negativne reakcije

U Zagrebu uklonjeni plakati s natpisom 'Samo slabiči dobiju depresiju', autori pojasnili o kakvoj je kampanji riječ

04.10.2022 u 18:53

Bionic
Reading

Plakati s natpisom 'Samo slabiči dobiju depresiju' ovih su dana u Zagrebu izazvali negativne reakcije. Reagirao je i Unicef Hrvatska, autor kampanje koji je plakate naposljetku uklonio. Na službenoj stranici na Facebooku autori su pojasnili da je cilj kampanje bio rušenje predrasuda i mitova koji se vežu uz mentalno zdravlje. Ispričali su se svima kojima su oglasom uzrokovali nelagodu. Također su pojasnili da je kampanja bila osmišljena u više faza, a natpisi koji su izazvali negativne reakcije trebali su biti tek prvi dio

'U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o mentalnom zdravlju, rušiti stigme i mitove, utjecati na diskriminaciju, ojačati podršku za mentalno zdravlje djece i mladih – pokrenuli smo dodatnu fazu kampanje u formi poruka koje ocrtavaju česte predrasude s kojima se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja suočavaju', navodi Unicef Hrvatska u objavi na Facebooku.

Unicef Hrvatska, kampanja
  • Unicef Hrvatska, kampanja
  • Unicef Hrvatska, kampanja
Unicef Hrvatska, kampanja Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Unicef Hrvatska

Dodali su pritom da se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja često suočavaju s nerazumijevanjem, odbijanjem i nedostatkom podrške okoline. 'Kampanjom smo željeli utjecati na stavove i predrasude, svjesni da je to dug, složen i zahtjevan zadatak. Kampanju smo planirali provesti u dvije faze – tzv. 'teaser' sa šokantnim porukama te tzv. 'otkrivanje'. U prvoj fazi kampanje objavljena je jedna od poruka na deset oglasnih pozicija u Zagrebu. U drugoj smo fazi planirali prelijepiti oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima i kontekstom kampanje te poveznicom koja vodi na internetske stranice s pojašnjenjima učestalih 'mitova' i sadržajima koji pomažu u razumijevanju mentalnog zdravlja. Važan dio ove kampanje su i događanja uživo te komunikacija na društvenim mrežama', ističu iz Unicefa Hrvatska.

Željeli su istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti

U prvoj fazi su izazvali reakciju javnosti porukama koje su zapravo komentari s kakvima se djeca i mladi diljem Hrvatske susreću svaki dan. Pritom ističu da je osjećaj koji su u tri dana izazvali kod dijela javnosti konstantan osjećaj osoba koje imaju problema s mentalnim zdravljem, a koji su okruženi društvom koje nema informacije kako im pružiti podršku te nailaze na nerazumijevanje.

'Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju dobiju samo 'slabići'. Kampanjom smo htjeli istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti koja je preduvjet za pozitivne promjene u brizi za mentalno zdravlje djece i mladih. Prilažemo i cjelovita rješenja oglasa koja su trebala biti objavljena u drugoj fazi kampanje.

Zbog reakcija određenog dijela javnosti u posljednja tri dana odlučili smo da ćemo s kampanjom o važnosti mentalnog zdravlja nastaviti kroz druge oblike komunikacije, a spomenuti 'teaser' oglasi su jučer uklonjeni. Ured UNICEF-a za Hrvatsku će u suradnji s partnerima nastaviti s kampanjama i programima za podršku mentalnom zdravlju djece i mladih. Nadamo se da ćemo naići na razumijevanje te se ispričavamo onima kojima smo oglasom uzrokovali nelagodu', zaključuju iz Ureda Unicefa za Hrvatsku.