PREVRTLJIVA RIJEKA

Visok vodostaj Save ugrozio željeznički most

31.03.2009 u 13:40

Bionic
Reading

Visok vodostaj Save najvjerojatniji je uzrok deformacije rasponske limene konstrukcije, a samim time i deformacije kolosijeka na Željezničkom mostu Žitnjak u Mičevcu, s kojeg je noćas umalo u Savu sletio teretni vlak sa 26 vagona, stoji u priopćenju koje je HŽ objavio na svojim stranicama uz napomenu da će se točni uzroci nesreće, kao i razmjeri oštećenja znati nakon što stručnjaci iz IGH i Građevinskog fakulteta obave pregled mosta

Da podsjetimo, vlak se kretao se sa zagrebačkog Ranžirnog kolodvora prema Sesvetama, a katastrofa je izbjegnuta samo zahvaljujući prisebnosti vlakovođe, koji je na vrijeme primijetio nepravilnosti na pruzi, počeo kočenje i zaustavio vlak na sredini mosta. Vlak je u kompoziciji imao 22 prazna vagona, u dva su bile cisterne natovarene plinom, a dva teretna vagona drugim materijalom.

Prema informacijama iz odjela Građevinskih poslova HŽ Infrastrukture, riječ je o čeličnom željeznom mostu dužine 450 metara na dionici pruge Velika Gorica – Sesvete preko kojega ide dvokolosječna pruga. Most je sagrađen 1968. godine, radove na rasponskoj konstrukciji izveo je Đuro Đaković, a radove na donjem ustroju izvela je tvrtka Tehnogradnja iz Maribora. Dva masivna stupa utemeljena su u samom koritu rijeke Save na bunarima.

Djelatnici HŽ-a koji su se noćas zatekli na mjestu događaja pitali su se jesu li istinite priče da se ispod tog mosta godinama vadio šljunak iz rijeke Save i je li to moglo biti razlog ove potencijalne katastrofe.

'Ne bi nagađao o tome što je uzrok urušavanja mosta. To će se utvrditi nakon što se obave sve potrebne radnje. Formirana je komisija koju sačinjavaju vrhunski stručnjaci i uvažit će se svako njihovo mišljenje pojedinačno  i onda će se odlučiti što i kako dalje. 

Ono što u ovom trenutku mogu reći je da će se najvejerojatnije morati pristupiti izradi novog betonskog bloka koji se nagnuo. Most je uredno pregledan onako kako to nalaže naš pravilnik o čeličnim mostovima, a to znači svako četiri godine. Posljednji put to je bilo 18.1. 2006. godine i tada je bilo sve u redu', kazao je Jozo Čurić šef HŽ-ove službe za pružne građevine!