Kako je S 600 Guard teško prepoznatljiv kao oklopljena limuzina, on ispunjava daljnji važan zahtjev za posebna zaštitna vozila: Maksimalnu diskreciju zahvaljujući neupadljivosti
Tjedan dana nakon tragičnih događaja na Markovu trgu, odnosno napada na najviše državne institucije, sigurnosne službe su procijenile kako je vrijeme da se koriste dvije luksuzne oklopljene limuzine za prijevoz predsjednika i premijera, a koje su nabavljene još 2018. za potrebe hrvatskog predsjedanja Europskom unijom, ali i za prijevoz VIP stranih državnika za vrijeme njihova boravka u Hrvatskoj. Cijena dviju oklopljenih limuzina iznosi 10,4 milijuna kuna bez PDV-a.
Iako nemamo, iz razumljivih razloga, sve detalje o kojim je točno oklopljenim automobilima riječ, pretpostavlja se da se radi o dva Mercedes-Benza S 600 Guard. Pogledajmo malo o kojim je modelima riječ prema samom proizvođaču Mercedes-Benzu.
Mercedes-Benz je ažurirao svoju paletu modela posebne zaštite novim S 600 Guardom u kolovozu 2014. godine, temeljenom na tada aktualnoj šestoj generaciji S-klase oznake W222. Riječ je o tvornički izrađenoj oklopljenoj limuzini S 600 Guard, a koja pruža svestranu zaštitu do razine klase otpora VR9 (i na prozirnim i na netransparentnim područjima). S prvoklasnom udobnošću, izvanrednim ovjesom AIRMATIC, snažnim motorom V12, inteligentnim sustavima za pomoć vozaču i neograničenom svakodnevnom prikladnošću, model Guard nastavlja dugu tradiciju oklopljenih vozila. Serija Mercedes-Benz Guard trenutno ima modele iz S, E, M i G klase.
Mercedes-Benz S 600 Guard slijedi princip integrirane zaštite zasnovan na dugogodišnjem iskustvu Mercedes-Benza u izradi vozila s posebnom zaštitom. Glavne prednosti su: izvanredna čvrstoća i stabilnost zahvaljujući specifičnom ojačanju osnovne strukture koja je integrirana u fazu proizvodnje karoserije, visoka razina udobnosti održava se sofisticiranom integracijom i inteligentnim preklapanjem svih zaštitnih elemenata, već u fazi karoserije zaštitne komponente od posebnog čelika integrirane su u šupljine između strukture karoserije i vanjskog dijela. Posebni aramidni i PE dijelovi pružaju dodatnu zaštitu od gelera. Inteligentni preklapajući sustavi na posebno kritičnim točkama osiguravaju sveobuhvatnu balističku zaštitu.
Tradicija oklopljenih vozila Mercedes-Benza duga preko 90 godina
Više od 90 godina Mercedes-Benz polaže pravo na poseban status u pogledu osobne zaštite. Ova tradicija također je jedinstvena povijest inovacija. To je zato što se zaštitne mjere uvijek razvijaju posebno za dotični model, a također idu u korak s tehničkim napretkom kako bi se osigurala najbolja moguća zaštita.
Tadašnji Daimler-Benz AG prva je tvrtka koja je započela s opremanjem svojih salona posebnom zaštitom tvornicom kako bi učinkovito zaštitila putnike od napada vatrenim oružjem i eksplozivnim uređajima, modelom Nürburg 460 iz 1928. godine. Mercedes-Benz također je razvio posebno zaštićene verzije luksuznih i prestižnih modela kao što su Model 770 Grand Mercedes te modeli 500 i 540 K. Japanski car Hirohito odabrao je oklopljeni Grand Mercedes kao osobni automobil koji odgovara njegovom statusu. Ovaj se primjer dostavljen 1935. godine može vidjeti u muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu.
Mnogi političari i šefovi država slijedili su carev primjer i povjerili svoju sigurnost i sigurnost vozilima posebne zaštite Mercedes-Benz. U rujnu 1963. Mercedes-Benz predstavio je novi, prestižni model za najveća očekivanja - legendarni Model 600. Ubrzo nakon ove prezentacije njemačka vlada obratila se tvrtki Daimler-Benz AG sa zahtjevom za blindiranom verzijom za državne goste. Ovo je početak nove ere u posebnoj zaštiti za inženjere u Stuttgartu te su bili potrebni novi pristupi - dijelom i zbog sada već konvencionalnog dizajna vozila s jednim tijelom. Kako niti jedan njemački proizvođač automobila nije mogao tvornički osigurati oklopna vozila, a Mercedes-Benz limuzine su imale visoku reputaciju među vladama širom svijeta, razvila se bliska veza između njemačkih vlasti i Daimler-Benza. Marka je pokrenula brojne nove tehničke pristupe, a intenzivna suradnja pomogla je pružiti osnovu za današnje europske standarde za različite klase otpora.
Kada se 1970. godine u Latinskoj Americi pojavila velika potražnja za vozilima za posebnu zaštitu, Daimler-Benz AG imao je odgovarajući odgovor - oklopna vozila od 280 SEL 3,5. Mercedes-Benz je također proizveo verzije s posebnom zaštitom osmocilindričnih modela serije W 116 i isporučio ih odabranim kupcima, među kojima su državne institucije i vlade u Europi i inozemstvu. Od 1980. i bez iznimke sve generacije S-klase (serije modela 126, 140, 220, 221) i trenutni model (serije 222) uvijek su dostupne u izvedbama s posebnom zaštitom. Što se tiče najnovije, sedme generacije S-klase (W223), još uvijek nema podataka je li već dostupna i njezina oklopljena verzija. No može se pretpostaviti da se radi i na njezinoj verziji.
