Zahvaljujući standardnom stalnom Audi quattro pogonu, oni zauzimaju posebno mjesto u svom segmentu, a od 0 do 100 km/h potrebno im je samo 3,9 sekundi
Audi je revidirao modele RS 5 Coupé i RS 5 Sportback, pa novi detalji čine vanjski dizajn još progresivnijim. Za uporabu i kontrolu, oba modela se oslanjaju na MMI touch tehnologiju s velikim središnjim zaslonom, a oba modela koriste identični twin-turbo V6 motor snage 450 KS (331 kW) i 600 Nm okretnog momenta koji nastavlja osiguravati impresivne vozne performanse.
'Revizija modela RS 5 Coupé i RS 5 Sportback označava uspješan završetak naše 25. godišnjice i obnavljanje naše ponude modela,' kaže Oliver Hoffmann, upravni direktor tvrtke Audi Sport GmbH. 'Zahvaljujući standardnom stalnom quattro pogonu, oni zauzimaju posebno mjesto u svom segmentu.'
Vanjski dizajn
Profinjeni vanjski dizajn ova dva RS 5 modela prepoznatljiv je na prvi pogled. Singleframe maska je postala šira i tanja. S ovim čistim izgledom slijedi dizajn svoje veće braće, modela RS 6 i RS 7. Ventilacijski otvori iznad prednje maske podsjetnik su na klasični Audi Sport quattro iz 1984. Lukovi kotača, koji su 40 milimetara širi, modelu RS 5 osiguravaju impresivnu pojavu. Opcijska Audijeva Matrix LED prednja svjetla s laserskim dugim svjetlima imaju zatamnjene okvire, što jasno odvaja dva RS modela od osnovnog A5 modela. Veliki, snažno oblikovani otvori za zrak imaju novi peterokutni izrez.
Također su redizajnirani bočni pragovi i umetak difuzora na stražnjem dijelu, koji uključuje dvije velike cijevi ispušnog sustava. Sjajni crni, mat aluminijski, te karbonski stilski paketi detaljima prednjeg i stražnjeg kraja te bočnim pragovima pružaju još individualniji izgled. Na zahtjev, četiri prstena i RS logotipi mogu biti izvedeni u crnoj boji. Paleti boja pridodane su Turbo plava i Tango crvena. Coupé izvedba je opremljena s karbonskim krovom sa strukturom od CFRP vlakana koja smanjuje masu vozila za oko četiri kilograma.
Unutrašnjost
Vodoravne linije i tamne boje dominiraju unutrašnjosti revidiranih RS 5 modela. RS sportska sjedala standardno su presvučena kombinacijom Alcantare i kože, ili kao opcijom Nappa kožom. Na zahtjev je dostupan RS dizajnerski paket sa crvenim ili sivim detaljima. Kontrolni elementi kao što su upravljač i ručica mjenjača kao i oslonci za koljena na središnjoj konzoli, opremljeni su pokrovima od Alcantare s crvenim ili sivim kontrastnim šavovima.
Novi operativni koncept dva RS 5 modela koncentriran je na 10,1-ični MMI touch zaslon. Veliki, samostojeći zaslon s akustičkim povratnim informacijama lagano je zakrenut prema vozaču. Ako se odabere top informacijsko-zabavni MMI navigacijski sustav plus, specifični RS prikazi vozaču pružaju informacije o temperaturi vožnje, uzdužnim i poprečnim ubrzanjima, quattro sportskom diferencijalu, tlaku u gumama i temperaturi guma.
Na opcijskom Audijevom virtualnom kokpitu plus (12,3-inčni zaslon), vozač može odabrati između više prikaza – jedan od njih ima RS-specifični dizajn, koji prikazuje rotacijski brzinomjer pod kutom koji uključuje indikator promjene stupnjeva. Kada vozač koristi tipke na upravljaču za aktiviranje jednog od dva nova individualna RS režima rada, otvara se RS-specifični prikaz i na primjer prikazuje maksimalne vrijednosti g-ubrzanja. Opcijski head-up zaslon također nudi ekskluzivnu RS grafiku.
