Uoči proslave svog tridesetog rođendana, vodeća globalna glazbena televizija iz logotipa je izbacila sintagmu 'music televison' te tako fanovima jasno dala do znanja da glazba više nije temeljni fokus njezine programske orijentacije
Ne krivite zato čelnike televizije, već priznajte sebi i drugima da ste stare olupine koje ne razumiju nove trendove. Trendove koja je postavila generacija G, internetska omladina koja želju za glazbenim spotovima zadovoljava na virtualnim video servisima, a od nekoć glazbene televizije traži da im servira toplu porciju besmislenih, hiperseksualiziranih isječaka iz života posve nebitnih i priglupih 'no-name' persona kojima su 'vrijednost' i 'moral' riječi čije značenje ne znaju interpretirati bez rječnika.
Da, dragi moji, MTV se pretvorio u mlađu, nabrijaniju verziju kanala E!, jer je to, izgleda, jedini način da ostvari gledanost koja zadovoljava njihove čelnike. Ta transformacija počela je početkom novog milenija, a do danas su pokazali kako od nje ne namjeravaju odustati ma koliko vi plakali nad tužnom sudbinom još jednog brenda koji je zapustio svoje temeljne vrijednosti i otperjao u ropotarnicu prošlosti.
I mi imamo gladnih usta za nahraniti, kazat će direktori na MTV-u nastojeći opravdati svoju odluku o pretvaranju glazbene televizije u paradu bizarnih likova. Oni donose novac. I to velik. Evo, uzmite za primjer njihovu zlatnu koku, reality show Jersey Shore koji ove jeseni završava i svoju posljednju sezonu.
Taj je show, unatoč otporu publike kojoj je MTV oblikovao glazbeni ukus, ostvario i ostvaruje nevjerojatnu gledanost tijekom svih šest sezona i postao najuspješniji program u povijesti televizije. Čak 8,8 milijuna gledatelja gledalo je otvaranje četvrte sezone bezumne zabave ekipe iz New Jerseyja predvođene konfliktnom lajavicom Snooki pa vjerojatno ne postoji nijedan objektivan razlog (velim, objektivan) zbog čega bi od takvog formata odustali.
Zapravo, možemo biti sretni što se od 27 naslova objavljenih na njihovim internetskim stranicama dva showa ipak bave glazbom.
MTV je brend koji bedina mlade gledatelje, pa zašto bi se bunili, zar ne? Ako vas taj odgovor ne zadovoljava, možda biste mogli baciti oko na jučer objavljeni video 5secondfilmsa koji je u nešto manje od četiri minute uspio na vrlo duhovit način objasniti zašto točno MTV više ne pušta videospotove i, istovremeno, uspostaviti dijagnozu čitave suvremene pop kulture.
Koliko je ta parodija pogodila u sridu, dovoljno govori podatak da je video u samo jednom danu pogledalo gotovo 1,2 milijuna korisnika, a danas je tema o kojoj raspredaju korisnici društvenih mreža i blogova. Zbog brzine širenja u virtualnom svijetu, video je na dobru putu da postane viral mjeseca, ako ne i jedan od najuspješnijih ove jeseni.
Times they are a changin', pjevao je Bob Dylan (glazbenik kojeg nećete vidjeti na MTV-u) i mi tu ne možemo ništa. Gledanost raste, a s njome i vrijednost brenda koja se od lanjskih 3,3 milijarde dolara popela na 3,6 milijardi, dok su im se prihodi u 2011. povećali za 14 posto. Transformacija 'muzičke televizije' nezaustavljiva je, a jedina oaza u kojoj je baš sve kao i prije su njihovi reklamni spotovi. Njihove bizarne, beskompromisne i angažirane reklame trenutačno su jedina stvar u kojoj u jednakoj mjeri mogu uživati mlađe i takozvane 'stare' generacije. Jesu mrvice, ali barem nešto. Uživajte!