Staklena područja važan su dio zaštitnog koncepta. One su iznutra presvučene polikarbonatom radi zaštite od gelera i imaju izvanredne vizualne karakteristike zahvaljujući svojoj laminiranoj strukturi. Posebna pažnja posvećuje se zaštitnim svojstvima staklenih površina, uz odgovarajući izbor materijala i debljina.
Interakcija između svih komponenata pruža putnicima visoko učinkovit zaštitni prostor koji ne uključuje samo balističku zaštitu, već i sveobuhvatnu zaštitu od eksplozivnih naprava. Putnici su učinkovito zaštićeni oklopom ako se na obje strane ispali eksplozivni naboj iz blizine.
Svojim sofisticiranim i jakim zaštitnim sustavom, S 600 Guard odmah je ispunio sve zahtjeve osobne zaštite mjerodavnih tijela u Njemačkoj i prvo je vozilo koje je sveobuhvatno certificirano za najvišu balističku zaštitu u klasi otpora VR9 (prema BRV 2009, verzija 2). Što se tiče eksplozivnih punjenja, S-Guard je pokazao svoje zaštitne sposobnosti ispunjavajući zahtjeve ERV2010 i Saveznog ureda za kriminalističku istragu. Inovativni oklop donjeg dijela automobila prvi put gotovo u cijelosti pokriva donji dio, jedinstveno obilježje u segmentu civilne posebne zaštite.
Unatoč opsežnim zaštitnim mjerama, S 600 Guard se izvana teško razlikuje od standardnog modela. Njegova vanjska strana ima iste naglašene linije koje već sugeriraju snagu i dinamiku, isti upečatljiv dizajn LED visokih performansi prednjih svjetala i iste LED stražnje svjetlosne skupine. Kako je S 600 Guard teško prepoznatljiv kao oklopna limuzina, on ispunjava daljnji važan zahtjev za posebna zaštitna vozila: maksimalnu diskreciju zahvaljujući neupadljivosti.
S 600 Guard ima izdašno prostranu unutrašnjost. Poput vodećeg modela S-klase, S 600 Guard ističe se uzornim prostorom za glavu i laktove straga, a također je sam po sebi u ovom segmentu u pogledu dimenzija udobnosti kao što su visina ulaza i otvori na vratima. Uz to, prvi put i kao jedini automobil u ovom segmentu, novi S 600 Guard dostupan je kao četverosjed i peterosjed, a nudi i 350 litara prtljažnika i veliku nosivost.
Zahvaljujući inteligentno integriranom oklopu, verzija Guard zadržava prvoklasni ambijent limuzine S-klase za svoje putnike i ispunjava najviša očekivanja s obzirom na opaženu kvalitetu, sastanke i udobnost. Karakteristike udobnosti standardnog modela, a posebno njegove inovacije, također su gotovo bez iznimke dostupne za S-Guard.
Dvanaestocilindrični agregat
S 600 Guard pruža superiorne performanse zahvaljujući svom benzinskom motoru V12, koji generira 390 kW (530 KS). Zahvaljujući okretnom momentu od 830 Nm i automatskom mjenjaču 7G-TRONIC, koji je prvi put dostupan s motorom V12, S-Guard kombinira manju potrošnju goriva s impresivnim ubrzanjem za brz bijeg iz opasne zone kada je ugrožen. Zbog težine je najveća brzina S 600 Guarda elektronički ograničena na 210 km/h.
S 600 Guard svojim putnicima nudi izvanrednu udobnost u vožnji i izvrsnu dinamiku vožnje prema visokim Mercedesovim standardima. To osiguravaju zračni ovjes AIRMATIC s promjenjivim upravljanjem prigušivačima, kao i ojačani, redizajnirani dijelovi ovjesa i prilagođene upravljačke funkcije poput ESP® ili ASR kako bi se nosile s povećanom težinom vozila. Zračne opruge sprijeda su ojačane, na primjer, a na stražnjoj osovini koriste se dodatne čelične opruge. Kao i u neoklopljenoj S klasi, svestrana kontrola razine također održava konstantnu razinu vozila bez obzira na korisni teret u S-Guardu. U S 600 Guard također nadoknađuje smanjeni razmak od tla uzrokovan oklopom donjeg dijela.
Kočnice S-Guarda znatno su veće od onih kod standardnog modela, tako da se dodatnom težinom može sigurno rukovati. Na primjer, na prednjoj osovini koriste se veće 6-klipne čeljusti i znatno veći kočioni diskovi. Stražnje kočnice također su većih dimenzija nego na standardnom modelu.
Standardna oprema na S 600 Guard uključuje run-flat gume Michelin PAX s dodatnim sustavom za nadzor tlaka u gumama koji omogućuje bijeg iz opasnog područja na udaljenost od 30 km, čak i ako su oštećene. Dimenzije guma su izražene u milimetrima; 255-720 R 490 AC, a radi se o modelu Michelin Pilot Primacy u prvoj ugradnji.
Razredi balističke zaštite
Vozila visoke zaštite konstruirana do razine zaštite VR4 odupiru se revolverskom streljivu velikog kalibra. Ona s najvišom zaštitom konstruirana na razinu zaštite VR6 / VR7 / VR9 (ali i VR10) pružaju učinkovitu zaštitu od prijetnje koju predstavljaju teroristički napadi. Njihov oklop dizajniran je da se odupre pucnjavi iz vojnog oružja, čija je brzina gotovo dvostruka od brzine metaka iz pištolja. Oni također pružaju otpor gelerima od ručnih bombi i eksplozivnih punjenja. U usporedbi s VR9, zaštitne mjere prema VR10 podnose približno 20 posto veću silu prodiranja.