SVE VIŠE SUMNJI

Uzrok željezničke nesreće u Rijeci sabotaža?

Bionic
Reading

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan ne dvoji da je krivac za nesreću na kolodvoru Sušak-Pećine ljudski faktor. No ono što sindikat zabrinjava, kaže Mrgan, jest sumnja da se možda radi i o sabotaži. Prepun sumnji je i strojovođa Nenad Jurčić koji tvrdi da je policija na njega vršila 'određeni pritisak'

U sindikatu sumnjaju da je netko u Škrljevu isključio slavinu za dovod zraka u jedan dio vlaka. 'To je dovelo do toga da strojovođa nije mogao kontrolirati kočnice. Govorimo to zato što smo takav sličan slučaj imali nedavno u Kninu. Na tri motorna vlaka isključeni su rasporednici', kaže Mrgan.

Uz pretpostavke da je uzrok otkazivanje kočnica, nagađa se i o nekim drugim mogućnostima. Šef prometne sekcije HŽ-a Miljenko Belančić opovrgnuo je u izjavi za HTV vijest nekih medija da je uzrok nesreće kemijsko sredstvo. 'Pruga nije tretirana kemijskim sredstvom', ustvrdio je Belančić.

Nenad Juričić, strojovođa teretnog vlaka, dan nakon nesreće prepun je sumnji, pa i onih u u diverziju. Tvrdi da je policija u Rijeci na njega vršila 'određeni pritisak' da bi svoj iskaz 'prilagodio' onima koje su dale druge službe Hrvatskih željeznica.

"Govorili su mi 'jesi, ostat ćeš tu' ili pak 'noćas tu spavaš'. Rekli su da se moja izjava ne poklapa s onima drugih službi', opisuje uzrujano Juričić subotnji dan u riječkoj policijskoj postaji, u kojoj ipak nije prespavao, već je otišao oko 18 sati.

Naime, Juričić je rekao da su on i kolega vlak zaustavili u Škrljevu, kolodvoru 20-ak kilometara udaljenom od Rijeke, jer su odlučili 'odmoriti' kompresor na lokomotivi i potražiti pomoć stručnjaka.

Objašnjava kako su gubili zrak u sustavu pa se kompresor počeo češće paliti te su iz sigurnosnih razloga odlučili zatražiti stručnu pomoć, iako je vlak do tada, naglašava, normalno kočio.

Kaže da je 'pregledač vagona' nakon obavljenog posla dopustio nastavak vožnje prema Rijeci i tu se priče, čini se, razlikuju. Naime, kako kaže strojovođa, određene službe u HŽ-u tvrde da on nije dobio dozvolu za kretanje jer su planirali otkačiti dva vagona s kompozicije i da je maltene pobjegao s kolodvora.

Na mjestu željezničke nesreće u Rijeci užurbano se sanira kolosijek. Pun je dijelova teretnoga vlaka s 15 vagona koji je iskliznuo iz tračnica te razbacanih kontejnera. Kontejneri se odvoze u riječku luku na procjenu štete, odnosno spašavanje robe, a vagoni na kolodvor Škrljevo.

U HŽ-u se nadaju da će se putnički i teretni promet na pruzi Rijeka - Zagreb normalizirati sutra navečer ili najkasnije u utorak.