sigurnost ima novo ime

[FOTO] Mercedes-Benz predstavio S 680 Guard 4MATIC; Upoznajte 4,2 tone tešku oklopnu limuzinu impresivne razine zaštite

30.07.2021 u 08:52

Bionic
Reading

Njegov benzinski V12 twin-turbo motor snage je 612 KS, ima pogon na sve kotače, a krajnja mu je brzina elektronički ograničena na 190 km/h

Krajem listopada prošle godine pisali smo o blindiranim automobilima u kojima se u posebnim okolnostima vozi najviši državni vrh, a riječ je o vozilima Mercedes-Benz S 600 Guard. Iako je to naravno model oklopljene limuzine koji nam se činio prilično moderan, radilo se ipak o modelu temeljenom na tada aktualnoj šestoj generaciji S-klase oznake W222 iz 2014. godine.

No sada je njemački proizvođač lusuznih automobila predstavio najnoviji model Mercedes-Benz S 680 Guard 4MATIC, s dugim međuosovinskim razmakom, baziranim na najnovijoj, sedmoj generaciji S-klase oznake W223 koja je izašla na tržište krajem prošle godine.

Za razliku od prethodnog modela koji je imao zaštitu do razine klase otpora VR9, novi model je razvijen za VPAM VR10 certifikat. Ovo je najviša razina balističke zaštite za civilno vozilo i znači da može izdržati metke i eksplozije.

Mercedes-Benz S 680 Guard 4MATIC
  • Mercedes-Benz S 680 Guard 4MATIC
  • Mercedes-Benz S 680 Guard 4MATIC
  • Mercedes-Benz S 680 Guard 4MATIC
  • Mercedes-Benz S 680 Guard 4MATIC
  • Mercedes-Benz S 680 Guard 4MATIC
    +12
Mercedes-Benz S 680 Guard 4MATIC Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Model je stoga prikladan za visokopozicionirane ljude poput političara, šefova država i javnih osoba koji traže maksimalnu zaštitu, a istodobno žele uživati u svom luksuzu koji 'trokraka zvijezda' može ponuditi.

Umjesto da integriraju zaštitne materijale u normalnu S-klasu, inženjeri su redizajnirali cijelo tijelo kako bi pružili veći otpor u odnosu na prethodnički model Guard. Prozori su debljine 10 centimetara, a automobil vozi na Michelin PAX gumama sa run-flat svojstvima koje mogu nastaviti voziti i do 30 kilometara s probušenom gumom.

Ostale promjene u odnosu na normalnu S-klasu uključuju hidraulične podizače prozora, koji i dalje rade ako elektronika na vozilu otkaže nakon napada. Mercedes je također morao ponovno kalibrirati prijenos i upravljanje kako bi bolje podnio dodatnu težinu koju stvara oklop. Što se same težine vozila tiče, novi Guard teži ogromnih 4,2 tone.

Zanimljivo je da je njegov benzinski V12 twin-turbo motor promijenjen u pogledu okretnog momenta u odnosu na Maybach S680, jer sada isporučuje 830 Nm umjesto 900 Nm. Konjske snage ostaju nepromijenjene pri nevjerojatnih 612 KS. Zbog svoje velike težine, novi Guard ima elektroničko ograničenje brzine pri 190 km/h. Naravno, oznaka 4MATIC znači i da je njegov pogon na sva četiri kotača, a snaga se prenosi putem 9-stupanjskog automatskog mjenjača.

Cijena ovakvog vozila je 547.400 eura, a uključuje interijer s četiri ili pet sjedala i ugrađen spremnik kisika u slučaju da nešto pođe po zlu. Potreban je 51 dan da bi se dovršio jedan S 680 Guard.