Za početak, kapa dolje mladom komičaru Ivanu Šariću i njegovoj video aplikaciji za posao iz snova
Na stranu debate o tome da li je taj visoki, prosječni ljubavnik smiješan ili ne, svakako mu valja čestitati na ideji, trudu i hrabrosti kojom je platio srećku za njegovu lutriju života, mjesto senior correspondenta velikog Jona Stewarta.
Osim toga, Šarić se s 'Hire me Jon Stewart' pridružio nekolicini duša čije su aplikacije za posao postale viralni hit, a k tome i potvrdio neke teze o tome kako u svijet pustiti video koji uopće može steći takav predznak. Pa krenimo redom. Šarićev video je u ovom trenutku pregledalo preko 370 tisuća korisnika na YouTubeu, vijest o njegovoj molbi objavljena je na Redditu, Huffington Postu (ispravite me ako griješim, ali čini mi se da je ovo prva 'zanimljivost' iz Lijepe naše vrijedna njihove pažnje nakon nemilog incidenta s preminulim i plahtom prekrivenim gostom u šibenskom McDonald'su) i nekolicini drugih sajtova koji objavljuju virale iz različitih dijelova svijeta, a dao je i intervju za RightThisMinute.com.
To je zaista sjajan uspjeh uzme li se u obzir da se svake minute na YouTubeu objavi preko 72 sata video materijala (podaci iz svibnja prošle godine), a i da je u posljednje vrijeme jako popularno složiti takozvani 'video resume' te tako privući potencijalne poslodavce, ali i medije. Tako je, primjerice, prije dvije godine mladi Matthew Epstein 'zatražio' posao na tražilici svih tražilica, moćnom Googleu, s videom 'Google please hire me' i istoimenom internet stranicom, dok je Mashable, Gizmodo, Yahoo, NBC i mnoge druge medije početkom ove godine oduševio CV Phillipea Dubosta koji je svoju malenkost predstavio kao proizvod koji se prodaje na Amazonu.
Zahvaljujući lajkovima i šerovima obojica su dobila posao (Epstein se, doduše, nije zaposlio u Googleu), što će se, nadamo se, dogoditi i Ivanu Šariću. E sad, sva trojica su se sa svojim molbama uspjela probiti u moru objavljenih ovakvih ili onakvih snimaka. Razlog? Kako je to lijepo na konferenciji TED objasnio Kevin Alloca, YouTubeov menadžer za trendove, 'stvaratelji ukusa, kreativno sudjelovanje zajednice i neočekivanost karakteristike su nove kulture novih medija u kojima publika određuje što je popularno, a što nije'.
Drugim riječima, bez ta tri čimbenika, nema ni viralnosti (zanimljivost sadržaja se podrazumijeva, naravno). U slučaju Ivana Šarića i njegovog 'Hire me Jon Stewart' videa, stvarateljima ukusa mogli bismo proglasiti stranice poput Reddita na kojima se prvi put pojavio Šarićev video ili pak producenta s NBC-ija koji se mu se javio preko Twittera.
Kreativno sudjelovanje zajednice u ovom bi se slučaju moglo definirati ne kao parodiranje Šarićevog uratka već kao raspravljanje o tome koliki je njegov komičarski talent, ali i, na koncu, pružanje podrške 'lajkovima' i 'šerovima' na društvenim mrežama.
Neočekivanost se najbolje ogleda u tekstu s Huffington Posta 'Kako bi mogao dobiti posao kad je udaljen tisuće i tisuće kilometara, a nitko u Comedy Centralu, pogotovo ne Jon Stewart, nikad nije čuo za njega? Jednostavno: You Tube. No, prije nego preokrenete očima, dajte mu priliku…' I mi mu držimo palčeve. Šariću, svaka čast na hrabrosti.