Istraživanje je pokazalo i da čak 19 posto testiranih vozačica starijih od 40 godina koje nose naočale ili leće uopće ne bi smjelo upravljati vozilima jer imaju vidnu oštrinu manju od 50 posto.
Čak 120 tisuća od ukupno 2 milijuna vozača u Hrvatskoj ima vid ispod zakonski propisanog minimuma, što predstavlja veliku opasnost za promet na cestama, uzme li se u obzir da upravo vid igra ključnu ulogu u vožnji jer tako dobivamo 90 posto informacija za upravljačem.
Poražavajuće podatke u Hrvatskom autoklubu, koji je u povodu današnjeg Svjetskog dana vida organizirao ovo istraživanje, još gorima čini i činjenica da je u odnosu na prošlu godinu takvih vozača na hrvatskim prometnicama dvostruko više.
Čak 7 posto muških vozača obuhvaćenih ispitivanjem ne nosi nikakvo pomagalo za poboljšanje vida iako imaju vidnu oštrinu ispod zakonom propisane.
Istraživanje je pokazalo i da čak 19 posto testiranih vozačica starijih od 40 godina koje nose naočale ili leće uopće ne bi smjelo upravljati vozilima jer imaju vidnu oštrinu manju od 50 posto.
Istraživanje zaključuje i da visokih 20 posto vozača na kojima je obavljeno ispitivanje nije imalo optimalan vid bez obzira na to rabe li ili ne kontaktne leće ili naočale.
Istraživanje je provedeno u Zagrebu, Zadru, Rijeci, Osijeku i Varaždinu tijekom dva rujanska tjedna.