Putnike koji se švercaju u zagrebačkom gradskom prijevozu uskoro bi do dolaska policije, neslužbeno doznajemo, mogli zadržavati zaštitari
Svjesni činjenice da ZET-ovim kontrolorima nisu dužni ni po kojem zakonu pokazati osobnu iskaznicu ako oni to zatraže - ukoliko se utvrdi da nemaju kartu - sve veći broj putnika odlučuje ih ignorirati ili jednostavno napustiti vozilo dolaskom na stajalište.
Posljednja neugodna situacija dogodila se na relaciji Velika Gorica – Zagreb kada je kontrola uhvatila švercera, a u dogovoru s vozačem iz autobusa nisu pušteni ni ostali putnici do dolaska policije kako se ne bi dogodilo da slijepi putnik umakne jer mu ZET-ovci nemaju pravo onemogućiti slobodu kretanja.
Kako bi izbjegli slične situacije, u ZET-u razmišljaju o angažmanu zaštitara koji bi prema važećim propisima, smatraju u gradskom prijevozniku, mogli zadržati putnike bez karte do dolaska policije, a na taj način ne bi bili oštećeni oni koji plaćaju prijevoz.
Smatraju da se to može usporediti s angažmanom zaštitara u trgovačkim centrima u kojima oni imaju pravo zadržati, do dolaska policije, one koji se nedolično ponašaju ili su uhvaćeni u krađi.
Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a, ističe da tvrtka radi na razradi različitih modela kako bi se smanjio broj švercera.
'Moramo se ponašati odgovorno i smanjiti švercanje koliko je god to moguće jer je nepošteno da troškove prijevoza snose samo najpošteniji. Ispričavam se zato što ponekad praksa na terenu stvara dojam da su oni najodgovorniji kolateralne žrtve', kazao je Jurić.
Napominje da autobuse i tramvaje vozači mogu zadržavati samo na stajalištima i da je vrijeme od dolaska jednog do drugog relativno te ZET djeluje unutar zakonskih okvira koje mora poštovati.
Koliko bi zaštitara angažiralo, na koji period i koliko bi to koštalo te bi li dodatno opteretilo Holdingov proračun, u kojem su u posljednje vrijeme otkazi, privatizacija i restrukturiranje tri najčešća pojma koja se spominju, za sada nije poznato.