Fisker kaže da je dizajn modela Ocean zadržan što je jednostavnije moguće kako bi automobili još uvijek izgledali svježe tijekom njihovog osmogodišnjeg ciklusa leasinga
Fisker, dizajner i proizvođač impresivnih, ekološki prihvatljivih električnih vozila i naprednih rješenja za mobilnost otkriva nove podatke o dimenzijama i slike svog kompaktnog električnog luksuznog SUV-a pod nazivom Fisker Ocean. O ovom potpuno električnom SUV-u smo pisali u nekoliko prilika, a sada je imao i svoj globalni debi na upravo završenom Sajmu potrošačke elektronike (Consumer Electronics Show ili CES) u Las Vegasu. Evo što smo sve doznali!
Fisker će početi prodavati svoj SUV Ocean u Njemačkoj, Norveškoj i Danskoj 2022. godine i upravo će mu ove zemlje biti prvo europsko tržište prije šireg predstavljanja u regiji, rekao je izvršni direktor Henrik Fisker.
S duljinom od 4640 mm, širinom od 1930 mm i visinom od 1615 mm, potpuno električni luksuzni SUV nudi prostrano okruženje i za putnike sprijeda i straga. Promišljenim dizajnom, kreiran je prostor za petoro odraslih osoba koje će udobno sjediti za vrijeme čak i najduže vožnje. Sa 566 litara prostora za prtljažnik, vozilo predstavlja praktičnost i korisnost. Prostor se povećava na 708 litara s uklonjenom policom prtljažnika, pa raste na 1274 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima.
Fisker Ocean isporučuje se s krovnim nosačima i postoji mogućnost ugrađene kuke za vuču prikolice. Kapacitet vuče još nije definiran i biti će objavljen 2021. godine. Osnovni model sadrži elegantno dizajnirane 20-colne kotače uz opcijske od 22 cola. Fisker Ocean bit će ponuđen u konfiguraciji s pogonom na sva četiri kotača na svim razinama opreme, osim u osnovnom modelu, čime se budućim kupcima nude dobre karakteristike u vožnji izvan ceste. Osnovna konfiguracija pogona na sva četiri kotača osigurati će snagu od preko 225 kW (preko 300 KS), a verzija ultra visoke izvedbe omogućiti će Oceanu ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3 sekunde s ukupnom izlaznom snagom koja će biti poznata 2021. godine.
Najsuvremeniji head-up zaslon integriran u vjetrobransko staklo nadopuniti će veliki 16-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir i 9,8-inčni zaslon smješten u klasteru. Od značajki proširene stvarnosti do brzinskih dodirnih tipki i impresivnih digitalnih iskustava, vozilo će, prema proizvođaču, kupcima ponbuditi impresivan vizualan doživljaj.
California Mode, patentirana značajka, nadahnuta korijenima marke Fisker i strašću prema obali Južne Kalifornije, spušta/klizi devet staklenih prozora/panela kako bi jednim dodirom otvorila cijela kabina, stvarajući tako osjećaj da ste na otvorenom, istovremeno zadržavajući potpuna sigurnosna konstrukcija 'kaveza' oko putnika. Ova značajka omogućava da se staklo stražnjeg poklopca spusti - omogućujući postavljanje dugih predmeta kroz otvor bez potrebe za vožnjom s otvorenim stražnjim vratima. Fisker će tu značajku ponuditi kao standardnu u svim opcijama, osim u osnovnom modelu.
Punjenje i domet: Fisker Ocean ima CCS plug 2 Combo priključak, što omogućava punjenje vozila putem bilo koje stanice koja koristi tehnologiju u skladu s najnovijim međunarodnim standardima. Američke stanice za punjenje strujom automatski će prepoznati vozila Fisker Ocean, omogućavajući im tako jednostavno punjenje, automatsko puštanje i automatsko plaćanje. Fisker će sa svakim vozilom ponuditi paket besplatnih kilometara, omogućavajući određenu količinu besplatnog punjenja. Dodatni detalji o paketima za punjenje bit će poznati kasnije ove godine. Vozilo je opremljeno potpuno iscrpnom, provjerenom i testiranom vrhunskom baterijom - s kapacitetom od 80 kWh i dometom od 400 do 480 km (ovisno o uvjetima vožnje).
