Tvrtka Kingston Custom poznata je po svom ekstremnom prilagođavanju, no svatko tko očekuje potpuno preuređenje R 18 ostat će iznenađen
O motociklima u Autozoni znamo povremeno pisati i uglavnom je riječ o modelima koji su nas nečime posebno zainteresirali. Danas je došao red da vam predstavimo doista jedinstven primjerak, koji se odlikuje svojim nepogrešivim dizajnom, potpuno različitim od ostalih.
Ovo je novi 'Spirit of Passion' (Duh strasti) Kingstona Customa. Nakon Rolanda Sandsa, Dirk Oehlerking daje modelu BMW-u R 18, koji je imao soju premijeru u ožujku 2020., svoj neponovljivi potpis s drugim draguljem R18 u seriji 'SoulFuel', suradnjom BMW Motorrad-a i odabranih prilagoditelja. Prije toga, senzaciju je izazvala i konverzija serijskog modela R 18 koju je stvorio Bernhard Naumann, koji je poznat i kao 'Blechmann' (u prijevodu 'Limeni čovjek').
Oehlerkingova tvrtka Kingston Custom poznata je po svom ekstremnom prilagođavanju. Svatko tko očekuje potpuno preuređenje R 18, ostati će izenađen. 'BMW R 18 je toliko savršen da sam tehnologiju ostavio takvom kakva jest. Okvir je 100 posto originalan i toliko sofisticiran da se ovdje ne smije ništa mijenjati', kaže Oehlerking. No, motocikl je unatoč svemu transformiran u nepogrešivu Kingston Custom konverziju.
Tko je Dirk Oehlerking?
Motociklistički trkač, dizajner i majstor-obrtnik još jednom pokazuje u svom uratku 'Spirit of Passion' da ne samo da razumije svoj zanat, već ga živi više od 35 godina. Za njega postupak dizajniranja započinje mnogo prije prvog uvrtanja vijka ili skiciranja: 'Prethodno sam puno toga razmislio. Moji motocikli uvijek imaju dušu, šarm i karakter. Oni su posebne značajke i u skladu s tim trebaju pažnju. Pred mojim unutarnjim okom neprestano se vrte slike na koji stil se želim usredotočiti. Nakon što sam odabrao, počinjem sa skicom olovkom i Tipp-Exom. Onda nastavim dok u srcu ne saznam: to je upravo to!'
Rodom iz Hanovera, Oehlerking već ima svoju tradiciju prilagođavanja BMW strojeva. Otprilike 17 vlastitih kreacija marke su njegove, uključujući 'Black Phantom' i njegov bratski model, 'White Phantom'. Dva su modela definirala potpuno nove standarde u industriji u to vrijeme. Ipak, redizajn R 18 bio je nov poduhvat za Oehlerking. 'Ovaj je projekt vjerojatno najupečatljiviji u cijeloj mojoj karijeri. Mnogo mi znači - ako ne i sve u ovom trenutku. Povjerenje koje mi je BMW Motorrad još jednom ukazao izuzetno mi je važno. Vrlo sam zahvalan na tome.'
'Spirit of Passion' u detaljima
Ono što najviše upada u oči, ujedno i najveći izazov, jest Kingstonova oplata. Karoserija je završena ručno izrađenim dizajnom Kingston, kao i upravljač i blatobran. Ispuh BMW R 18 modificirao je Oehlerking u stilu Kingstona Roadstera, dok je njegovo sedlo izvučeno iz niza univerzalnih dodataka.
Pokazivači smjera zamijenjeni su Kellermannovim svjetlima, a LED prednja svjetla su sada integrirana u oplatu. Izvorne boje i linije usvojeni su za oplatu i krilo, uz dodatak nekih detalja u stilu Kingston. Ovjes kotača i spremnik za gorivo su originalni. Dizajn se u cjelini temelji na klasičnom stilu art deco.
BMW R 18: original
Zahvaljujući svojoj izuzetno pogodnoj arhitekturi, model BMW R 18 je predodređen za prilagodbu. R 18 sadrži naglašenu povijesnu referencu, tehnički i vizualno podsjeća na poznate modele poput BMW-a R 5, usredotočuje se na najvažnije dijelove motocikla: purističnu tehnologiju bez ikakvih ukrasa i naravno na 'Big Boxer' (riječ je o dvocilindričnom boxer motoru obujma 1,8 litara.
Nema naznaka da će 'Spirit of Passion' biti dodan BMW-ovoj paleti motocikala, bilo kao redovna proizvodnja ili kao limitirano izdanje. To je jednokratno one-off izdanje, pa ako ga želite, morat ćete nagovoriti Kingston Custom da vam ga proda. Ne znamo koliko je koštala izrada, ali imajte na umu da standardni R 18 na hrvatskom tržištu počinje s cijenom od 185.400 kuna.