FRANCUSKI ŠARM

Citroën se vraća provjerenoj praksi - udobnosti

05.05.2020 u 08:28

Bionic
Reading

U ovom razdoblju ograničenog kretanja, kada svi ponovno otkrivaju interijer, Citroën se vraća programu Citroën Advanced Comfort. Program je osmišljen za usmjeravanje koncepta vozila Citroën prema jedinstvenom tipu udobnosti, koji je pravi potpis ove marke

Udobnost u vožnji bitan je pojam u vozilima Citroën. Čim zakoračite u Citroën vozila, odmah osjetite ovu udobnost, naglašenu mekim ovjesom i ugodnim sjedalima, što daje dojam čahure izolirane od ceste. Vozila u gami su prepoznata kao benchmark u svojim segmentima u pogledu udobnosti.

Citroën dosljedno nastoji uvesti inovacije koje izoliraju kabinu automobila od vanjskog svijeta. Vozač kojem je udobno je sigurniji vozač, a udobnost putnika jednako je važna. Citroën je od samih početaka postavio industrijske standarde za udobnost u vožnji, stvorio nove tehnologije i uveo nove značajke kako bi učinio kabinu još udobnijom, opuštajućom i profinjenom.

Na samim počecima masovne proizvodnje, automobilima je nedostajalo udobnosti. Dolaskom prvog pravog masovno proizvedenog automobila, Citroën Tip A, Citroën je napravio automobil koji nudi više opreme, veću udobnost i novu luksuznu opremu kao što su tvorničke presvlake, jastuci, električna rasvjeta u kabini. Čak i tada se Citroën vozio s višom razinom udobnosti.

S modelom Citroën Tip C iz 1922., André Citroën je težio da automobil bude još udobniji. Želio je da putnici lako uđu u svoje automobile, na udobna sjedala i da se ne penju na ravno sjedalo. Čak je mislio i na vozačice i njihove želje, puno prije drugih proizvođača automobila. Tip C dopadao se ženama zbog laganog upravljanja, dok je u automobil bilo lako za ući i izaći s tadašnjim haljinama. Oglašavanje marke Citroën obraćalo se i ženskim kupcima.

Citroënovi automobili nisu bili samo poznati po svojoj udobnosti. Ranih 20-tih, vozila marke Citroën koristila su se kao taxi vozila, ne samo u Parizu, već i u Londonu. Tip C, koji je proizveden u više od 80.000 primjeraka, naručio je čak i Papa Pio XI jer je Citroën bio prepoznat kao udobna marka.

Gama Citroën sastojala se od automobila visoke klase do malih obiteljskih automobila, a inovacije su se nalazile u svakom modelu. Tijekom 20-tih, Citroën je proizvodio B10, prvi automobil s potpunom čeličnom karoserijom koja je bolje izolirala kabinu od ceste i okoline.

André Citroën shvatio je da je davanje pažnju udobnosti ključno. Tvrtka je predstavila serije AC4 i AC6 tijekom 1926. godine, a svaki je nudio izdašnu opremu. Uslijedila je C6 limuzina iz 1929., koja je imala niz sustava za pomoć u vožnji.

C4 G i C6 G dobivaju gumene nosače motora i nazivu dodaju MFP (skraćeno od Moteur Floating Power). Citroën ponovno ostavlja europsku konkurenciju za sobom. Sva Citroën vozila sad su bez iznimke opremljena nosačima motora, sa znakom labuda koji predstavlja mirnoću.

U razdoblju 'Luksuza i Stila', ovi automobili utrli su put jednoj od najvećih najavljenih inovacija u pogledu udobnosti i sigurnosti. Citroën je predstavio 1934. automobil s toliko novih dizajnerskih rješenja, da je izazvao senzaciju: Traction Avant. Bio je to prvi serijski automobil s pogonom na prednje kotače i prvi serijski automobil s monokaknom šasijom.

Traction Avant – prvi serijski automobil s monokok šasijom

Traction Avant bio je Citroënov prvi svjetski masovni proizvedeni automobil s prednjim pogonom, monokaknom šasijom i iznimno aerodinamičan obiteljski automobil. Revolucionarno zavarena čelična školjka bila je čvršća i sigurnija, te je transformirala udobnost vožnje i upravljivost. Uveo je nove standarde krutosti karoserije u dizajn automobilske karoserije, što uvelike pogoduje kvaliteti vožnje, istovremeno izolirajući motor od kabine kako bi se smanjila buka i vibracija.

Traction Avant imao je neovisan prednji ovjes, napredan dizajn stražnjeg ovjesa i hidraulične kočnice. Udobna ergonomska kabina imala je novu vrstu sjedala, ravan pod, a odsustvo tunela stvorilo je više prostora kako bi se prednji putnici opustili.

