Među njegovim značajkama su zaletna staza od 250 m, mobilni crash blok od 100 tona i mogućnost sudara dvaju vozila pod kutom od 90 stupnjeva. U postojenju će raditi oko 100 zaposlenika, pokrivajući sve scenarije testiranja koji su danas poznati i relevantni
Novi Audi Vehicle Safety Center (AFZ ili Audi Fahrzeugsicherheitszentrum) službeno će početi s radom kao dio inauguracije tehnološkog parka incampus u Ingolstadtu (Njemačka), a nudi značajno poboljšane i najsuvremenije objekte za testiranje sudara (crash testovi).
Ovo postrojenje je najvažnije Audijevo postrojenje za razvoj pasivne sigurnosti: oko 100 zaposlenika će raditi ovdje, pokrivajući sve scenarije testiranja koji su danas poznati i relevantni. Tijekom faze projektiranja, osigurano je da će postrojenje biti sposobno za obavljanje testova koji znatno nadilaze trenutne zahtjeve mnogih Audijevih tržišta. To znači da se objekt može fleksibilno prilagoditi budućem razvoju.
Moguće je više testova u budućnosti
Audi je u objekt uložio ukupno oko 100 milijuna eura, a izgradnja je trajala tri godine. Novi centar za sigurnost vozila može podnijeti veći broj i raznovrsnost testova sudara vozila od dvorane sudara koja se prije koristila u tvornici u Ingolstadtu. Objekt je također puno opsežniji, s središnjim područjem od 130 x 110 metara i visinom od 20 m. Integrirana arena sudara sastoji se od područja bez oslonca veličine 50 x 50 m, dok suprotne zaletne staze imaju ukupnu duljinu od 250 m, što omogućuje testove pri brzinama koje premašuju današnje uobičajene zahtjeve. Dodatna traka također omogućuje sudare automobila pod pravim kutom u kojima sudjeluju dva vozila.
'Sigurnost je glavni prioritet u Audiju. Naš novi centar za sigurnost vozila impresivan je dokaz ove predanosti,' kaže Oliver Hoffmann, član Upravnog odbora Audija za tehnički razvoj. 'Današnji Audi modeli postižu izvanredne rezultate u globalno važećim ispitnim postupcima. Ali ne spavamo na lovorikama. Umjesto toga, nastavljamo poboljšavati naše mogućnosti razvoja i testiranja.'
Širok raspon mogućnosti testiranja
Crash blok težak 100 tona raspoređen je u crash areni tako da se može pomicati i rotirati, omogućujući vrlo učinkovit proces za mnoge različite vrste testova sudara. Područje je ispresijecano s nekoliko prometnih traka, što omogućuje istraživanje sudara između dva vozila i cjelovitu sigurnost. Takozvani 'leteći pod' također omogućuje bočnu vožnju vozila uz prepreke. Svako vozilo prolazi veliki dvoznamenkasti broj testnih scenarija prije nego što se lansira.
Zahvaljujući novom tipu klizne staze (coasting slide) s takozvanom jedinicom za usporavanje, razvoj sustava pojaseva i zračnih jastuka bit će još učinkovitiji. Najsuvremenije kamere za velike brzine i energetski učinkoviti sustavi LED rasvjete podržavaju tim u Audi centru za sigurnost vozila u njihovom radu. Laboratorij, ispitni stolovi za komponente, radionice i uredi dovršavaju zgradu.
Koncept, tehnologija i susjedna područja proširenja planirani su da zadovolje zahtjeve u nadolazećim godinama. Oni omogućuju fleksibilno korištenje Audi Vehicle Safety Centera i osiguravaju da se može opremiti za ispunjavanje novih tehnoloških zahtjeva, čak i dok standardi i propisi na globalnim tržištima i dalje pooštravaju.
Usko koordinirane simulacije i testovi
Više od 60 lutki za testiranje sudara različitih vrsta koristi se u novoj areni sudara – od 18-mjesečnog malog djeteta do odrasle osobe teške 102 kg. Sofisticirane THOR lutke koriste do 150 senzora za dobivanje relevantnih podataka tijekom testova.
Kamere velike brzine i praćenje kretanja koriste se za snimanje slijeda događaja tijekom testova sudara. Velik broj senzora daje fizička očitanja. 3D skeniranje se koristi za digitalnu obradu deformacija nakon testiranja. Svi ti podaci unose se u pozadinski sustav. Sustav također uključuje podatke koje su analizirali stručnjaci iz drugih ispitnih laboratorija u Europi, Aziji i Americi.
