Audi A4 Facelift

A4 slijedi svoju veću braću: Uz sportskiji izgled, dolaze veća povezanost i motori kao blagi hibridi

17.05.2019 u 12:59

Bionic
Reading

Njegov vanjski izgled sada se uklapa u novi dizajnerski jezik njemačke premium marke

Nakon četiri godine Audi je predstavio i facelift pete generacije svog udarnog modela A4 i ako pogledamo je li tu uopće bilo prostora za neke dizajnerske pomake, vidjet ćemo da je odgovor potvrdan. Njegov vanjski izgled sada se uklapa u novi dizajnerski jezik njemačke premium marke. To je naročito vidljivo izvana jer su oštre linije iznad blatobrana istaknule još robusniji izgled A4.

Prednja maska, koja ni do sada nije bila malena, sada je malo ravnija, ali i šira te izgleda još veća. Sada su svi modeli A4 opremljeni LED prednjim svjetlima u svom najboljem izdanju, no uz doplatu mogu se dobiti i s Matrix LED svjetlima za potpuno prilagodljivo osvjetljenje. Reorganizirana je i struktura opreme koja će u budućnosti početi od verzije Basis, preko Advanced, sve do S-Line. Dodajte tome i sportske S-modele. Tu su i izvedbe Avant, S4 i allroad quattro.

Bitan dio Audi A4 Facelifta prošireno je umrežavanje. Najvidljiviji znak je nestanak uobičajenog rotirajućeg gumba na središnjoj konzoli. Multimedijsko sučelje, ukratko MMI, u budućnosti će se kontrolirati preko 10,1-inčnog zaslona osjetljivog na dodir. Akustična povratna sprega trebala bi pojednostaviti rad. Osim toga, sustav razumije prirodne glasovne naredbe. U program su uključene nove online usluge kao što su Car-to-X, kojima su cjelokupne flote automobila međusobno umrežene i razmjenjuju podatke kao što su informacije o prometnim znakovima ili upozorenja o opasnosti putem mobilnih komunikacija. Osim toga, u odabranim europskim gradovima trebao bi biti moguć prijem informacija o semaforima. Pri tome, A4 prima podatke iz središnjeg računala za semafor i daje precizne preporuke tako da se koriste zelene faze i izbjegavaju dugotrajne crvene faze. Još jedna nova ponuda u Audi A4 Faceliftu naziva se funkcije na zahtjev. Ideja koja stoji iza toga je da čak i nakon kupnje automobila korisnici mogu preurediti infotainment funkcije. Dostupne su tri opcije: napredni MMI Plus multimedijski sustav, DAB + digitalni radio i Audi smartphone sučelje, s kojim se mobilni sustav može integrirati u sustav automobila. Zainteresirani kupci mogu naručiti jednomjesečni probni period prije kupnje ili odbijanja pojedine funkcije. Osim dva djelomično analogna informacijska sustava za vozača, dostupan je potpuno digitalni virtualni kokpit Plus. U ovom slučaju, vozač Audi A4 gleda 12,3-inčni zaslon, kojim se može upravljati preko kola volana, a može se birati između tri različita stila prikaza.

Francesco D'Amore objašnjava vanjski dizajn Audi A4 Facelifta Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi Media

Budući asortiman motora Audi A4 Facelifta u cijelosti se sastoji od 2-litrenog četverocilindričnog i 3-litrenog šestocilindričnog turbo motora. Iza dizelskih varijanti A4 30 TDI (136 KS), A4 35 TDI (163 KS), A4 40 TDI stoji 2-litreni turbo dizel pod prednjom haubom. Modele A45 TDI (231 KS) i S4 TDI (347 KS) pokreće 3-litreni dizelski motor V6. Treba reći da S4 dolazi isključivo s dizelskim motorom - barem u Europi. U SAD-u i Kini koristi se 3-litreni turbo benzinski motor od 354 KS. U novom vrhunskom dizel motoru radi dodatni kompresor s električnim pogonom (EAV), koji se napaja električnim sustavom od 48 volti.

Njegov glavni zadatak je osigurati potreban tlak punjenja, čak i prije nego turbopunjač ispušnih plinova može u potpunosti razviti svoj učinak. Motor V6 ide do 700 Nm najvećeg okretnog momenta. Obećane performanse Audi A4 Facelifta su odgovarajuće sočne: u roku od 4,8 sekundi limuzina S4 trebala bi odjuriti od nule do 100 km/h. Krajnja brzina je u ovom slučaju elektronički ograničena na 250 km/h. Tri planirane benzinske verzije temelje se na 2-litrenom četverocilindričnom turbo motoru: A4 35 TFSI (150 KS), A4 40 TFSI (190 KS) i A4 45 TFSI (245 KS).

Bilo da je riječ o ručnom mjenjaču, sedmobrzinskom S tronicu ili tiptronicu s osam brzina, bilo prednjim ili quattro pogonom na sva četiri kotača - svaka od šest varijanti motora donosi prilagođeni prijenos snage. Svi modeli A4 silaze s proizvodne linije s automatskim mjenjačem kao standardom. Uz iznimku modela A4 40 TDI i A4 45 TDI, planirane su sve izvedbe četverocilindraša kao blagi hibrid (12 V). Oni koriste remenom upravljani generator/starter kako bi povratili energiju kočenja i vratili je u pogon. Audijevi tehničari govore o potencijalnoj uštedi do 0,3 litre na 100 kilometara. U modelima S, koji će postići rekuperaciju do osam kilovata, očekuje se manja potrošnja do 0,4 litre.

Audi A4
  • Audi A4
  • Audi A4
  • Audi A4
  • Audi A4
  • Audi A4
    +21
Audi A4 Facelift Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Osim standardnog i sportskog ovjesa, na raspolaganju su dva prilagodljiva podvozja za Audi A4. Sportski orijentirani vozači odabrat će sportski ovjes s ili bez regulacije amortizera, što uključuje spuštanje za 23 milimetra. Alternativno, tu je i udoban ovjes s regulacijom amortizera. Zaštita podvozja sprijeda i straga upotpunjuje samostalan izgled ove robusne varijante. Za lansiranje na tržište Audi namjerava ponuditi Edition One, koji će biti dostupan u tri varijante pogona - A4 45 TFSI, A4 40 TDI i A4 45 TDI. Baziran je na vanjskom paketu S-Line i prepoznatljiv je po raznim crnim elementima (krovne šine, ulazi za zrak, lajsne).

Audi A4 Facelift može se naručiti od svibnja ove godine.