Električna revolucija je nedvojbeno u zamahu, a glavni pokretač usvajanja električnih vozila je regulatorni zahtjev za vozila s nultim emisijama do 2035. u EU i Ujedinjenom Kraljevstvu. Proizvođači originalne opreme već rade na tehnologijama i platformama koje će se koristiti od 2030.
Jedan od tri najveća svjetska proizvođača guma, Bridgestone, je objavio jedinstveni uvid u budućnost tržišta originalne opreme (OEM), otkrivajući četiri trenda kad je riječ o gumama na koje treba obratiti pažnju dok se automobilska industrija dalje razvija.
Kao ključni partner i glavni dobavljač guma za vodeće svjetske proizvođače, Bridgestone i dalje drži značajan udio na tržištu originalne opreme (prve ugradnje), uključujući projektiranje i isporuku više dodataka za električna vozila nego ikad prije.
Tržište originalne opreme (OE) prošlo je kroz velike promjene posljednjih godina – posebno u Europi – i sada je Bridgestoneov OE tim podijelio svoja četiri glavna trenda za koje vjeruju da će imati najveći utjecaj na automobilsku industriju koja se razvija tijekom 2024. i dalje.
1. Europsko tržište automobila nastavit će se prilagođavati 'novoj normali'
Od pandemije 2020. do nestašice poluvodiča 2021. te povećanja cijena energije i skoka inflacije 2022., potražnja za originalnom opremom u Europi suočila se s uzastopnim preprekama koje su snažno utjecale na prodaju i proizvodnju novih automobila. I unatoč dvoznamenkastom oporavku u 2023., potražnja za originalnom opremom još uvijek je 20 posto ispod razine prije Covida.
Sada se ovo mora uzeti kao strukturnu promjenu na tržištu, a ne samo cikličku prilagodbu. Nekoliko je čimbenika koji tome pridonose, a jedan od glavnih razloga je poskupljenje novih automobila.
Gledajući OEM-ove (proizvođače originalne opreme), postoje jasni pobjednici i gubitnici na ovom tržištu u razvoju. I možemo očekivati daljnje promjene u nadolazećim godinama dok se nastavljaju prilagođavati vrlo promijenjenoj industriji i svijetu.
2. OEM-i će nastaviti ulagati sve u električna vozila
U prvih 10 mjeseci 2023., električna vozila na baterije (EV) predstavljala su 14 posto registracija automobila u Europi – više od dizelaša. EV, u kombinaciji s plug-in i blagim hibridima, činili su nešto više od 51 posto tržišta.
Električna revolucija je u punom zamahu, a nedvojbeno je glavni pokretač usvajanja električnih vozila regulatorni zahtjev za vozila s nultim emisijama do 2035. u EU i Ujedinjenom Kraljevstvu. 2035. se sada može činiti prilično daleko, ali zapravo, udaljena su samo dva proizvodna ciklusa; Proizvođači originalne opreme već rade na tehnologijama i platformama koje će se koristiti od 2030.
Dok se rješavaju povijesne prepreke usvajanju električnih vozila – poput straha od dometa i infrastrukture punjenja – cijena novih električnih vozila sada se smatra ključnim problemom. Zato je nekoliko OEM-ova najavilo puno jeftinija osnovna EV vozila, koja se prodaju za manje od 25.000 eura.
Što to znači za industriju guma? Ravnoteža performansi za EV malo je drugačija u odnosu na motore s unutarnjim izgaranjem (ICE), a vidimo da proizvođači originalne opreme još uvijek prilagođavaju svoje zahtjeve kako bi pronašli pravu ravnotežu između ključnih čimbenika kao što su otpor kotrljanja, trošenje, buka i upravljanje na mokrom. Što se tiče Bridgestonea, njihove snage u virtualnom razvoju guma posebno im omogućuju da brzo i učinkovito razviju nove prijedloge temeljene na evoluirajućim OEM zahtjevima.
3. OEM zahtjevi za održivošću dodatno će se intenzivirati
Ako se vratimo samo tri godine unatrag, velike su korporacije govorile o visokim težnjama u emisijama CO2, ali s malim utjecajem na poslovanje. Vratimo li se u današnje vrijeme i održivost je postala četvrti stup OE poslovanja, uz njihove komercijalne, inženjerske i kvalitetne ponude.
Razina detalja koja se sada zahtijeva u odnosu na CO2 otisak Bridgestoneovih proizvoda i materijala korištenih u njihovim gumama, na primjer, daleko je složenija nego što je bila prije samo nekoliko godina.
Jedan od najvećih izazova u nadolazećim godinama bit će kako će nastaviti povećavati količinu obnovljivih i recikliranih materijala u gumama. OEM partneri Bridgestonea su sada vrlo zainteresirani za saznanje odakle će japanski proizvođač guma nabaviti te materijale, kako će jamčiti njihovu kvalitetu i kako će upravljati eksternom certifikacijom koju sada zahtijevaju u velikom broju.
4. Pridošlice će se mučiti
Vratite se pet ili šest godina unatrag i bilo je mnogo očekivanja da će novi val sudionika izvan tradicionalnih automobilskih igrača zapljusnuti tržište. Tada se pretpostavljalo da je električna vozila puno lakše razviti i proizvesti nego tradicionalne automobile na ICE.
Nažalost, slika je krajem 2023. bila sasvim drugačija. Mnogi pridošlice borili su se sa složenošću izgradnje automobila u velikom broju i pronalaženjem ogromnih količina kapitala potrebnog za razvoj vozila – posebno jer su kamatne stope naglo porasle. U novije vrijeme postalo je jasnije da će 'revolucija' koja se očekivala biti mnogo više od 'evolucije'. Ali to ne znači da je ulazak na tržište nemoguć.
Sa sigurnošću se može reći da smo svjedoci abnormalne stope promjena u automobilskoj industriji. Ali u Bridgestoneu su uvjereni da imaju proizvod i tehnologiju za nastavak podrške svojim OEM partnerima dok napreduju.