Motor, prianjanje, dinamika i stabilnost
Što se motora tiče, i kod RS 5 Coupéa i RS 5 Sportbacka radi se o samo jednom motoru: 2.9 TFSI twin-turbo V6 motoru (kombinirana potrošnja goriva: 9,2–9,1 l/100 km; kombinirane CO2 emisije 209–208 g/km), koj razvija nepromijenjenu snagu od 450 KS (331 kW) i isporučuje visokih 600 Nm okretnog momenta, već od 1900 o/min. Oba RS 5 modela ubrzavaju od nule do 100 km/h za 3,9 sekundi i na opcijski dostižu maksimalnu brzinu od 280 km/h.
Brzi osam-stupanjski tiptronic mjenjač snagu motora usmjerava na quattro stalni pogon na sve kotače. Vozač može kontrolirati promjenu stupnjeva preko novih većih aluminijski ručica mjenjača na kolu upravljača. Ovaj quattro pogon ovim RS modelima osigurava kritičnu količinu dodatnog prianjanja, dinamike i stabilnosti, bez obzira na vremenske prilike. Upravljanje je još sportskije s opcijskim sportskim diferencijalom na stražnjoj osovini, koji aktivno raspodjeljuje moment između kotača. Visoka preciznost: ovjes Dva RS 5 modela standardno su opremljena RS sportskim ovjesom. Kao opcija je dostupan RS sportski ovjes plus s Dynamic Ride Control (DRC) hidrauličkim sustavom za stabilizaciju naginjanja u stranu i naprijed-nazad. Koristi čelične opruge i trostupanjske podesive prigušivače koji su međusobno povezani preko dijagonalnih uljnih vodova i središnjeg ventila. Pri bržem ulasku u zavoje, ventili reguliraju protok ulja u amortizeru prednjeg kotača s vanjske strane zavoja. Ovaj sustav podržava i smanjuje naginjanje karoserije u stranu, te naprijed-nazad, čime se poboljšavaju karakteristike upravljanja vozila.
Dodatno na poznate režime comfort, auto i dynamic, Audi drive select sustav (dio serijske opreme) također nudi dva nova režima, RS1 i RS2. Nakon što je vozač postavio ova dva režima tako da odgovaraju njegovim osobnim preferencijama, te ih je spremio, oni se mogu direktno aktivirati preko 'RS MODE' tipke na upravljaču bez potrebe ponovne uporabe MMI touch zaslona. Ovaj sustav utječe na bitne tehničke elemente kao što su motor, mjenjač, tvrdoća, upravljač, dinamično upravljanje, sportski diferencijal i zvuk motora.
Revidirani RS 5 modeli opremljeni su standardno s 19-colnim kotačima. Novi 20-colni kotači su kao opcija dostupni u tri inačice, od kojih je jedna u potpunosti obojana u sjajnu crnu boju, a druga u mat brončanu. U slučaju standardnog sustava kočenja s čeličnim diskovima, kočione čeljusti mogu biti obojane u crnu ili crveno boju. Kao alternativa, Audi nudi karbonske keramičke diskove za prednju osovinu; njihove čeljusti mogu biti obojane u sivu, crvenu ili plavu boju.
Top informacijsko-zabavni MMI navigacijski sustav plus za svoje razne funkcije koristi novu glavnu jedinicu i treću generaciju modularne informacijsko-zabavne platforme (MIB 3). Portfelj Audi connect funkcija nudi razne online usluge za navigaciju. Kao dio serijske opreme, u vozilu se nalazi preko 30 sustava pomoći u vožnji. Ostali su dostupni kao pojedinačne opcije ili u kombinaciji u paketima asistencije.
U Njemačkoj i drugim europskim državama, prodaja redizajniranih RS 5 modela počinje u prosincu. Početna cijena za oba automobila je 83.500 eura.