Grad Zagreb odlučio je uložiti više od osam milijuna eura u nabavu javnih bicikala i uspostavu cjelokupnog sustava pod nazivom 'Javni gradski bicikli – Bajs'
Zagrebačka vlast u studenom će raspisati javnu nabavu procijenjene vrijednosti osam milijuna eura bez PDV-a za nabavku tri tisuće bicikala, što uključuje njihovo postavljanje, dvogodišnje održavanje te optimizaciju lokacija u istom periodu. Pored toga, nabava predviđa uslugu uspostave sustava javnih bicikala s programskim rješenjem, aplikacijom i nadzorom sustava.
'Antivandal konstrukcija'
Kako je navedeno u projektnom zadatku, neke od traženih karakteristika bicikala su: plava boja, okvir od lake legure s 'antivandal konstrukcijom', mjenjač u stražnjem kotaču s minimalno tri brzine i elektronički modul za praćenje u stvarnom vremenu putem GPS-a s GSM komunikacijom prema centralnom serveru. Također će svi morati imati košaru, a deset posto njih sjedalicu za dijete.
Bicikli se planiraju postaviti na 180 lokacija u blizini željezničkih stanica te stanica javnog tramvajskog i autobusnog prijevoza na obodu užeg centra Grada, kao i u neposrednoj blizini sportskih objekata i škola. Od ciljeva koji se planiraju postići provedbom projekta navedeni su: poticanje/povećanje korištenja sustava javnog prijevoza putnika (željeznica/tramvaj/autobus), povećanje kvalitete života i zdravlja građana, smanjenje udjela osobnih vozila u prometnom sustavu Grada Zagreba te smanjenje onečišćenja zraka i buke.
Cijeli sustav imat će testnu fazu, a bicikli će biti opremljeni uređajem kako bi se mogli zaključati na fiksnu stanicu ili samozaključati na digitalnoj stanici. Za digitalne stanice predviđeno je korištenje geo-ograde te tehnologije za lociranje. Bicikli koji se vraćaju na digitalne stanice moraju imati integrirano zaključavanje kako bi se spriječilo nepropisno parkiranje.
Stižu u tri faze
Postavljanje bicikala predviđeno je u tri faze. U prvoj se na okvirno 40 lokacija planira postaviti 500 bicikala. Rok za to je maksimalno četiri mjeseca od dana uvođenja u posao. U drugoj fazi na 140 lokacija planira se postaviti 1500 bicikala, a rok za njihovo postavljanje je maksimalno sedam mjeseci od dana uvođenja u posao, no mogu se i ranije isporučiti i postaviti. U trećoj fazi se planira dodatnih 1000 bicikala te je rok za provedbu ove aktivnosti minimalno 12, a maksimalno 24 mjeseca od potpisa ugovora o javnoj nabavi.
No prije postavljanja bicikala trebat će ispostaviti tzv. front office, aplikaciju za korisnike sa svim funkcionalnostima kakve treba imati - od jednostavnog procesa iznajmljivanja, korištenja, preko interaktivne karte, fleksibilne mogućnosti plaćanja do podrške korisnicima. Uz to ide back office, aplikacija namijenjena službi za korisnike, Gradu, servisnom osoblju i administratorima.