Mobilnost bez vozača je vrlo obećavajuća, ali autonomna tehnologija vozila ima tri prepreke koje treba prevladati prije nego što postane održiva za široku uporabu: tehnologiju, regulatorno odobrenje i prihvaćanje potrošača
Prva potpuno autonomna vozila koja će moći funkcionirati u svim uvjetima na javnim cestama te potencijalno zamijeniti vlasništvo nad privatnim automobilima vjerojatno će se pojaviti tek nakon 2030. godine, izjavio je Andree Hohm, voditelj samovoznih automobilskih projekata tvrtke Continental.
'Ljudi me uvijek pitaju kada će vozila bez vozača izaći na cestu, a ja im kažem – danas... ako imate vrlo specifično područje primjene, poput privatne ceste na primjer, a želite putovati malom brzinom, možete kupiti takvo vozilo', rekao je ovog mjeseca na Continentalovom Tech Showu u Hannoveru.
Rane prognoze da će se mobilnost bez vozača najprije pojaviti na autocestama pomaknula se, kazao je, sa spoznajom poteškoća u pokušajima da se vozilo koje se kreće velikom brzinom dovede do sigurnog zaustavljanja u slučaju kvara.
Sada, rekao je Hohm, osjećaj je, barem u Continentalu, da će gradske postavke male brzine biti nulta točka za autonomnu vožnju. Urbane situacije mogu biti složenije od onih na autocestama, ali imaju ključnu prednost: manje brzine daju vam više mogućnosti kada sustavi zakažu ili ako dobijete pogrešna očitanja sa senzora.
Njemački proizvođač guma Continental aktivan je u mnogim područjima tehnologije autonomne vožnje. Dobavljač radi na izradi dijelova u serijskoj proizvodnji koji su pogodni za uporabu u robo-taxijima, a neki od njih nude se u EZ10 autonomnom šatlu tvrtke EasyMile, francuskoj tvrtki u kojoj ima udjele. Razvojni radovi odvijaju se na platformi CUbE (Continental Urban Mobility Experience) koja se temelji na EZ10.
Continentalovi autonomni pogonski sustavi uključuju mogućnost generiranja slike od 360 stupnjeva iz kombinacije podataka iz radara, lidara i kamera kako bi se osigurala redundancija (prema definiciji: obilje podataka je pojava koja se javlja u sustavima za upravljanje podatkovnim bazama koje sadrže polje što se ponovilo u dvjema ili višem broju tablica).
U Continentalu smatraju da je mobilnost bez vozača vrlo obećavajuća, ali Hohm smatra da autonomna tehnologija vozila ima tri prepreke koje treba prevladati prije nego što postane održiva za široku uporabu: tehnologiju, regulatorno odobrenje i prihvaćanje potrošača.
Ključni tehnološki izazov bit će kombiniranje različitih senzora unutar vozila (radar, lidar i kamere) kako bi se stvorilo sigurno okruženje.
Jedno od Continentalovih rješenja jest ugraditi vanjske senzore na prometne znakove i prometnice - na primjer, u 'pametno raskrižje' koje može otkriti situacije mnogo ispred vozila. Kvarovi, nesreće i nepredvidivi pješaci 'mogu se bolje razumjeti sa stajališta raskrižja u usporedbi s onime što vidi automobil koji se približava', rekao je.
Prema propisima, glavni problem je nedostatak jedinstvenog okvira za testiranje i implementaciju autonomnih vozila. Naposljetku, istaknuo je, mnogi su potrošači skeptični prema automobilima bez vozača, a studije su otkrile rastuću zabrinutost, barem u Njemačkoj i SAD-u, iako su i kineski ispitanici postali osjetljiviji.
'Još uvijek zvuči pomalo jezivo, ako razmislite o tome - ulazite u automobil u kojem nema nikoga za upravljačem', rekao je. 'Ovo je za nas jasan signal da te funkcionalnosti moramo uvoditi korak po korak.'
'Moramo jasno pokazati što uvodimo', dodao je Hohm. 'Moramo uključiti ljude u pilot-projekte da bi oni zapravo mogli iskusiti to koliko je tehnologija uzbudljiva.'