Prije 75 godina

[FOTO] Olympia kao feniks; Opelov prvi serijski automobil sišao s proizvodne trake nakon obnove tvornice 1947.

12.12.2022 u 09:52

Bionic
Reading

Do danas su bezbrojni modeli i automobilske legende napustili tvorničke hale u Opelovom sjedištu u Rüsselsheim, baš kao i najnoviji bestseler, nova generacija Astre

Kroz svoju 160 godina dugu povijest, Opel, tradicijom bogat proizvođač iz Rüsselsheima uvijek se suočavao s izazovima s novim idejama i proizvodima koji su postavili osnovu za njegov kontinuirani uspjeh. Baš kao i prije 75 godina: u kasnu jesen 1947. Opel Olympia je sišla s proizvodne trake kao njihov prvi serijski proizveden osobni automobil nakon rekonstrukcije tvornice u Rüsselsheimu.

Model koji je već ušao u povijest i sada je trebao pokrenuti ponovni početak proizvodnje automobila. Do danas su bezbrojni modeli i automobilske legende napustili tvorničke hale u Opelovom sjedištu, baš kao i najnoviji bestseler, nova generacija Astre.

Kao i Olympia prije 75 godina, Astra 'made in Rüsselsheim' ući će u povijest. Sljedeće godine, sportska Astra GSe i Astra Electric na baterijski pogon sići će s proizvodne trake zajedno s poznatim plug-in hibridnim verzijama. Time će Astra postati prvi Opelov model koji će biti dostupan u svim varijantama pogona – od visokoučinkovitih motora s unutarnjim izgaranjem do potpuno električnog pogona.

Opel Olympia 1947: Početak nove ere proizvodnje automobila u Rüsselsheimu

Opel je već jednom morao krenuti od nule nakon velike katastrofe 1911. godine, kada je požar pretvorio velike dijelove tvornice u Rüsselsheimu u ruševine. Tada su obitelj Opel i zaposlenici pokazali hrabrost da isprobaju nešto novo te su se, nakon što su prethodno izrađivali šivaće strojeve, u potpunosti usmjerili na proizvodnju bicikala i automobila.

Slična situacija je i nakon završetka Drugog svjetskog rata. Godine 1945. na prostorima poduzeća uz rijeku Majnu gotovo da ništa nije ostalo od Opelove tvornice. Međutim, rekonstrukcija je brzo napredovala, tako da se proizvodnja dijelova u početku mogla nastaviti u postojećim okolnostima.

Već u ljeto 1946. prvi kamion Blitz od 1,5 tona napušta tvornicu, koja je tada još bila u izgradnji. Proizvodnja vozila ubrzava se krajem 1947. godine. S Opel Olympijom konačno ponovno počinje serijska proizvodnja osobnih automobila. Tvrtka sa sjedištem u Rüsselsheimu stoga odabire model koji je već ušao u povijest na svojoj premijeri dvanaest godina ranije: 1935.

  • +13
Opel Olympia Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Olympia je bila prvi njemački masovno proizvedeni automobil koji je imao samonosivu karoseriju od potpunog čelika i, zahvaljujući maloj težini, poboljšane vozne karakteristike i nisku potrošnju goriva. U isto vrijeme, dizajn moderne sigurne karoserije otvorio je put velikoj proizvodnji. To su bili najbolji preduvjeti za uspješan povratak proizvodnji osobnih automobila 1947. godine.

Olympia iz 1947. razlikuje se od svoje prethodnice posebno po poboljšanoj prednjoj osovini s dvostrukim poprečnim ramenima i nešto manjim međuosovinskim razmakom. Osovina i upravljač automobila s dvoja vrata sada dolaze iz Opel Kapitäna i to je koncept koji ubrzava proizvodnju osobnih automobila u Rüsselsheimu.

Manje od godinu dana kasnije, veći Opel Kapitän s četvera vrata kreće u serijsku proizvodnju. A već 8. lipnja 1949. Opelovi službenici najavljuju dovršetak 100.000-te 1,5-litrene Olympie. Istovremeno, glavna tvornica u Rüsselsheimu nastavlja s proizvodnjom 'cool' proizvoda koji danas samo nekoliko ljudi povezuje s markom: hladnjaka 'Frigidaire', koji je u to vrijeme bio vrlo tražen, a 1950-ih postaje bestseler.