Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak komentirala je u četvrtak izvještaj Europske komisije po kojemu su hrvatski učenici slabiji u prirodoslovlju i matematičkim vještinama od europskog prosjeka, istaknuvši da se uvode promjene upravo u tim obrazovnim područjima, a rezultate očekuje već iduće godine
'Nama takvi podaci trebaju i nadam se da ćemo za godinu dana imati bolje izvješće jer kurikularna reforma, uvođenje informatike i pripreme za visoko obrazovanje idu punom parom', izjavila je Divjak novinarima uoči sjednice Vlade, upitana za izvješće EK o stanju europskih obrazovnih sustava koje je jučer predstavljeno u Zagrebu.
Istraživanje, provedeno među učenicima u dobi od 15 godina u okviru OECD-ova Međunarodnog programa za procjenu znanja i vještina učenika 2015. godine, pokazalo je da svaki četvrti hrvatski učenik nema osnovnu razinu kompetencija u prirodoslovlju (24,6 posto) u usporedbi s prosjekom EU-a (20,5 posto).
Posebno slaba točka hrvatskih učenika su matematičke vještine. Prema rezultatima istraživanja približno svaki treći učenik u dobi od 15 godina ima slabije matematičke vještine (32 posto, dok je u EU-u prosjek 22,1 posto).
Divjak je rekla kako su u Ministarstvu svjesni da su najveći problem matematičke vještine i prirodoslovlje, jer slično pokazuju i rezultati mature.
'To je dio promjena koje uvodimo, naglasak će biti na rješavanju problema, a ne toliko na bubanju sadržaja ili pak učenja formula napamet', poručila je Divjak.