NAJGORE ĆE PROĆI - FRANCUZI

Njemački sud ovoga tjedna drastično ruši cijenu rabljenih dizelaša?

20.02.2018 u 10:36

Bionic
Reading

Pojedine zemlje i gradovi već su najavili uvođenje zabrana za dizelaše i benzince, no ove mjere s uvođenjem kreću tek 2025., pa i 2040.

Mnogo veću neposrednu prijetnju dizelašima predstavlja odluka koju će sud u Njemačkoj donijeti ovog četvrtka.

Naime, nakon što je Volkswagen prije tri godine priznao varanje na testovima emisije ispušnih plinova ekološka udruga DUH u Stuttgartu je tužila Düsseldorf zbog nedopuštenih razina čestica u zraku koje nadilaze propise EU-a.

U Njemačkoj se nalazi čak 15 milijuna dizelskih automobila, a DUH procjenjuje da više od 90 njemačkih gradova zagađenjem nadilazi propisane granice EU-a.

Nakon što je sud u Stuttgartu odobrio uvođenje zabrane prometa dizelskim automobilima kao mjeru za osjetno smanjenje dušikovog oksida i čestica u zraku, savezne pokrajine s jakom automobilskom industrijom žalile su se na odluku te slučaj dovele do Saveznog vrhovnog suda koji bi ovu odluku mogao učiniti konačnom.

10. Opel Astra (204.742)
  • 9. Škoda Octavia (214.329)
  • 8. Volkswagen Tiguan (218.238)
  • 7. Opel Corsa (221.497)
  • 6. Peugeot 208 (225.198)
  • 5. Nissan Qashqai (230,860)
    +5
Najprodavaniji europski automobili Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Analitička kuća Evercore ISI procjenjuje kako bi u tom slučaju pad vrijednosti rabljenih vozila za pet posto mogao proizvođačima automobila donijeti gubitak od 1,6 milijardi eura.

Pritom analitičari u Bernstein Researchu vjeruju kako bi najteže stradali Peugeot i Renault, koji imaju najveće udjele dizelaša u flotama. Daimlerovu globalnu flotu čini 38 posto dizelaša, BMW-ovu 35 posto, a Volkswagenu paletu proizvoda, prema izvještaju iz 2016., čini tek 26 posto dizelaša.