Otkad postoji klasa luksuznih vozila niti jedan proizvođač nikad nije uspio nadmašiti Nijemce na domaćem terenu
Posljednjih desetljeća takozvanim F-segmentom dominira Mercedesova S-klasa. Premda se konkurencija iz godine u godinu trudila nadmašiti krstaricu iz Stuttgarta, ovo je pošlo za rukom tek proizvođaču koji je promijenio pravila igre - Tesli.
Prema rezultatima JATO Dynamicsa, Model S je prošle godine pronašao 16.132 kupca u Europi, što je 30 posto više nego u 2016, dok je Mercedes istovremeno uz stopu rasta od tri posto isporučio 13.359 S-klasa. BMW je prodao 11.735 serija 7, što je 13 posto manje nego godinu ranije.
Čak je i Teslin Model X vjerojatno upalio sve alarme u središnjicama njemačkih proizvođača budući da je električni SUV isporučen u 12.000 primjeraka, što je na razini Porsche Cayennea, odnosno oko 2.000 automobila bolji rezultat od BMW-a X6.
Valja uzeti u obzir da Mercedesova S-klasa, kao i BMW-serije 7, Audi A8 i brojne druge premium limuzine spadaju u kategoriju vozila dužih od pet metara, dok Model S dimenzijama više konkurira u segmentu poslovnih limuzina poput Mercedesa E-klase, BMW serije 5 i Audija A6.
Ipak, za očekivati je da će ovaj tektonski poremećaj natjerati njemačke proizvođače da ubace u brzinu više. Među prvima bi trebao odgovoriti Porsche koji za iduću godinu priprema limuzinu Mission E.
Također ne treba zanemariti činjenicu da Tesla iz godine u godinu niže sve veće gubitke, dok je S-klasa za Mercedes poprilično profitabilan automobil.