Srž tehnologije je MSLL, koji prilagođava silu vezivanja pojasa stasu i veličini putnika, Inovativni pristup ove tehnologije ne leži samo u pojedinačnim opcijama upravljanja samom komponentom, već i u proširene mogućnosti interakcije s drugim sigurnosnim sustavima
Prije pola godine smo pisali o nastojanjima ZF-a, njemačke tvrtke poznate prije svega po svojim mjenjačima, koja naglašava kako zaštita putnika počinje s putnicima koji sjede u ispravnom položaju za sjedenje s pravilno pričvršćenim sigurnosnim pojasom. Tako koristeći senzore vozila, ZF-ov novi, umreženi sigurnosni pojas može aktivno premjestiti putnike u optimalniji položaj sjedenja prije mogućeg sudara. Srce sustava je elektromehanički zatezač pojasa ACR8 koji također može smanjiti opuštenost pojasa ili upozoriti vozača vibriranjem trake pojasa. Sada je ZF pojasnio još neke detalje svoje tehnologije za povećanje sigurnosti putnika u vozilima u slučaju prometnih nezgoda.
Sa svojim novim sustavom sigurnosnih pojaseva, ZF Passive Safety Systems omogućiti će značajno poboljšanu prilagodbu ograničenja sile pojasa veličini i tjelesnoj težini putnika u vozilu u budućnosti. Multi-Stage Load Limiter (MSLL) prvenstveno je odgovoran za individualnu prilagodbu sustava. Pomaže u daljnjem smanjenju posljedica nesreća za sve putnike i omogućuje proizvođačima automobila da ispune povećane zahtjeve NCAP Roadmap 2030 strategije.
Inovativni pristup ove tehnologije ne leži samo u pojedinačnim opcijama upravljanja samom komponentom, već i u proširene mogućnosti interakcije s drugim sigurnosnim sustavima. Ovo pretvara sigurnosni pojas s MSLL ograničivačem sile koji se može isključiti u inteligentan sigurnosni uređaj koji se može fleksibilno kontrolirati.
Moderni sigurnosni sustavi već interveniraju u nesrećama u vrlo ranoj fazi. U slučaju sudara koji se neizbježno ne može izbjeći, pojas se zateže oko tijela prije sudara (predzatezanje) kako bi se smanjila opuštenost pojasa i kontrolirano usporio nakon sudara te ga konačno prenio naprijed u zračni jastuk. Sustavi se temelje na reprezentativnim, standardiziranim ispitanicima (dummies ili crash test lutke). U budućnosti će NCAP test sudara zahtijevati još bolju zaštitu za pojedinačne putnike u vozilu. 'Zahtjevi za prilagodljivošću sigurnosnih sustava su sve veći - kako u očekivanjima krajnjih kupaca, tako i u kriterijima testiranja NCAP-a. Naš novi sustav pojaseva olakšava proizvođačima vozila ispunjavanje povećanih zahtjeva i posebno smanjuje posljedice nesreća prilagodbom čak i bolje za putnika,' kaže Rudolf Stark, voditelj ZF-ovog odjela za tehnologiju pasivne sigurnosti.
Kako bi se smanjile sile koje djeluju na tijelo u slučaju nesreće, mnogi sustavi sigurnosnih pojaseva već imaju dvostupanjski kontrolirani limiter opterećenja (SLL ili two-stage controllable load limiter). Ovo je bio važan korak prema prilagodbi. Kako bi pružio još veću fleksibilnost, ZF sada nudi svoj zatezač remena s višestrukim promjenjivim limitatorom opterećenja (MSLL). Ima višestupanjski dizajn i može još bolje mijenjati sile zadržavanja tijekom cijelog sudara. Sustav omogućuje individualno reagiranje na osobe različite građe i odgovarajuću kontrolu sila remena.
U budućnosti će put do veće varijabilnosti u silama pojasa voditi preko senzorskog snimanja unutrašnjosti kako bi se još bolje prepoznalo koje osobe gdje sjede i koje sile pojasa treba primijeniti pojedinačno u slučaju ozbiljnog ili manjeg sudara. Za to će se koristiti različiti izvori: uz unutarnje kamere, koje, primjerice, detektiraju kada vozač upravlja infotainmentom desnom rukom ili okreće glavu prema putnicima na stražnjim sjedalima, sam sustav sigurnosnih pojaseva može pružiti vrijedne informacije. To je zato što senzori u pojasu mogu mjeriti duljinu izvlačenja pojasa i tako omogućiti donošenje zaključaka o opsegu tijela, a time i o stasu i težini.
Osim toga, tu je i poveznica sa sustavima aktivne sigurnosti i njihovim senzorima izvan vozila – od kamere do radara. Za umreženi sigurnosni sustav, na primjer, važno je znati iz kojeg smjera dolazi udarac. Na taj način MSLL može malim i lakim osobama ponuditi bolje prilagođenu individualnu zaštitu u slučaju umjerenih nesreća (s brzinama sudara do 35 km/h). To se, primjerice, odnosi na djecu na stražnjem sjedalu. Stariji ljudi, koji imaju veći rizik od ozljeda zbog promjene strukture kostiju ovisno o dobi, također mogu imati koristi od ovoga. Osim toga, sustav također potencijalno poboljšava sigurnost putnika za teške osobe u nesrećama s preopterećenjem (s brzinama sudara iznad 56 km/h).
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'