sigurnost automobila

Aktivni zatezač pojasa integriran u sjedalu? Njemačka tvrtka pojasnila kako to funkcionira

19.07.2024 u 13:09

Bionic
Reading

Ovim rješenjem se smanjuje pritisak pojasa na tijelo tijekom normalnih situacija u vožnji, ali može nježno povući vozača u sjedalo prilikom skretanja kako bi se omogućilo više udobnosti i užitka u vožnji

Njemačka tvrtka ZF, poznata prije svega po svojim mjenjačima, ali i mnogim komponentama za automobilsku industriju, unaprijedila je svoje rješenje sigurnosti u automobilima.

Kao i s trenutnom, četvrtom generacijom aktivnog zatezača pojasa ACR8, ZF Lifetec također podržava trend prema povezanoj i automatiziranoj vožnji s novom verzijom integriranom u sjedalo ACR8.S. Mogućnost integracije u sjedalo omogućuje novu slobodu dizajna za unutrašnjost vozila. Osim toga, sigurnosni sustav može dovesti putnike u bolje zaštićeni položaj sjedenja prije mogućeg sudara (premještanje).

Zahvaljujući svojoj električnoj pogonskoj jedinici, sustav ACR8 omogućuje dodatne sigurnosne funkcije, na primjer zatezanjem sigurnosnog pojasa tijekom kritičnih manevara u vožnji kao što je automatsko kočenje u nuždi. Takvo reverzibilno zatezanje remena također može povećati užitak u vožnji dajući osobi za upravljačem bolju podršku tijekom dinamične vožnje. Osim toga, pojas se može koristiti za visoko automatiziranu vožnju pomoću taktilnih upozorenja, na primjer za poticanje vozača da preuzme zadatak vožnje.

Ako senzori vozila otkriju neizbježan sudar, aktivira se pirotehnički zatezač pojasa, a pojas u djeliću sekunde povlači gornji dio tijela putnika natrag prema naslonu sjedala. Tijekom sudara, osoba se zatim vodi prema zračnom jastuku, koji tada još više apsorbira energiju udara kako bi spriječio ozbiljne ozljede. Ovo zatezanje je nepovratno i aktivira se zajedno sa zračnim jastukom - samo jednom i samo u slučaju odgovarajuće teške nesreće.

Promjena položaja putnika s aktivnim sigurnosnim pojasom Izvor: Promo fotografije / Autor: ZF Group

Osnovne funkcije ACR8.S

Ideja iza svih varijanti ACR8 je poboljšati ponašanje sustava za zaštitu putnika u vozilu prije sudara. U tu svrhu smanjuje se opuštenost pojasa, a putnici se drže ili postavljaju u idealan položaj za sjedenje. Ovisno o filozofiji proizvođača automobila i senzorima dostupnim u vozilu, aktivni zatezač pojasa iz ZF Lifetec-a može postati aktivan u milisekundi prije mogućeg sudara. 'S aktivnim zatezačima pojaseva serije ACR8, konvencionalne pirotehničke funkcije mogu se kombinirati s reverzibilnim električnim zatezanjem kako bi se dodatno povećala sigurnost u fazi prije sudara. Međutim, opcije elektroničkog upravljanja ACR8 također su prikladne za pružanje dodatnih sigurnosnih i komfornih funkcija,' objašnjava Harald Lutz, voditelj razvoja u ZF Lifetec-u.

Modularnost osigurava funkcionalnu raznolikost

Osim upravo opisanih funkcija, ACR8.S nudi niz opcija u modularnom sustavu. Trenutno je dostupno devet različitih kombinacija postavki. Osobito su u ovom kontekstu vrijedni pažnje senzor gibanja tkanja i električna pogonska jedinica. Obje komponente su središnji građevni blokovi za mnoge dodatne funkcije. Na primjer, omogućuju dodirna upozorenja: u automatiziranoj vožnji, aktivni zatezač pojasa može pomoći upozoriti vozača da treba preuzeti zadatak vožnje pomoću vibracije pojasa. U drugim situacijama, visokofrekventno pulsiranje trake sigurnosnog pojasa može signalizirati putnicima da je potrebna aktivna intervencija. 'U tim situacijama, pulsevi sustava pojaseva blizu tijela učinkovitiji su signali upozorenja od zaslona ili LED dioda i minimiziraju vrijeme reakcije,' naglašava Lutz.

Mnoge funkcije daleko nadilaze funkciju pojasa kao čistog sigurnosnog uređaja. Budući da je sigurnosni pojas stalni pratilac tijekom putovanja, trebao bi dobro pristajati, ali ne ograničavati putnike. Opcijska funkcija udobnosti ACR8.S omogućuje nižu razinu napetosti tijekom rada. To znači da se pojas samo lagano oslanja na tijelo. Inovacija također može poboljšati upravljivost tijekom sportske vožnje. Kako bi to učinio, ACR8.S pristupa navigacijskim podacima u vozilu i može zategnuti pojas kako bi putnicima ponudio više podrške tijekom dinamične vožnje.

Sljedeća razina autonomne vožnje

Opisane funkcije odnose se na trenutnu četvrtu generaciju ACR8 kao i na ACR8.S. Kompaktniji dizajn ACR8.S idealan je za aplikacije integrirane u sjedalo. Danas to nudi prednosti, primjerice, u kabrioletima i kupeima bez B-stupa, ali će također biti prednost u budućnosti u pogledu automatizirane vožnje. Potonji je jedan od najvažnijih pokretača u razvoju novih koncepata interijera. Ako se sigurnosni pojas nalazi u sjedalu umjesto u B-stupu, to otvara nove dizajnerske slobode za dizajn interijera, omogućujući slobodnije pomicanje i rotiranje sjedala vozila.