Večernji list istražuje izvlači li, namještanjem brodske havarije, predsjednik Uprave Croatia osiguranja Hrvoje Vojković iz te osiguravateljske tvrtke novac za svoje privatne tvrtke, jer su došli do podatka da je Vojković s Pjerinom Ivčevićem imao brod za koji sada Croatia osiguranju podnosi račun na čak milijun eura
Sam Hrvoje Vojković potvrdio je novinaru Večernjeg lista da je s Pjerinom Ivčevićem bio suvlasnik tvrtki Marinero i Gatula.
'Nedavno samizašao iz vlasničke strukture navedenih tvrtki, a svoj sam vlasničkiudio u društvu Marinero u vrijeme nastanka štete prijavio HANFA-i raditransparentnosti', rekao je sinoć Večernjaku predsjednik Uprave Croatiaosiguranja Hrvoje Vojković.
Vojković je s komiškim ribarom Pjerinom Ivčevićem suvlasnik dviju koćarica, Marinero 1 i Dupin mali, koje su prije godinu dana potonule kraj Visa. Večernji je u posjedu ugovora o osnivanju tvrtke Gatula koji dokazuje povezanost Vojkovića i Ivčevića. Dvojac je 23. rujna 2008. osnovao i tvrtku Marinero d.o.o. u čijem je vlasništvu Marinero 1. Usto, obojica su pregledavali taj brod prilikom kupnje. Oba broda osigurana su u CO, a polica za Marinero 1 sklopljena je samo mjesec dana prije havarije. Dupin mali potonuo je na 140 metara dubine, 20 nautičkih milja od Komiže, u jeku napisa o Vojkovićevoj smjeni prije tjedan dana, a Marinero 1 20. siječnja 2009. u zaljevu Komiža, na više od 80 metara dubine. Oba su broda potonula na otvorenom moru u dijelu godine kada je najmanji pomorski promet i kad nema turista, odnosno potencijalnih svjedoka.
Sumnja u namjerno potapanje
Prema pisanju Večernjeg lista, sumnju u namjerno potapanje dodatno potencira činjenica da za potapanja pomorci s brodova nisu poslali SOS signal najbližoj lučkoj kapetaniji. Zvali su Ivčevića, koji prvi dolazi na mjesto havarije. Kad je Marinero potonuo, CO nalaže vađenje koće sa 80 metara dubine iako se to u pravilu ne radi zbog velike dubine, i za to plaća četiri milijuna kuna! Usporedbe radi, brod je kupljen za 350.000 eura, odnosno 2,5 milijuna kuna! Osim toga, CO tek treba platiti obnovu broda vlasnicima. Šibensko brodogradilište NCP već je poslalo ponudu za remont broda 'tešku' više od tri milijuna kuna, čime se trošak za CO penje na milijun eura.
Prginovo brodogradilište
Bez uračunatog odštetnog zahtjeva Vojkovića i Ivčevića, koji je već upućen u CO. Naravno, Vojkovićeva imena u zahtjevu nema. Povjerenstvo Ministarstva mora utvrđuje niz propusta u održavanju broda, no CO taj nalaz, iako je objavljen, nikad nije zaprimio. Zanimljiv je i izbor brodogradilišta za popravak. NCP je u vlasništvu Gorana Prgina, Vojkovićeva prijatelja. S NCP-om je CO u sudskim sporovima od oko devet milijuna kuna za naknadu štete koja je nastala 'u povodu štetnog događaja u samom brodogradilištu' prije nekoliko godina.
Večernji upozorava na paradoks da su osumnjičenik u aferi Croatia leasing Krešimir Dretar i direktor Sektora za pravne poslove Jovan Brajović, obojica Vojkovićevi prijatelji, predlagali Upravi da se pripremi izvansudska nagodba NCP-a i CO-a kojom bi se osiguravateljska tvrtka obvezala na isplatu devet milijuna kuna, bez mogućnosti da se taj dug kompenzira s dugom NCP-a Croatia leasingu, tvrtki kćeri CO-a, koji iznosi više od 16 milijuna kuna. Croatia leasing je, naime, financirala NCP-u nabavu jahte vrijedne dva milijuna eura, no oni rate leasinga ne uplaćuju redovito.
Vojković: Nisam u sukobu interesa!
Novinari su pitali Vojkovića zašto je baš sada odlučio izaći iz suvlasništva te dvije tvrtke, a on im je odgovorio da je izišao da nitko ne bi mogao spekulirati o sukobu interesa.
'Radi se o sasvim standardnom, uobičajenom postupku likvidacije štete sukladno uvjetima osiguranja zaključenima u polici osiguranja. Dapače, o cijelom sam slučaju svojevremeno obavijestio državnu revizoricu', tvrdi Vojković.
Vojković je rekao i da nije bio u sukobu interesa od trenutka potonuća broda Marinero te da su police osiguranja vinkulirane u korist Erste banke.
'Tvrtka Marinero neće imati nikakvu neposrednu korist od isplate ove štete, jer će pravo na naknadu do iznosa osigurane svote imati Erste banka kao kreditor', kaže direktor CO-a.
Vojković je rekao i da će brod koji je bio turističko-ribarski nakon remonta biti samo ribarski, jer osiguranje pokriva štetu do određene granice, a stvarni je iznos štete puno veći i nije pokriven policom.
Vojković je Večernjaku potvrdio i da je Croatia osiguranje platilo četiri milijuna kuna za izvlačenje broda nizozemskoj tvrtki specijaliziranoj za izvlačenje podrtina, ali je demantirao da je u prijateljskim odnosima s Goranom Prginom, vlasnikom šibenskog NCP-a.