U studenom 2019. je u Hrvatskoj novoregistrirano 3475 novih osobnih automobila, a model s najviše novih registracija u listopadu je ponovno Škoda Octavia s 223 komada, a na drugom mjestu je sada opet VW Golf sa 132 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec studeni, a pri tome mislimo na novoregistrirane nove automobile, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, najmeritornijoj tvrtci po pitanju analize prodajnih rezultata automobilskog tržišta kod nas, doznali smo da nam je studeni, poslije nešto boljeg listopada ove godine, donio nešto lošije rezultate u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec - studeni. Novoregistrirano je ukupno u mjesecu studenom 3475 novih osobnih automobila, što je za 74 komada manje ako gledamo samo studeni 2018. U Hrvatskoj je u prvih jedanaest mjeseci registrirano 58.916 novih osobnih vozila, ali sada za razliku od prvih jedanaest mjeseci prošle godine ove godine ukupno sa studenim to je 1287 registracija više, kada je zabilježeno 57.629 registracija novih osobnih vozila. Prethodni mjesec, studeni, u odnosu na listopad, donio nam je manje novih registracija za 629 vozila. Ipak, ukupni su rezultati u prvih jedanaest mjeseci i dalje odlični, pa optimizma ne nedostaje i s ovim dosadašnjim rezultatima bismo trebali u kalendarskoj 2019. postići i ukupno bolje rezultate nego cijele prošle godine.
Volkswagen, Škoda i Renault i dalje predvode listu najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila u prvih jedanaest mjeseci pripao je ponovno Volkswagenu, koji sa 8053 automobila drži 13,67 posto tržišta (no to je ipak manje za 654 vozila u odnosu na prvih jedanaest mjeseci prošle godine i 15,11 posto tržišta). I ta marka se jedina može pohvaliti da je u prvih jedanaest mjeseci 2019. prodala više od 8000 komada automobila, dok niti jedna druga nije prešla niti 5639 komada pojedinačno. Na drugom je mjestu je opet Škoda s 5639 vozila ili 9,57 posto tržišta (no oni su u isto vrijeme prošle godine bili lošiji s 5107 vozila ili čak 532 vozila manje, ali su imali i manji tržišni udio od 8,86 posto). Na trećem mjestu je ponovno Renault s 5513 vozila ili 9,36 posto tržišta (prošle godine 5599 vozila i 9,72 posto tržišta). Opel je i dalje na četvrtom mjestu, koji s 5106 vozila drži 8,67 posto tržišta, a Suzuki i dalje na petom mjestu s 3483 vozila ili 5,91 posto tržišta. Već smo i proteklih mjeseci napominjali da na mjesečne rezultate pojedinih marki utječu brojni faktori, poput raspoloživosti određenog modela, očekivanja dolaska na tržište novih modela, flotne prodaje (nabava vozila raznih tvrtki za svoje potrebe, odluka Vlade RH i lokalne uprave o obnavljanju vlastitog voznog parka,...), liberalizacije tržišta taxi prijevoza,reeksport u treće zemlje, ili kad je riječ o osobnoj kupnji građana (koja uvelike ovisi o dostupnosti kredita za građane, rasta osobnog standarda, najava dobre turističke sezone ili samoj procjeni građana o vlastitim financijskim izgledima do kraja godine, ekološkoj osvještenosti pojedinca, poticajima države, ...). Jedan od bitnih faktora je i kretanje cijene naftnih derivata kod nas i u svijetu, a vjerojatno na rezultate u nekom jako malenom dijelu utječu i faktori poput zabrane prometovanja vozilima starijih Euro normi o emisiji ispušnih plinova u nekim zapadnoeuropskim gradovima, ili slično.
Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu, a Renault Clio i VW Golf na drugom i trećem mjestu najprodavanijih modela
Prema podacima o registracijama novih automobila u jedanaest mjeseci Škoda Octavia s 3214 komada je najprodavaniji model u Hrvatskoj, a na drugom mjestu je Renault Clio s 2231 komada, na trećem mjestu je Volkswagen Golf s prodanih 2188 komada u prvih jedanaest mjeseci, dok je Suzuki Vitara i dalje na na četvrtom mjestu sa 1686 komada. Peto mjesto i dalje drži Renault Captur sa 1514 komada, 18 komada više od šestoplasirane Dacie Duster sa 1496 komada. Nećemo ulaziti u razloge dobrih ili loših prodajnih rezultata pojedinih modela, ali sasvim je izvjesno da se i u studenom Škoda Octavia pokazala ponovno kao jak adut češkog proizvođača kod hrvatskih kupaca. Prema modelima pojedinih marki u prvih 20 najprodavanijih modela u prvih jedanaest mjeseci 2019. iz segmenta SUV-a ili crossovera, kao i prošli mjesec 9 je različitih modela. To znači da je udio 'terenaca' (10.658 komada), u 27.312 automobila prvih 20 najprodavanijih modela, sada je više nego u prvih deset mjeseci, i to 39,1 posto, što je i dalje više od europskog prosjeka od 34,3 u cijeloj 2018. godini. Naravno, treba voditi računa i o činjenici da smo u 58.916 prodanih automobila u prvih jedanaest mjeseci uzeli u obzir po rezultatima prodanih 'terenaca' samo prvih 20 pojedinačno najprodavanijih modela, a tu su još i oni 'ostali', koji su pojedinačno imali manji broj prodanih primjeraka, ali svakako su među njima i neka SUV ili crossover vozila.
