Strojovođe će danas u cijeloj Hrvatskoj u 17.24 zaustaviti vlakove i jednominutnim uključivanjem sirena upozoriti na nedovoljno brzu i učinkovitu istragu koja je trebala utvrditi krivca za urušavanje zida tunela Kupjak zbog kojega je prije godinu dana poginuo strojovođa Damir Domitrović
Nesretni je strojovođa Damir Domitrović izgubio život, a njegov mladi kolega Marko Ostojić teško ozlijeđen, nakon što je 7. travnja prošle godine teretni vlak kojim su upravljali udario u odronjeni zid jednog od tunela na pruzi Rijeka - Zagreb te iskočio iz tračnica.
‘Zaustavljanjem vlakova i uključivanjem sirena želimo upozoriti na loše vođenje istrage, ne samo radi obitelji poginulog kolege, nego i radi svih nas, ali i sigurnosti svih putnika’, upozorio je Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, na konferenciji za novinare.
Podsjetio je kako je na dijelu pruge na kojem se dogodila nesreća rađen kapitalni remont, ali i upozorio da je ‘navodno remont potpornih zidova tunela rađen samo s jedne strane’.
‘Istraga je trebala utvrditi da li je potkopavanje pruge prilikom izvođenja remonta utjecalo da se zid otkliže ili prevrne na prugu, da li je uzrok nesreće bila loša kvaliteta materijala koji je ugrađen prilikom izvođenja remonta ili nedovoljna briga o stanju potpornog zida’, napomeno je sindikalist Mrgan.
Po njegovu mišljenju, ‘kolektivna odgovornost u smislu kriva je HŽ Infrastruktura ne smije biti kraj priče’, nego netko mora odgovarati za tragediju koja se dogodila, pa je Sindikatu strojovođa namjera potaknuti DORH i policiju da kažu provodi li se istraga željezničke nesreće u tunelu Kupjak
I Mrganov zamjenik Dalibor Petrović upozorio je na neke nelogičnosti koje su se dogodile poslije nesreće, navodeći kako je nedugo nakon tragičnog događaja ‘svatko tko je tamo došao mogao na mjesto događaja’.
‘Bojim se da su DORH i istražni sudac, tko već to po zakonu o kaznenom postupku to radi, rekli u prvom trenutku da se radilo o odronu i dalje se više nisu bavili tim što se radilo o urušavanju građevinskog objekta, a ne prirodnom odronu’, upozorio je Petrović.
Sindikalisti su progovorili i o aktualnoj situaciji u HŽ-u, navodeći kako ih ‘boli svakodnevno slušati da su gubitaši i kako je situacija loša’. Poručili su kako ‘jasno treba reći tko je potrošio novac, gdje je višak, kolika su opterećenja društva i nastaviti s restrukturiranjem onoga što stvara gubitke, a onda i mijenjati organizacijsku strukturu tvrtke’.
Novom ministru prometa Siniši Hajdašu Dončiću ponudili su ‘ruku suradnje’ kako bi razgovarali o svim problemima koji opterećuju Hrvatske željeznice.