TROŠKOVI TEHNIČKOG PREGLEDA

Za nepostojeće usluge vozačima oteli više od 180 milijuna kuna!

27.09.2011 u 13:41

Bionic
Reading

Barem 128.413.138 kuna više nego što je trebala lani je država izvukla iz džepova hrvatskih vozača! Ubrojimo li i LKV-vozila, iznos je veći od 180 milijuna kuna. Konkretno, 1.389.903 osobnih automobila lani je prošlo na tehničkom pregledu

Uza sva ostala – što opravdana, što neopravdana – davanja i naknade, svaki od vlasnika tih automobila na šalteru stanice za tehnički pregled platio je još 51,65 kuna za 'poslove koji prethode registraciji i produljenju valjanosti prometne dozvole' te 40,74 kuna za 'naplatu propisanih usluga'. Dakle, vozačima naplaćuju to što im naplaćuju pojedinu uslugu.

Dodatnih 92,39 kuna

Te dvije stavke zajedno vlasniku svakog osobnog automobila godišnje izbiju iz džepa dodatne 92,39 kuna. Uz novac koji dajemo za sam tehnički pregled, za ekotest, za registracijski obrazac, za znak za označavanje roka valjanosti tehničkog pregleda, za naknadu za okoliš i naknadu za ceste, za obvezno osiguranje, na računu nas boli i 51,65 kuna za 'produljenje valjanosti prometne dozvole', ali u sjeni fantomskih poslova koji prethode uzimanju pečata u ruke i udaranju u prometnu dozvolu oznake da ona vrijedi idućih godinu dana, možemo shvatiti da administraciju treba namiriti. I stoga možemo 'oprostiti' tih 51,65 kuna za produljenje valjanosti prometne dozvole.

Gdje je tome kraj...

Ali naplaćivanje naplate usluga i dodatnih 51,65 kuna za uslugu koja to zapravo i nije, to možemo svesti samo pod formulaciju guljenja već i previše oguljenih hrvatskih vozača. Ti iznosi za pojedine usluge propisani su Odlukom o visini naknada za tehnički pregled i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehnički pregled poslova, koju je 2008. godine donijelo Ministarstvo unutarnjih poslova. Ista odluka objašnjava i da su poslovi koji prethode registraciji i produljenju valjanosti prometne dozvole, citiramo, uvid odnosno provjera dokumentacije o uplati propisanih obveza (porez, carina, obvezno osiguranje, posebna naknada za okoliš, naknada za ceste).

Shvatili bismo da se to posebno naplaćuje 51,65 kuna da taj posao od službenika zahtijeva da kopa po računalu ili spisima ne bi li utvrdio je li vozač već platio osiguranje vozila, odnosno naknadu za ceste i okoliš. No, budimo realni, riječ je samo o 'bacanju pogleda' na dva komada papira koje vozač pruži službeniku na šalteru. Stoga, ponavljamo, riječ je o guljenju vozača koji ionako preglomazni državni aparat financiraju putem poreza, trošarina, goriva, cestarina...