Ako opet uzmemo samo mjesec listopad 2019. tu je pojedinačno najprodavaniji model opet Škoda Octavia (iako je riječ o izlaznom modelu, jer je nova generacija imala svjetsku prezentaciju 11.studenog i još nije stigla na naše tržište) s 223 komada, Volkswagen Golf je u studenom zauzeo drugo mjesto sa 132 komada (ista situacija kao i Octavia, svjetska prezentacija 8. generacije je bila 24. listopada, ali naravno još nije u prodaji), a Renault Clio treće sa 85 komada. No, u prvih 20 najprodavanijih modela u studenom su na listi neki modeli kojih u ukupnom rezultatu nema među 20 za prvih jedanaest mjeseci, poput: VW T-Crossa, VW Tourana, Renaulta Twingo, Hyundaija i20, BMW-a 3, Renaulta Megane, Peugeota 3008. S druge strane, s liste najprodavanijih modela u prvih jedanaest mjeseci na listi 20 najprodavanijih u studenom, zanimljivo je nema: Opel Astre, Opel Corse, Fiata 500, Opel Crosslanda X, Citroena C3, Toyote Yaris i Peugeota 208.
Prodaja marki prema tipu goriva za prvih jedanaest mjeseci
Prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih jedanaest mjeseci ove godine. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih jedanaest mjeseci dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 35.834 komada ili 60,8 posto, što je neznatno manje nego u prvih deset mjeseci kada je udio bio 61,0 posto. Automobili s dizelskim motorom su tako i dalje na drugom mjestu s 20.898 komada ili 35,5 posto, što je tek 0,2 posto više nego u prvih deset mjeseci. Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili s 1501 komadom ili 2,5 posto. Ovaj postotak je identičnan rezultatima u prvih deset mjeseci, slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 581 komadom ili 0,9 posto, što je identično s prvih deset mjeseci ove godine (ovdje je riječ o automobilima s bezinskim motorom, koji imaju i tvorničke postavke da mogu koristiti i UNP kao gorivo). Naravno, već smo i ranije rekli, jedan značajan broj automobila na benzin nakon prve registracije (a, u ovoj analizi je riječ prije svega o novoregistriranim automobilima) dodatno ugradi instalaciju za UNP, no to nije vidljivo u ovoj tablici.
Potpuno električnih automobila je i dalje mizerno malo, samo 0,3 posto od svih prodanih automobila u Hrvatskoj. U prvih jedanaest mjeseci tako je novoregistrirano 182 komada čisto električnih automobila (samo u studenom je novoregistrirano 12 električnih automobila). Marka Tesla koja proizvodi isključivo električne automobile u prvih 39 marki prodanih automobila u prvih devet mjeseci ima sada 23 novoregistrirana automobila, što znači da je u mjesecu studenom novoregistriran samo 1 novi automobil. U kategoriji električnih automobila kod nas se u prvih jedanaest mjeseci nalazi i dalje samo 10 marki, koje u svojoj ponudi imaju potpuno električne automobile, s ukupno 182 primjeraka novoregistriranih automobila. I da, najprodavanija marka u segmentu potpuno električnih automobila, drugi mjesec zaredom, je Hyundai sa 49, Smart je drugi s 38, a Nissan je treći s 30 električnih vozila, a četvrto mjesto i dalje drži gore spomenuta Tesla s 23 komada. Kod automobila na UNP je najprodavanija marka s 463 komada Dacia i još samo Opel s 32 komada te Mitsubishi s 2, kao i Kia, Suzuki, Hyundai, Fiat s po 1 komadom. Kod automobila s hibridnim pogonom novoregistrirano je u prvih jedanaest mjeseci 1501 automobila. I dalje na uvjerljivom prvom mjestu japanska Toyota s 1204 automobila, zahvaljujući cijeloj paleti hibridnih modela. U to spadaju modeli : Yaris Hybrid, Corolla Hybrid (Hatchback, Sedan i Touring Sports), Camry Hybrid, C-HR Hybrid, RAV4 Hybrid te Prius Hybrid, Prius + Hybrid i Prius Plug-In Hybrid. Tu je i Lexus sa svojim modelom ES 300h F Sport.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i zagrebačkoj županiji novoregistrirano je i nadalje najviše automobila, čak 22.095 komada ili 37,5 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u prvih jedanaest mjeseci 2019. Na drugom mjestu je Istarska županija s 4337 komada ili 7,36 posto tržišta. Splitsko-dalmatinska županija sa 4328 registracija novih automobila ili 7,35 posto je treća. Posljednja prema ovoj listi je i sada Ličko-senjska županija sa samo 233 komada ili 0,4 posto od ukupne brojke od 58.916 novoregistriranih osobnih automobila od siječnja do kraja studenog 2019. I da, ako ste se pitali gdje su sve one registracije s oznakom DA (Daruvar), koje srećemo posvuda po Hrvatskoj, oni su u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i nalaze se i dalje na 6. mjestu s 3368 registriranih novih automobila ili 5,72 posto (proteklih deset mjeseci 5,92 posto).