Može i na struju

[FOTO] Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro: Premium karavan sada i kao plug-in hibrid

28.04.2020 u 09:20

Bionic
Reading

Nakon A6 Limousine (sedana), Audijev karavan A6 Avant sada ulazi na tržište kao plug-in hibrid (PHEV) ukupne snage 367 KS

Njemački proizvođač premium automobila Audi predstavio je još jedan svoj dobro poznati adut; karavansku izvedbu A6 Avant, ali sada s hibridnim pogonom. Točnije, riječ je o modelu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro, i da, radi se o plug-in hibridnom pogonu (PHEV). Nakon A6 Limousine (sedana) Audijev veliki karavan ima sistemski izlaz od 367 KS (270 kW). Njegov koncept pogona kombinira benzinski motor 2.0 TFSI snage 252 KS (185 kW) i 370 Nm okretnog momenta s moćnim električnim motorom. Trajno uzbuđeni sinkroni stroj ima maksimalnu snagu od 105 kW (143 S) i najveći okretni moment od 350 Nm. Sa spojkom za odvajanje integriran je u 7-brzinski automatski mjenjač S tronic, a koji koristi ultratehnologiju za prijenos okretnog momenta na quattro pogon. Stoga Audi A6 Avant PHEV ima učinkovit i trajno dostupan pogon na sve kotače za jednako visoku razinu vuče i dinamičko upravljanje. Okretni moment sustava dostiže svoj maksimum od 500 Nm već pri 1250 okr./min.

Električni domet Audi A6 Avanta 55 TFSI e quattro iznosi čak 51 kilometar u WLTP ciklusu. To znači da je u Njemačkoj prihvatljivo 50-postotno smanjenje poreza za službene automobile. A6 Avant PHEV ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi. Najveća brzina ovog modela je 250 km/h, dok samo u električnom načinu rada ovaj plug-in hibrid može dostići brzinu do 135 km/h. Proizvođač navodi sljedeće podatke: kombinirana potrošnja goriva 2,1–1,9 l/100 km, kombinirana potrošnja električne energije 18,1–17,6 kWh/100 km, kombinirane emisije CO2 48–44 g/km. Naravno, Audi navodi i da su potrošnja goriva, podaci o emisiji CO2 i klase učinkovitosti dani u rasponima, što ovisi o dimenzijama kotača, odnosno guma.

Autonomno upravljanje pogonom i prediktivna operativna strategija

Koncept pogona modela Audi PHEV dizajniran je tako da vozači većinu svakodnevnih vožnji mogu obaviti u čisto električnom načinu pogona, a samim tim i bez štetnih emisija. Oni mogu birati između tri načina vožnje: 'EV' za potpuno električnu vožnju, 'Hybrid' za učinkovitu kombinaciju oba tipa pogona i 'Hold' za očuvanje električne energije koja je dostupna u bilo kojem trenutku.

U načinu rada 'Hybrid' prediktivna operativna strategija osigurava maksimalnu učinkovitost i najveću moguću količinu električne vožnje. Upravlja pogonskim sklopom, tako da se zadnja faza putovanja prije dolaska na odredište može pokriti u potpuno električnom načinu rada, a baterija se prethodno napuni preko motora s unutarnjim izgaranjem, ako je potrebno. Ako se pitate zašto je upravo posljednja faza putovanja planirana kao čisto električna, to je zato što se pretpostavlja da dulje izvangradsko putovanje završava upravo u gradskoj sredini, u kojoj postoji vjerojatnost za ograničenje prometovanja vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Asistent prediktivne učinkovitosti preuzima fino planiranje faze putovanja. U tu svrhu koristi i veliku količinu informacija, uključujući navigaciju, online podatke o stanju prometa, stil vožnje korisnika i senzore za vozila kao što su kamera i radar. Planira upravljanje pogonima i odlučuje između 'frajlaufa' s isključenim motorom i regeneracije uz krstarenje.

Spojen i udoban - oprema za punjenje i upravljanje punjenjem

Korisnici mogu koristiti aplikaciju myAudi za upravljanje punjenjem i kontrolom klime prije ulaska u vozilo, čak i prije samog polaska. Klimatizacijski sustav djeluje s visoko učinkovitom toplinskom pumpom koja koristi otpadnu toplinu od komponenata električnog pogona. Pomoću standardnog kabela 3, korisnici mogu napuniti plug-in hibrid na javnim punionicama s izlazom do 7,4 kW. Tako se litij-ionska baterija napuni za otprilike 2,5 sati. Dok se nalazi na putu, usluga punjenja Audi e-tron Charging Service pruža pristup do više od 140.000 javnih naplatnih mjesta za punjenje strujom u 24 europske zemlje. Aplikacija myAudi opremljena je planerom putovanja koji pokazuje gdje su punionice.

Predodređen za praktičnost - 405 litara za prtljagu i ravna podnica za utovar

Litij-ionska baterija postavljena u stražnji dio vozila pohranjuje 14,1 kWh energije, a integrirana je tako da prtljažni prostor još uvijek osigurava ravan i praktičan prostor za prtljagu. Kapacitet prtljažnika je standardno 405 litara, bez praga u podnici za utovar. To znači da se čak i velika i glomazna roba može lako utovariti i prevoziti. Kad je naslon stražnjeg sjedala preklopljen, kapacitet prtljažnika raste do 1535 litara.

Elegantan i sportski - dizajn i oprema

Sportski dizajniran A6 Avant 55 TFSI e quattro uključuje vanjski paket S line, crni styling paket, crne vanjske retrovizore i zatamnjena stakla kao standard za posebno dinamičan izgled. Matrix LED prednja svjetla, sportska sjedala, četverozonski automatski klima uređaj, Audijev virtualni kokpit, sportski ovjes, 19-colni kotači i crvene kočione čeljusti zaokružuju opsežnu standardnu opremu.

Osnovna cijena za Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro u Njemačkoj iznosi 71.940 eura, a uskoro bismo trebali znati i cijene u Hrvatskoj. Inače, ulazna cijena modela Audi A6 Avant s motorom s unutarnjim izgaranjem kreće s modelom 40TDI S tr Select 204 KS/150 kW od 456.607 kuna (60.397 eura).

  • +14
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi