veliko istraživanje

Više od polovice mladih u Hrvatskoj doživljava nasilje u partnerskim vezama

23.11.2018 u 21:47

Bionic
Reading

U Hrvatskoj je 58 posto mladih u dobi od 16 do 26 godina doživjelo nasilno ponašanje u partnerskim vezama, više od dvije trećine doživljavalo je takva ponašanja duže vrijeme, a najčešće je riječ o psihičkom nasilju, priopćili su u petak iz Centra za edukaciju, savjetovanje i istraživanje (CESI).

U Hrvatskoj je 58 posto mladih u dobi od 16 do 26 godina doživjelo nasilno ponašanje u partnerskim vezama, više od dvije trećine doživljavalo je takva ponašanja duže vrijeme, a najčešće je riječ o psihičkom nasilju, priopćili su u petak iz Centra za edukaciju, savjetovanje i istraživanje (CESI).

Istraživanje o nasilju u partnerskim vezama provedeno je u okviru projekta "Love&Respect – prevencija nasilja u adolescentskim vezama", koje se osim u Hrvatskoj provodi u Austriji, Armeniji, Češkoj, Gruziji, Italiji i Španjolskoj.

Rezultati su pokazali da je 58 posto mladih doživjelo neki oblik nasilnog ponašanja u partnerskim vezama te da je 70 posto mladih takva ponašanja doživljavalo kroz duže razdoblje. Najčešće je to psihičko nasilje, a uključuje kontrolirajuće i posesivno ponašanje, izrazitu ljubomoru i ucjene, navodi se u priopćenju.

Svaka peta mlada osoba doživljava često provjeravanje i izrazito ljubomorno ponašanje u vezi, a partnersko provjeravanje mobitela doživjelo je 17 posto mladih. Jedna od šest mladih osoba doživjela je nametanje osjećaja krivnje zbog provođenja vremena s prijateljima i obitelji.

Deset posto ispitanika kontinuirano je doživljavalo emocionalne ucjene i ponižavanje od partnera ili partnerice, tako što im se govorilo da "ništa ne vrijede", "trebaju smršaviti" ili da su "glupi".

CESI navodi kako nasilje u vezama utječe na fizičko, mentalno, emocionalno zdravlje i dobrobit osoba te da mladi takve probleme uglavnom rješavaju sami, najčešće ne prijavljujući nasilje odrasloj osobi.

Iz CESI-ja pozivaju na sudjelovanje u kampanji prevencija nasilja u adolescentskim vezamana društvenim mrežama u okviru 16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama, od 25. studenog do 10. prosinca, objavom vlastitih fotografija koje nose ključne poruke kampanje i oznake #TeensToo.