Jedinstvena u svijetu kombinacija gorivnih ćelija visokih performansi i optimizirane baterije naglašava vodeću stručnost pogonskog sustava BMW Grupe, a male serije u pokazne svrhe i testiranja bit će pokrenute 2022.
BMW Grupa je objavila kako sustavno napreduje s razvojem tehnologije vodikovih gorivnih ćelija kao dodatnom opcijom za održivu individualnu mobilnost. Dvije godine nakon predstavljanja koncepta BMW i Hydrogen NEXT, tvrtka će predstaviti BMW iX5 Hydrogen na sajmu IAA Mobility 2021 u Münchenu. Trenutno još uvijek u razvoju, Sportsko aktivno vozilo (SAV - Sports Activity Vehicle) s pogonom na vodikove gorivne ćelije biti će jedno od nekoliko vozila koje posjetitelji mogu doživjeti vozeći se Plavom ulicom povezujući glavna izložbena mjesta s drugim izložbenim prostorima u središtu grada.
Mala serija BMW-a iX5 Hydrogen, razvijena na temelju BMW-a X5, od kraja iduće godine koristit će se u svrhu demonstracije i testiranja. Njegov sustav vodikovih gorivnih ćelija daljnji je dokaz vodeće razvojne stručnosti BMW-ove grupe na području tehnologija električnih pogona. 'Sa svojim gorivim ćelijama visokih performansi i optimiziranom baterijom za pogon, pogonski sustav BMW-a iX5 Hydrogen jedinstven je u svijetu', rekao je Jürgen Guldner, voditelj BMW Group Hydrogen Fuel Cell Technology i projekata vozila. 'Ovime stvaramo nove puteve za održivo zadovoljstvo u vožnji.'
Pod odgovarajućim uvjetima, tehnologija vodikovih gorivnih ćelija ima potencijal postati dodatni stup u portfelju pogonskih grupa BMW Grupe za lokalnu mobilnost bez CO₂. Marka BMW i, koja je u potpunosti usmjerena na lokalnu mobilnost bez emisija, mogla bi ubuduće nuditi i vozila s pogonskim sklopovima na vodikove gorivne ćelije, uz modele na električni pogon kao što su BMW i3, BMW iX3, BMW iX i BMW i4. Pod uvjetom da se vodik proizvodi pomoću obnovljivih izvora energije i da je dostupna potrebna infrastruktura, ova tehnologija može nadopuniti portfelj elektrificiranih pogonskih sklopova BMW Grupe - i, osobito, zadovoljiti potrebe kupaca koji nemaju vlastiti pristup infrastrukturi za punjenje električnom energijom, često voze na velike udaljenosti ili žele visok stupanj fleksibilnosti.
Elementi dizajna specifični za model 3D ispisani za SAV vozilo bez emisija
BMW iX5 Hydrogen moderno je luksuzno SAV vozilo koje kombinira revolucionarnu tehnologiju vožnje sa snažnim proporcijama, praktičnošću i svestranošću modela BMW X. Pojedinačni elementi vanjskog i unutarnjeg dizajna ističu veze automobila s markom BMW i, kao i njegovu specifičnu tehnologiju pogona. Unutarnji rub BMW-ove 'bubreg' rešetke, umetci u 22-colnim aerodinamičnim kotačima i dodaci u vanjskom dijelu stražnje pregače svi su u BMW i Blue boji. Ulazni pragovi i obloge poklopca ploče s instrumentima također imaju značku 'hydrogen fuel cell'.
Mrežasti umetci koji prekrivaju otvore za hladni zrak na prednjoj strani BMW iX5 Hydrogen, kao i stražnja pregača i njezin difuzor element, također imaju svoj jedinstveni dizajn. Ukrasne rešetke koje pokrivaju BMW-ovu specifičnu rešetku, donji i dva otvora za vanjski zrak te elementi karoserije za donje stražnje obloge dolaze iz kampusa Additive Manufacturing Campus BMW Grupe, koji koristi 3D ispis za proizvodnju prototipa i standardnih dijelova. Ovaj način proizvodnje omogućuje brzu i visoko fleksibilnu proizvodnju komponenti - od kojih neke imaju geometrijske oblike koji se ne mogu ostvariti uobičajenim proizvodnim metodama.
