Kandidat HDZ-a i HSLS-a za zamjenika župana Denis Vukorepa rekao je u četvrtak na konferenciji za medije da je župan Zlatko Komadina 2007. na jednom sastanku u Zagrebu zatražio stečaj Luke Rijeka d.d.
Vukorepa, koji je bio predsjednik Uprave Luke Rijeka od 2002. do 2012., rekao je da su u početku njegova mandata dubioze u Luci bile takve da su dugovi bili 50 posto kapitala i da je bilo pitanje hoće li Luku netko blokirati.
"Projekt Svjetske banke počeo je 2003. već 2004. bili smo smo pozitivni i podigli promet, a 2007. polako smo počeli izlaziti iz crvene zone te pokrenuli projekt dokapitalizacije Luke s terminalom Škrljevo dobivši svježi kapital", podsjetio je.
Vukorepa je rekao je da je 2007. u Zagrebu održan sastanak na kojemu su bili tadašnji državni tajnik Branko Bačić i drugi državni tajnici odgovorni za projekt Svjetske banke, predstavnici Hrvatskih cesta, Autoceste Rijeka-Zagreb, gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, tadašnji ravnatelj Lučke uprave Rijeka Bojan Hlača, župan Zlatko Komadina te Vukorepa kao predsjednik Uprave Luke.
Podsjetio je da su tada analizirali projekt Svjetske banke, razgovarali o novoj kreditnoj liniji Svjetske banke te o dokapitalizaciji Luke Rijeka terminalom u Škrljevu.
"Ničim izazvan, pred svim tim ljudima, odgovor župana Komadine je bio sljedeći – koja dokapitalizacija, njih treba odvesti u stečaj", istaknuo je Vukorepa i dodao da je bio posramljen te da mu nije bilo jasno zašto, kada se odlučuje o sudbini građana, Luke i županije, nisu svi zajedno. Rekao je da su se svi na sastanku osjećali neugodno, a Bačić je prešao na drugu temu.
"Međutim, da je netko zagrizao, počeo čačkati po tome, da je netko bio nedovoljno informiran, moglo se sve zaustaviti. To nije rekao netko usput, to je rekao župan na jednom jakom sastanku", rekao je Vukorepa, dodajući kako sada o tome može govoriti jer projekte više nitko ne može zaustaviti.
Rekao je i da je nazvao drugi dan Komadinu, ali on mu je "nešto rekao, a ništa nije rekao".
Vukorepa je rekao da je Luka "dokapitalizacijom obeštećena za cestu D 404, koja je ulazila u lučko područje", a prijetila je i opasnost od sudske tužbe sindikata u vezi s njezinom pretvorbom iz 90-ih. Podsjetio je da su pronašli model da ne bude tužbi, a da Luka kao odštetu dobije novi prostor, te da je ugovor potpisan 2008.
Vukorepa je istaknuo da se nakon toga dogodilo puno projekata i investicija te da "Rijeka za tri godine postaje centar nautike, prvo središte kontejnerskog prometa u ovom dijelu Europe".
Kandidat za primorsko-goranskog župana Gari Cappelli je rekao da se glasačima dostavljaju letci u kojima se Komadina hvali raznim projektima u kojima 100 posto sudjeluje država ili neke druge institucije koje nemaju veze sa županijom. "S druge strane, ne izjašnjavaju se da je povećana nezaposlenost, nema projekata za samozapošljavanje, nemaju poljoprivrednu politiku, rješenja za Marišćinu ili projekata za izgradnju domova za starije", ocijenio je.