novac iz eu

Zagrepčane će prevoziti 15 novih autobusa vrijednih 42,5 milijuna kuna

23.10.2017 u 14:17

Bionic
Reading

Zagrebački gradski prijevoznik ZET dobio je 15 novih autobusa vrijednih oko 42,5 milijuna kuna, čija nabava se s oko 27,2 milijuna kuna financira bespovratnim sredstvima iz Kohezijskog fonda Europske unije

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava iz fondova EU za nabavu 10 zglobnih i pet klasičnih autobusa za potrebe javnog prijevoza na području Zagreba potpisali su u ponedjeljak u Autobusnom pogonu Podsused ZET-a ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije Tomislav Petric i predsjednica Uprave Zagrebačkog holdinga Ana Stojić Deban. Već je pet autobusa u gradskom prometu, a danas će im se pridružiti i ostalih deset.   

Ukupna vrijednost projekta je 42,5 milijuna kuna, a u cjelokupnom će iznosu biti financirani svi tzv. prihvatljivi troškovi u iznosu nešto većem od 32 milijuna kuna. Osamdeset i pet posto sredstava potječe iz Kohezijskog fonda, a 15 posto iz državnog proračuna. Zagrebački holding – podružnica ZET osigurat će financiranje neprihvatljivih troškova projekta. Ograničeni postupak dodjele bespovratnih sredstava, u sklopu Europskih strukturnih i investicijskih fondova EU i Operativnog programa 'Konkurentnost i kohezija', provelo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

'Ne može ljepše početi radni tjedan nego ovakvim jednim događajem. Sigurno je ovo velika stvar i za Grad Zagreb, ali naravno i za Vladu i za resorno ministarstvo koje u suradnji s Ministarstvom regionalnog razvoja i Središnjom agencijom provodi ovakve i slične projekte', rekao je ministar Butković.

Istaknuo je kako je ova u Zagrebu prva u nizu nabava autobusa za hrvatske gradove za što je na raspolaganju oko 315 milijuna kuna bespovratnih EU sredstava. Nabavit će se oko 170 novih autobusa u narednih godinu dana. Nakon Zagrepčana nove autobuse dobit će i građani Splita, Zadra, Siska, Rijeke, Dubrovnika, Pule, Osijeka i Vinkovaca. 

Ana Stojić, Oleg Butković
  • Oleg Butković
  • Oleg Butković, Milan Bandić
  • Oleg Butković, Milan Bandić
  • Oleg Butković
  • Potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za nabavu 15 novih autobusa
    +4
Potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za nabavu 15 novih autobusa Izvor: Cropix / Autor: Tomislav Kristo / CROPIX

'To je velika stvar. Cilj ovog programa je unaprijediti javni gradski prijevoz za otprilike 1,6 milijuna ljudi, modernizirati vozni park svim tvrtkama koje su u pretežnom ili većinskom vlasništvu lokalne samouprave kako bi dostigli visoke standarde u kvaliteti, zaštiti okoliša i naravno, ono što je najbitnije, u dostupnosti svim osobama smanjene pokretljivosti', istaknuo je ministar Butković. 

 Najavio je da će se osim nabave novih autobusa i vlakova krenuti i s rješavanjem 'crnih točaka' u Zagrebu. 

Na pitanje novinara kako komentira što su taksisti  zbog Ubera najavili tužbu protiv države i kaznene prijave protiv ministara te kada bi trebao biti donesen novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu, Butković je rekao da je zakonski prijedlog gotov i ovih dana ide u javno savjetovanje. Kazao je da kaznene prijave i tužbe ne može komentirati.  

'Nakon Zoološkog vrta, evo još jednog projekta teškog negdje četiri-pet milijuna eura. Veselimo se sljedećem projektu. Čestitam svima koji su u ovome sudjelovali, a posebno na razumijevanju resornom ministarstvu i ministru. Hvala vam i idemo delati', istaknuo je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.  

Kazao je kako je konačno došao red i da Grad Zagreb dobije bespovratna sredstva, jer je to prvi projekt, a nada se da će se uskoro ići i s drugima. 

Rekao je da je Remetinec prva i središnja 'crna točka' u Zagrebu te bi na proljeće trebali početi radovi, vrijedni gotovo 230 milijuna kuna. Bandić je najavio i da će uputiti prijedlog premijeru Andreju Plenkoviću i resornim ministrima da od Nove godine sjednu i vide što mogu nastaviti, jer na žalost nisu završili projekt 60 niskopodnih tramvaja s kojim bi zaposlili kapacitete Gredelja i Končara, kako bi se u pet godina, svakog mjeseca napravio jedan tramvaj te digao standard prijevoza u gradu.