Michelin je osigurao nove ‘Pilote’ gume s ojačanim bočnim stranicama. Ovo su bile prve nisko profilne gume 1937., s kojima je poboljšana udobnost i upravljivost.

Traction Avant je bio toliko napredan da je ostao u proizvodnji više od dva desetljeća. Zatim je 1950-tih godina. Traction Avant 15H razvio je novu vrstu hidropneumatskog ovjesa, a bio je zamijenjen posljednjom inovacijom marke Citroën – ikonskim DS 19. Revolucionarno vozilo ne samo zbog aerodinamičnih linija, već i po korištenju novih tehnologija, dostojan je nasljednik modela Traction.

Hidropneumatski ovjes

Lansiran na Salonu automobila u Parizu 1955. godine, DS 19 je ponudio revolucionarnu aerodinamičnu karoseriju koja je smanjila potrošnju goriva i razinu buke poboljšavajući stabilnost. Stvarni tehnološki napredak imao je dotada neviđen sustav hidropneumatskog ovjesa koji je nudio udobnost u vožnji dostojnu lebdećeg tepiha upijajući neravnine na cesti. Privlačio je pozornost elegantnim aerodinamičnim linijama i futurističkim dizajnom koji je podsjećao na NLO.

Linija vodene kapi, koju je osmislio sjajni talijanski dizajner Flaminio Bertoni izdvajala ga je od svih automobila tog razdoblja. Imao je luksuzni interijer, a cijeli automobil bio je krcat s tehnološkim inovacijama kao što su hidraulički ovjes, servo upravljač i disk kočnice.

Proizveden između 1970. i 1975, SM je bio coupé s dvojim vratima i hidropneumatskim ovjesom, koji je stavljao naglasak na udobnost i stil. Ovaj hidropneumatski ovjes je bio prilagođen za GT izvedbu donoseći joj iznimnu udobnost. Ovaj Grand Turismo coupe iznenadio je tržište sa svojim aerodinamičnim linijama i naprednim tehnološkim inovacijama. S Maseratijevim motorom od 6 cilindara i hidropneumatskim ovjesom, SM kombinira udobnost, dizajn i performanse, a bio je i najbrži automobil s prednjim pogonom na svijetu.

GS, koji je bio izabran za Europski automobil 1971. godine, novinari su pohvalili zbog njegove udobnosti u vožnji dostojne jedne 'limuzine': tadašnji novinari nisu se ustručavali usporediti ga s tadašnjim najudobnijim vozilima, bez obzira na tržišni segment. Citroën je taj ovjes također stavio na CX, koji je proglašen Automobilom godine 1975. On utjelovljuje novi luksuz marke i zamjenjuje DS. Ima fluidne linije, zaobljeni vjetrobran, preglednu kontrolnu ploču zbog koje ne treba skidati ruke s volana. Za aerodinamične i fluidne vanjske linije CX-a zaslužan je Robert Opron. Imao je prtljažnik bez petih vrata unatoč obliku kompakta, pogon na prednje kotače i hidropneumatski pogon. Proizvodio se do 1991. kada ga nasljeđuje XM.

Hidraulički sustav dosegnuo je vrhunac 1990-tih s ovjesom 'Hydractive II' na XM-u koji mu je dao udobnost u vožnji uz pomoć elektronskog sustava, a dodatno je prilagođen za Xantia Activa, koji je pozdravljen od strane vozača i automobilskih novinara jer je u potpunosti eliminirao naginjanje u zavojima. Tijekom 2000, ovjes 'Hydractive III+', dostupan na C5 i C6, dodatno su isklesali udobnost marke Citroën vodeći brigu o novim pravilima u pogledu udobnosti u vožnji.

Danas, nove tehnološke inovacije omogućavaju poboljšanje udobnosti u vožnji Citroënovih vozila. Dostupni na SUV C5 Aircross i C4 Cactus, ovjesi s progresivnim hidrauličkim graničnicima® nude jedinstvenu povezanost s cestom svojstvenu marki Citroën za efekt lebdećeg tepiha. Ekskluzivna tehnologija marke Citroën, ovaj ovjes pruža novu razinu udobnosti i zadržava maksimalnu agilnost. Bez napora upijajući nepravilnosti i izbočine na površini ceste, sustav također potpuno kontrolira oscilacije karoserije za visok stupanj stabilnosti i brzi odziv na komande upravljača. Za razliku od običnog sustava ovjesa koji koristi amortizer, oprugu i mehanički graničnik, Citroënovo rješenje dodaje dva hidraulična graničnika za glatko upravljanje kompresijom i povratom.

  • +51
Povijest udobnosti marke Citroën Izvor: Promo fotografije / Autor: Duncan Snow