orešković, taritaš, puljak

'Ženski klub' kritizira: Vlada od početka epidemije unosi kaos u školski sustav

03.09.2020 u 13:10

Bionic
Reading

Članice tzv. Ženskog kluba u Saboru u četvrtak su upozorile da Vlada od početka epidemije unosi kaos u školski sustav te da stvara velike teškoće prebacivanjem odgovornosti za funkcioniranje obrazovnog sustava na nastavnike, škole, roditelje, ali i liječnike obiteljske medicine

Marijana Puljak iz stranke Pametno ustvrdila je da za nekoliko dana počinje najizazovnija školska godina koja donosi puno pitanja, a odgovori kasne.

“Oba dokumenta koja je Ministarstvo obrazovanja objavilo uoči početka školske godine bave se uglavnom epidemiološkim preporukama, a ne govore gotovo ništa o odgojno-obrazovnim očekivanjima i planovima za ovu nastavnu godinu”, upozorila je Puljak na konferenciji za novinare.

Upute Ministarstva primjenjive u idealnim uvjetima

Upute Ministarstva su primjenjive u idealnim uvjetima, u prostranim školama, s manjim brojem učenika, mladim i otpornim nastavnim kadrom, u jednoj smjeni, no, situacija u Hrvatskoj je potpuno drugačija, kazala je, naglasivši da 822 škole rade u dvije smjene, a 14 čak i u tri smjene. Škole s dvije ili tri smjene pohađalo je 278.580 učenika, odnosno, 60 posto, kazala je, dodavši da je odgovornost, pod izlikom različitosti škola prebačena s Ministarstva na osnivače i tako stvorila velike teškoće.

“Teško se oteti dojmu da se Ministarstvo obrazovanja bavilo poslom Ministarstva zdravstva i propustilo odgovoriti na ključna pitanja vezano uz primarnu funkciju škola, a to je odgoj i obrazovanje”, ustvrdila je Puljak.

  • +4
Konferencija Kluba zastupnika Stranke s Imenom i Prezimenom, Pametnog i GLAS-a Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL

GLAS-ova Anka Mrak Taritaš ocijenila je da od početka epidemije koronavirusa Vlada unosi kaos u školski sustav, a vrhuncu kaosa upravo svjedočimo. “Nastava počinje za nekoliko dana, ali nikome nije u potpunosti jasno kako bi se trebala odvijati. Ono što sigurno znamo je da Vlada i nadležno Ministarstvo dosljedno i dalje prebacuju odgovornost za funkcioniranje obrazovnog sustava na nastavnike, škole, roditelje, a sada i na liječnike obiteljske medicine koje roditelji zasipaju zahtjevima za ispričnice jer se boje djecu slati u školu”, kazala je.

Smatra da je Vlada školstvo dovela u apsurd, a najbolje je ga je vidjeti u riječima ministra Radovana Fuchsa koji je na pitanje kako će se odvijati nastava odgovorio “odnosi se na vašu djecu, vašu školu i vaš razred, možda saznate u ponedjeljak 7. rujna”.

“Naša djeca ne mogu izgubiti još jednu školsku godinu, a sada prijeti opasnost da bude izgubljena i sljedeća jer virus je činjenica i tu je. Svjedočimo da Vlada odgovornost sa sebe prebacuje na sve druge i ne odgovara na brojna zdravstvena, obrazovna i radno-pravna pitanja nastavnika”, upozorila je.

Zapitala se i tko brine za mentalno zdravlje djece u ovoj nenormalnoj situaciji jer škole imaju po jednog pedagoga ili psihologa.

Orešković: Vladi nedostaje elementarna odgovornost

Dalija Orešković iz Stranke s imenom i prezimenom istaknula je da obrazovanje mora biti jedna od najvažnijih strateških grana svake države i ovisno o tome koliko je uspješna, u toj državi se živi dobro i u njoj postoji prosperitet. “Obrazovanje je već niz desetljeća zadnja rupa na svirali svim vladama koje su do sada imale odgovornosti ne želimo da se taj trend nastavi jer uspješna društva od neuspješnih razdvaja sposobnost promišljanja unaprijed”, ocijenila je.

Kazala je da se još krajem prošle godine znalo da problem sa širenjem zaraze neće tako brzo prestati i da je već tada bilo vrijeme da se pripremi nekoliko scenarija i planova za novu školsku godinu. To se propustilo učiniti jer ovoj Vladi nedostaje elementarna odgovornost, kao i sposobnost planiranja i promišljanja unaprijed, ali i želja da se uvaže stručnjaci, smatra Orešković.

Ni roditelji ni učenici nisu smjeli biti dovedeni u situaciju da im se tek 7. rujna, na dan početka školske godine, kaže kako će ona izgledati, a pitanje je hoće li se i tada znati barem osnovne informacije, zaključila je. Apelirala je i da obrazovanje postane glavna tema jer ćemo doći u situaciju da diplome ne vrijede ništa, osim onih kupljenih po stranačkim vezama.