19,00 sati', poručili su iz Državnog izbornog povjerenstva.
DIP pritom poziva sve neposredne i posredne sudionike kampanje da se tijekom izborne šutnje suzdrže od iznošenja i obrazlaganja izbornih programa, objavljivanja promidžbenih poruka i fotografija kandidata u medijima, postavljanja novih promidžbenih plakata ili letaka, pozivanja na glasovanje za pojedine izborne sudionike, upućivanja telefonskih poziva, SMS poruka ili elektroničke pošte biračima, postavljanja novih promidžbenih sadržaja poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, kao što su Facebook, Twitter i ostale, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža, kao i bilo kojih drugih aktivnosti koje bi predstavljale izbornu promidžbu.
Kršenje izborne šutnje prijavljuje se Državnom izbornom povjerenstvu, no nažalost, ono, osim upozorenja onog koji krši šutnju ne može puno napraviti. Za razliku od europskih i lokalnih izbora, za kršenje izborne šutnje na parlamentarnim izborima nisu propisane kazne.
Poštivanja izborne šutnje moraju se držati i mediji koji bi se trebalu suzdržati od objavljivanja fotografija, izjava, intervjua, navođenja izjava ili pisanih djela svih izbornih sudionika bez obzira radi li se o temi koja je izravno vezana uz izbornu promidžbu ili o bilo kojoj drugoj temi te bi morali ukloniti iz svojih programskih sadržaja sve što predstavlja izbornu promidžbu, kao što su primjerice reklame, linkovi i slikovni linkovi-oglasi („banneri“) na portalima koji vode na mrežne stranice izbornih sudionika.