Sustavna održivost: aerodinamični kotači i gume od prirodne gume
Aerodinamični kotači BMW-a iX5 Hydrogen dolaze s održivo proizvedenim gumama od prirodne gume i rayona (tekstilna vlakna ili tkanine izrađene od regenerirane celuloze (viskoze)). Sirovine za to se vade u skladu sa standardima neovisne organizacije Vijeća za nadzor šuma (FSC - Forest Stewardship Council). BMW Grupa je prvi proizvođač automobila u svijetu koji je u svojim proizvodnim vozilima koristio Pirellijeve gume izrađene isključivo od certificiranog prirodnog kaučuka i rayona.
Značajna BMW-ova dinamika vožnje, snažne sposobnosti na velike udaljenosti
BMW iX5 Hydrogen kombinira tehnologiju gorivnih ćelija s petom generacijom BMW eDrivea. Pogonski sustav koristi vodik kao gorivo pretvarajući ga u električnu energiju u gorivnoj ćeliji - isporučujući električnu snagu do 125 kW (170 KS), pri čemu je vodena para jedina emisija. Ova pogonska snaga također mu omogućuje održavanje konstantno velikih brzina na većim udaljenostima. Elektromotor je razvijen iz pete generacije BMW eDrive tehnologije koja se također koristi u BMW-u iX. U costing fazama i kočenja, služi kao generator, ubacujući energiju u bateriju za napajanje. Energija pohranjena u ovoj bateriji se također posebno koristi prilikom sportskih manevara u vožnji - isporučuje snagu sustava od 275 kW (374 KS) i jamči prepoznatljivo iskustvo vožnje marke.
Vodik potreban za opskrbu gorivnih ćelija pohranjen je u dva spremnika od 700 bara izrađena od plastike ojačane ugljičnim vlaknima (CFRP - carbon-fibre reinforced plastic), koji zajedno sadrže gotovo šest kilograma vodika. 'Punjenje spremnika vodika traje samo tri do četiri minute - tako da nema ograničenja u korištenju BMW-a iX5 Hydrogen na velike udaljenosti, sa samo nekoliko kratkih zaustavljanja između', objašnjava Guldner.
Vodik kao dio globalnih aktivnosti za mobilnost bez CO₂
Prema izvješću Međunarodne agencije za energiju (IEA - International Energy Agency), vodik nudi značajan potencijal kao budući izvor energije u vezi s globalnim aktivnostima tranzicije energije. Zahvaljujući svojim mogućnostima skladištenja i transporta, vodik se može koristiti u raznim aplikacijama. Većina industrijski razvijenih zemalja stoga usvaja vodikove strategije i podržava ih planovima i konkretnim projektima. U transportnom sektoru, vodik može postati daljnja tehnološka opcija, uz baterijsko-električnu mobilnost, za dugoročno oblikovanje održive individualne mobilnosti. Međutim, to će ovisiti o konkurentnoj proizvodnji dovoljnih količina vodika iz zelene energije, kao i o proširenju odgovarajuće infrastrukture za punjenje, što se već intenzivno provodi u mnogim zemljama.
BMW grupa pozdravlja i podržava aktivnosti na promicanju inovacija u Njemačkoj i Europi koje će pomoći izgradnji vodikove ekonomije i ubrzanju proizvodnje zelenog vodika. To posebno uključuje velike vodikove projekte klasificirane kao važni projekti od zajedničkog europskog interesa (IPCEI - Important Projects of Common European Interest). Projekti koji obuhvaćaju ovu inicijativu Europske unije, koju su u Njemačkoj podržali Savezno ministarstvo za gospodarska pitanja i Federalno ministarstvo prometa, obuhvaćaju cijeli lanac vrijednosti - od proizvodnje vodika do transporta do primjene u industriji.