Automobili su sačinjeni od stotina pokretnih dijelova koji s vremenom, ovisno o brojnim faktorima, otkazuju poslušnost. Ako redovno održavate svoje vozilo, vjerojatno brojnim problemima doskočite prije nego što izazovu veće glavobolje, no ako niste baš ažurni sa servisiranjem automobila, ili ste pak u potrazi za rabljenim vozilom, dobro je razviti sposobnost za prepoznavanje potencijalnih skupih kvarova
Jedna od ovih metoda svakako je analiziranje ispušnih plinova. Identificiranje sumnjivih boja ili pak gustoće i mirisa može koješta otkriti o vozilu.
Naravno nije svejedno je li riječ o benzincu ili dizelašu, a podjednako je bitno i da li automobil emitira čudni ispuh u stacionarnom stanju ili prilikom ubrzavanja, no neke osnove lako su pamtljive i provedive.
Bijeli dim iz ispuha prilikom prvog paljenja vozila, posebice zimi, najčešće je kondenzirana para, no ako se situacija ne promijeni niti nakon višeminutnog rada motora, ili pak dim postane gušći tada potencijalno može biti riječ o curenju rashladne tekućine u motor
Plavičasti dim uz intenzivniji miris gotovo uvijek označava sagorijevanje ulja. Ako je automobil bio nedavno servisiran to može značiti da je utočeno previše ulja, pa će višak biti spaljen, no u protivnom ulje vjerojatno negdje curi u sustav. Plavi dim ispuha može značiti i da vam je turbopunjač pri kraju, posebice ako razina ulja ostaje postojana a problem s plavim dimom ne prestaje.
Sivi dim također može biti znak pretjeranog sagorijevanja ulja ili problema s turbopunjačem. Ipak, najčešće je riječ o grešci na PCV ventilu. Sivkasti ispuh može uzrokovati i curenja ulja iz automatskog mjenjača.
Crni dim kod benzinaca znači da sustav radi prebogatu mješavinu. Ovaj problem trebao bi nestati s ugradnjom novog filtera zraka, no situaciju isto tako mogu uzrokovati začepljeni injektori, ili pak greška u regulatoru tlaka. Crni dim kod dizelaša pak najvjerojatnije znači da je došlo do pretjeranog nakupljanja čađe u filteru čestica. Ovaj problem se najčešće pojavljuje kod automobila koji rijetko vide autocestu, te ih se najčešće koristi pri mali brzinama i opterećenjima. Rješenje je najčešće jednostavno a uključuje nekoliko desetaka kilometara autoceste pri konstantnim visokim obrtajima.