Omogućiti će se više od 320 kilometara dometa u 30 minuta punjenja (15 posto do 80 posto kapaciteta). Električni punjači od 150 kW mogu napuniti ovo vozilo dometom do 32 kilometara u minuti.
Neke od značajki Fisker Ocean-a uključuju: Solarni krov pune duljine, koji omogućuje dodatni izvor električne energije automobila, povećanje učinkovitosti goriva i smanjenje emisije ugljičnog dioksida. Kao rezultat toga je 1600 besplatnih, čistih kilometara godišnje. Kako tehnologija napreduje, Fisker kaže kako će imati integrirana hardverska rješenja za bolje iskorištenje energije i više besplatnih, čistih kilometara godišnje.
Tu će se naći i potpuno reciklirani tepisi napravljeni od regeneriranog najlona, koji je izrađen od otpadnih ribarskih mreža izvučenih iz oceana i akvakulture. Unutrašnjost će mu biti potpuno veganska od 100-postotne polikarbonatnih poliuretanskih površina i 100-postotne ojačane podloge od Rayona. To udovoljava strogim ograničenjima emisije hlapivih organskih spojeva (kao što je formaldehid).
Eko-antilop, materijal presvlaka u unutrašnjosti biti će izrađen od poliesterskih vlakana (majice, vlakna) i recikliranih boca, plastike itd. Recikliranje poliestera znači smanjenje potrošnje energije i emisije CO2 u atmosferu za 80 posto u usporedbi s tradicionalnim postupkom proizvodnje poliestera na bazi benzina. Eko održivost, kao i najniža razina onečišćujućih emisija i potrošnje energije, zagarantirani su tijekom cijelog proizvodnog ciklusa.
Fisker će koristiti odbačeni gumeni otpad nastao tijekom proizvodnje guma koji se više neće deponirati na odlagališta. Recikliranjem se štede impresivne količine energije, što u konačnici smanjuje emisiju stakleničkih plinova.
Fisker kaže da je dizajn Oceana zadržan što je jednostavnije moguće kako bi automobili još uvijek izgledali svježe tijekom njihovog osmogodišnjeg ciklusa leasinga. Fisker želi svoja vozila dati u zakup (leasing), a ne prodati svoje automobile putem modela izravnog financiranja. Nadzirati će proces tijekom osmogodišnjeg razdoblja s kupcima koji će moći vratiti automobil nakon mjesec dana, osam mjeseci, 22 mjeseca ili nekoliko godina. Fisker je u studenom počeo uzimati depozite od 250 dolara za Ocean i u početku će ciljati na ona europska tržišta s najviše depozita.
Većina depozita (oko 80 posto) dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država, a zasad su Njemačka, Norveška i Danska vodeće u Europi, rekao je izvršni direktor Henrik Fisker.
Zanimljivo je da je Ocean bio jedini automobil spreman za proizvodnju predstavljen ovog mjeseca na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu, gdje je Fisker otkrio početnu cijenu od 37.499 dolara (33.670 eura).
Henrik Fisker, inače bivši dizajner Aston Martina i BMW-a, rekao je da želi zadržati cijenu niskom suradnjom s automobilskim skupinama kako bi postigao ekonomiju razmjera koja obično ne bi bila dostupna maloj tvrtki svoje veličine. Tvrtka planira prodati milijun jedinica Oceana i dvije, još uvijek neimenovane, varijante koje će biti izgrađene na istoj čeličnoj platformi između 2022. i 2027., rekao je Fisker.
Sam proizvođač je rekao da će daljnje najave o svojoj strategiji partnerstva otkriti na sajmu automobila u Ženevi u ožujku, gdje će također reći gdje će se automobil proizvoditi.
Prototip prikazan na CES-u izgradio je Italdesign u Italiji prema dizajnu Fiskera. Italdesign je u vlasništvu VW Grupe, koja je saopćila da je otvorena za ponude drugih kompanija za korištenje svoje električne MEB platforme. Fisker bi također mogao koristiti modularnu električnu platformu koju su razvili dobavljači Bosch i Benteler, a koji su ciljali manje proizvođače automobila koji traže platformu 'ključ u ruke'. Bosch je za prikaz platforme koristio CES, koji također koristi sendvič raspored za zatvaranje baterija u podnici.