Danas se praktički sve nesreće mogu simulirati, bilo da su u pitanju pješaci ili čeoni i bočni sudar. Svakog mjeseca Audijevi stručnjaci izvode desetke tisuća simulacija sudara puno prije nego što je prvi prototip uopće izgrađen. Samo za dizajn sudara karoserije jednog trenutnog modela, napravljeno je više od 60.000 proračuna za do 100 različitih slučajeva opterećenja. Novi Audi IT centar, koji se također nalazi u blizini inkampusa, ovdje igra važnu ulogu.
Unatoč brzom napretku tehnologije simulacije, stvarni test sudara i testovi komponenti ostaju ključni. To je zato što različita nacionalna tijela u zemljama u kojima se prodaju Audi modeli imaju postupke odobravanja koji zahtijevaju fizičke testove sudara. U razvoju proizvoda, s druge strane, dvije su metode vrlo sinergijske, s nalazima iz simulacije i fizičkog testiranja koji ulaze u proces.
Duga tradicija pasivne sigurnosti u Audiju
Pasivna sigurnost, odnosno sve ono što smanjuje posljedice nezgode za putnike i sudionike u prometu, uključujući i pješake, u Audiju ima dugu tradiciju. DKW je već radio na ovom polju prije više od 80 godina kada je DKW F7 podvrgnut sustavnim testovima prevrtanja kako bi se dobio uvid u sigurnost dizajna.
Zapravo, bili su to prvi testovi sudara u povijesti automobila. Kasnije je posebno izgrađeno postrojenje u središnjem odjelu za testiranje Auto Uniona omogućilo ponovljivo testiranje sudara.
Još jedan veliki korak uslijedio je 1970. godine s otvaranjem prve hale u Ingolstadtu. Nakon izgradnje zgrada je korištena više od 50 godina, tijekom kojih je više puta preinačena i prilagođavana novim zahtjevima.
Godine 1972. po prvi su put korištene lutke za testiranje sudara koje su tijekom godina postajale sve sofisticiranije i svestranije. Godine 1986. Audi je predstavio inovaciju koju je sam patentirao: procon-ten (programirana kontrakcija i napetost) sigurnosni sigurnosni sustav. U slučaju čeonog sudara, upravljač se uvlači, a prednji pojasevi se zatežu pomicanjem motora prema putničkom prostoru putem čeličnih sajli i remenica. Sustav je značajno smanjio rizik od ozljeda glave za vozača u slučaju nesreće. Ovaj izum je poboljšan tek široko rasprostranjenim uvođenjem zračnih jastuka.
Tijekom proteklih 25 godina, testiranje se progresivno usredotočilo na digitalizaciju – počevši od Audija A3 iz 1999. Tekući rad sa sve većim količinama podataka postavio je temelje za sve inteligentnije algoritme koji se danas koriste. Štoviše, strojno učenje posljednjih godina ima sve veću ulogu. Na primjer, strojno učenje je iskorišteno za poboljšanje softvera upravljačke jedinice zračnog jastuka.
Posljednjih godina, svi testirani Audi modeli, uključujući potpuno električne modele, postigli su vrhunske ocjene u aktivnoj i pasivnoj sigurnosti u testovima koje su osmislile organizacije za zaštitu potrošača diljem svijeta, kao što su Euro NCA i China NCAP. Inače, električna vozila podliježu istim strogim zahtjevima kao i modeli s konvencionalnim pogonskim sustavima.
Testovi u Sjedinjenim Državama također postižu slične rezultate: Do sada je ove godine čak sedam Audi modela dobilo nagradu IIHS TOP SAFETY PICK od Insurance Institute for Highway Safety – pet od njih TOP SAFETY PICK+ u najvišoj kategoriji. Osim otpornosti na sudar, ocjenjivani su i drugi čimbenici, poput izbjegavanja sudara i tehnologije osvjetljenja.
Novi Audi Vehicle Safety Center predstavlja sljedeći veliki korak u unapređenju pasivne sigurnosti u Audiju. Prisutnost drugih institucija uključenih u sigurnost – uključujući Volkswagenovu softversku podružnicu CARIAD i Technische Hochschule Ingolstadt – na kampusu olakšava interdisciplinarnu razmjenu.
DakarCityTour 2023: Najava
Od pustinje do metropola: Audi ne samo da koristi tehnologiju pogona RS Q e-tron usmjerenu na budućnost na reliju Dakar, već je i posebno demonstrira u velikim gradovima. Nakon vrlo hvaljene turneje po Hamburgu prije godinu dana, program sada uključuje glavne gradove triju zemalja iz kojih potječu vozači Audijeve tvornice.
Carlos Sainz/Lucas Cruz putovali su Madridom, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger bili su na putu u Parizu, a Mattias Ekström/Emil Bergkvist upravljali su inovativnim prototipom niske emisije kroz Stockholm. Emotivne nastupe pune veselja i znatiželje pratili su brojni prolaznici.