Nedavno osnivanje hrvatske podružnice švicarske tvrtke Swiss Space Systems (S3) koja želi u Udbini otvoriti svemirsku luku za mini satelite odjeknula je poput prvotravanjske šale u tolikoj mjeri da se Ličani šale kako bi se uskoro prvi 'susreti treće vrste' mogli dogoditi upravo na krškim poljima Krbavskog polja koje će popratiti muk krava koje su odjednom postale ljubičaste, što zbog susreta s vanzemaljcima, a što od navodnog basnoslovnog ulaganja tvrtke koja dolazi iz iste zemlje odakle i ljubičaste čokoladne krave. Šale i sumnjičavost na račun švicarsko-ličkih svemirskih pretenzija vrijednih 50 milijuna eura nisu neutemeljene, ponajviše što ovaj ambiciozni projekt zasad nema čvrste temelje
Naime, tijekom grandioznog predstavljanja domaće podružnice u Esplanadi moglo se čuti kako ima suglasnost Ministarstva obrane i podršku lokalne samouprave. Podrška projektu od stanovnika Udbine i okolnih sela ne čudi, no u MORH i Oružane snage tvrde kako nisu upoznate s projektom svemirske postaje u sklopu vojarne 'Josip Jović' u kojoj se nalaze instalacije za slijetanje i polijetanje zrakoplova. Te instalacije pogodne su i kao baza bespilotnih letjelica, što nekadašnji aerodrom bivše JNA čini idealnim za svemirski projekt.
Ipak, Ministarstvo obrane smatra kompleks u Udbini itekako perspektivnim pa je vrlo teško očekivati da će se korisnik olako riješiti poligona na kojem su povremeno vježbali i pripadnici DEVGRU-a, odnosno Mornaričke specijalne ratne razvojne grupe, glavne američke protuterorističke postrojbe, jedne od najelitnijih postrojbi koja je izvela prepad na Osamu bin Ladena. Iako se o Udbini kao potencijalnoj NATO-bazi ne govori javno i učestalo, njezina je lokacija zbog geografske izoliranosti postala omiljeni poligon za obuku američkih komandosa kojim upravlja zapovjedništvo za posebne operacije na području Europe (SOCEUR).
U blizini je aerodroma Udbina i poligon 'Eugen Kvaternik' u Slunju koji zadovoljava sve NATO-ove standarde što je dokazano tijekom zajedničke hrvatsko-američke vježbe 'Slunj 2000'. Koliko je američkoj vojsci stalo do Udbine, zorno prikazuje i podatak kako je nakon međunarodne vojne vježbe 'Jackl Stone 12' prije dvije godine američka vojska sudjelovala u temeljitom uređenju Dječjeg vrtića Medo u koji je uložila 100.000 dolara, a financirala je i izgradnju vodovoda Krbavica - Udbina od 200.000 dolara. Drugim riječima, iznajmljivanje Udbine siguran je posao u kojem svi profitiraju.
Značajna ulaganja u Udbinu bila su aktualna i 2006. kada je niknula ideja da izraelski Elbit premjestio dio svojeg proizvodnog programa bespilotnih letjelica na Udbinu, i to nakon što je hrvatsko vojno izaslanstvo posjetilo spomenutu tvrtku gdje je ugovorena nabava četiri taktičke bespilotne letjelice tipa Skylark. Pregovore koje je s hrvatske strane vodio Gordan Čačić, šef vojno-obavještajne agencije koji je tragično preminuo od posljedica teške nesreće na skijaškoj stazi kod Cortine d'Ampezzo u Italiji godinu dana kasnije, odjednom je stao bez konkretnog objašnjenja, iako su u slučaju da se projekt u Udbini realizirao, Izraelci bili voljni Hrvatskoj osigurati dostupnost najnovijih tipova bespilotnih letjelica, odnosno tehničko nadograđivanje postojećih. Takav status kod Izraelaca do sada su imale samo Sjedinjene Države. Zanimljivo je i to da je Hrvatska jedina zemlja izvan NATO-a kojoj je dozvoljeno da nabavi izraelske letjelice tipa Skylark
Poznavatelji prilika europskih svemirskih programa smatraju kako je predstavljeni svemirski projekt u Lici nedorečen i neutemeljen, ponajviše zbog tehničke neizvedivosti i komercijalne neisplativosti. Naime, prema planu Švicaraca razdvajanje raketoplana od aviona koji bi trebao prevesti raketoplan te razdvajanje satelita od raketoplana u pravilu se radi nad otvorenim morem, a ne iznad brdovite Like. Također, projekt koji je predstavljen u Zagrebu zastario je budući da se švicarski ulagači uzdaju u letjelice iz programa Hermes od kojih je Europska svemirska agencija odustala prije dvadesetak godina, pa se čini kako Swiss Space Systems neukima i neupućenima prodaje odbačenu tehnologiju kao nešto najmodernije. Usto, švicarska svemirska agencija, unatoč ogromnom entuzijazmu, ni približno nije novčano potkovana kao slične, ali iskusnije i i etabliranje tvrtke. Pored toga, kao glavni operativni centar tvrtke S3 najavljena je lokacija na Kanarskim otocima pa se onda s razlogom mnogi pitaju čemu hrvatska podružnica. Neki smatraju kako se radi o prokušanoj metodi tvrtke da istovremeno u nekoliko država prezentira program, pa tko zagrize, taj će i sufinancirati preambiciozan program.
Čini se kako će cijela priča od početnog oduševljenja spasti na vremenski kratko povlačenje po medijima, nakon čega slijedi potpuni muk, tek poneka crtica o gašenju tvrtke. S druge pak strane, optimisti vjeruju kako se na početku pojavljivanja njemačke tvrtke European Coastal Airlines slično razmišljalo. Do pokretanja hidroavionske usluge na Jadranu Nijemci su morali izdržati maratonsku utrku s birokratskim i inim preprekama dugu deset godina, da bi od prošle godine konačno započeli s konkretnim projektom. Jesu li Švicarci uporni i ozbiljni poput svojih susjeda Nijemaca, ostaje tek da se vidi.