Jaguar je bila prva premium mainstream marka koja je ponudila potpuno električno SUV vozilo kada su lansirali I-Pace, ali bi se ipak mogli odlučiti za drugačiji pogon
Jaguar Land Rover (JLR), britanski proizvođač premium automobila, vjeruje da električni pogon na baterije možda nije pravo rješenje za najveća SUV vozila, a posebno se to odnosi na njihov odjel Land Rover koji proizvodi isključivo SUV modele. Naravno da se i JLR, kao i svi svjetski proizvođači automobila, brinu o tome kako svoja vozila dovesti na nultu emisiju.
Sam po sebi kod SUV-ova je problematičan njihov oblik karoserije jer mu treba više energije za savladavanje otpora zraka (aerodinamičnog otpora), što zahtijeva i veće baterije kako bi takva vozila imala zadovoljavajući domet.
'Što je vozilo veće, veći je i aero izazov. Ako niste dovoljno oprezni, završite s tako velikim baterijama i vozila učinite toliko teškim da, dok se utrkujete autocestom, domet nestaje', izjavio je to novinarima Nick Rogers, šef inženjerstva JLR-a, na događaju koji je nedavno održan u novom inženjerskom i dizajnerskom centru tvrtke u Gaydonu u središnjoj Britaniji.
Otvoren novi Jaguarov studio za dizajn
Jaguar je 26. rujna otvorio novi dizajnerski studio u sklopu šire rekonstrukcije Jaguar Land Roverovog inženjerskog centra u Velikoj Britaniji. Studio dizajnerskom timu marke, sastavljenom od 280 kreativaca, omogućuje pristup tehnologiji u daleko većem prostoru te omogućuje bolju suradnju od prethodne lokacije marke. Zgrada će nam omogućiti 'dizajnirati najbolje automobile za naše kupce daleko u budućnost', rekao je voditelj dizajna Jaguara, Julian Thomson. Inače, Thomson je u srpnju naslijedio Iana Calluma na mjestu šefa dizajna.
Studio se s trenutne lokacije u Whitleyju, u blizini Coventryja, seli 52 km daleko u Gaydon, u središnjoj Engleskoj. Nalazi se pored dizajnerskog studija sestrinske marke Land Rover. Površina novog studija za dizajn je preko 12.000 m², što je povećanje za oko 33 posto u odnosu na veličinu prostora u Whitleyju te omogućuje istovremeni rad na 20 glinenih modela u prirodnoj veličini. Novi studio Jaguara dio je kapitalnog preseljenja u Gaydon od 500 milijuna funti (564 milijuna eura), koji prvi put spaja dizajn, inženjering i proizvodnju za ove dvije marke.
Land Rover trenutno svojoj paleti pridodaje plug-in hibridne modele, uključujući novi Defender, ali do sada nije najavio potpuno električni model na baterije.
Jaguar je bila prva premium mainstream marka koja je ponudila potpuno električno SUV vozilo kada su lansirali model I-Pace, pozicioniran niže od Land Rover SUV-ova, čime su proširili njihovu ponudu. Kako bi ipak stvorili najveće Land Rover SUV-ove s nultom emisijom, 'potencijalno će u igru uvesti druge tehnologije', rekao je Rogers, navodeći vodikove gorive ćelije kao 'nešto o čemu treba razmisliti'.
JLR je u ožujku ove godine imenovao novog voditelja za vodik i gorive ćelije, ali dosad nisu najavili nikakvu istraživačku inicijativu za korištenje te tehnologije. Imenovani Ralph Clague prethodno je bio direktor istraživanja i razvoja gorivih ćelija u kineskom proizvođaču automobila Great Wall Motor.
Zanimljivo je da je 2016. godine bivši tehnički direktor JLR-a Wolfgang Ziebart odbacio automobile s pogonom na gorive ćelije kao 'potpunu glupost', uglavnom zato što su im emisije u životnom ciklusu vozila bile 'katastrofa'.
Rogers je opisao vodik kao 'fantastično' rješenje jer se vozilo na takav pogon brzo puni, za razliku od onih na baterije, ali je vodik ostaje problematičan u pogledu emisija. 'To ima smisla samo ako stvarate vodik s obnovljivom energijom', rekao je. Uobičajen je način da se za proizvodnju vodika kao goriva koristi električna energija za razdvajanje vode na vodik i kisik.
JLR bi mogao imati koristi od svog partnerstva s BMW-om nakon što je u lipnju dogovorio suradnju s njemačkim konkurentom za vozila s električnim pogonom. BMW trenutno surađuje s Toyotom na gorivim ćelijama i lansirat će testnu paletu SUV modela X5 i X7 s gorivim ćelijama 2021. godine.
Međutim, BMW je rekao kako podržava rješenje s baterijama više od onog s gorivim ćelijama za stvaranje automobila s nultom emisijom. 'Razvoj koji očekujemo po pitanju gustoće baterija učinio bi električna vozila na baterije najučinkovitijim rješenjem', rekao je Klaus Fröhlich, član odbora BMW Group za razvoj, na marginama događanja tvrtke NextGen u lipnju. Fröhlich je rekao da je pogonski agregat za gorive ćelije deset puta skuplji od potpuno električnog. Cijene neće biti usporedive sve do oko 2025., rekao je.