Neka sniježi!

Hyundai i Kia razvijaju tehnologiju integriranih lanaca za snijeg: Sjajna ideja, ali ima i nekih nedorečenosti

18.12.2023 u 11:47

Bionic
Reading

Nova inovacija mogla bi uštedjeti vrijeme jer vozači ne bi morali stavljati lance za snijeg; poboljšava sigurnost kod iznenadnih, jakih snježnih padalina

Hyundai Motor Company i Kia Corporation su predstavili novu tehnologiju guma s integriranim lancima za snijeg kako bi bili sigurniji u zimskim uvjetima vožnje.

Tehnologija guma integriranih u lance za snijeg koristi module legure s memorijom oblika koji se nalaze unutar kotača i gume. Ovi moduli strše kako bi djelovali kao 'lanac za snijeg' kada ih potakne električni signal.

Za razliku od tradicionalnih lanaca za snijeg koji su komplicirani za postavljanje i uklanjanje, ova tehnologija automatski će postaviti lance za snijeg od legure s memorijom oblika pritiskom na gumb, pomažući poboljšanju sigurnosti u snježnim uvjetima.

Hyundai Motor Company i Kia Corporation predstavili novu tehnologiju guma s integriranim lancima za snijeg Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai/KIA

'Ova inovacija, za koju se nadamo da će jednog dana biti predstavljena na vozilima Hyundai i Kia, odražava našu predanost pretvaranju naprednih tehnologija u rješenja u stvarnom svijetu koja će koristiti kupcima', rekao je Joon Mo Park, voditelj naprednog tima za razvoj šasije. 'Nastavit ćemo razvijati tehnologije koje povećavaju sigurnost i udobnost naših vozila i donose vrijednost našim kupcima.'

Tehnologija guma integriranih u lance za snijeg sastoji se od sklopa kotača i gume koji imaju radijalne utore u pravilnim razmacima, poput pizze, s modulima izrađenim od legure s pamćenjem oblika umetnutim u te kanale.

Ova tehnologija iskorištava sposobnost legure s pamćenjem oblika da se vrati u svoj izvorni oblik kada se primijeni električna struja. Tijekom normalne vožnje, legura s memorijom oblika koja se nalazi unutar kotača komprimirana je u obliku slova 'L' i ne dolazi u dodir s površinom ceste. Kada vozač aktivira funkciju, primjenjuje se električna struja, uzrokujući da se legura s memorijom oblika vrati na svoj izvorni profil; materijal oblikuje oblik slova 'J', gurajući modul iz gume u kontakt s površinom, poboljšavajući prianjanje, stabilnost i sigurnost na snježnim cestama.

Ako je površina gume istrošena do visine modula u normalnom načinu vožnje zbog jakog trošenja gume, vozači mogu lako prepoznati tu degradaciju kako ne bi propustili ciklus zamjene gume.

Tehnologija je patentirana i u Južnoj Koreji i u SAD-u. Hyundai Motor i Kia planiraju razmotriti masovnu proizvodnju guma nakon daljnjeg tehnološkog razvoja, testova izdržljivosti i performansi te pregleda propisa.

Moguće poteškoće i nedorečenosti

Jedan od potencijalnih prigovora je to da ovo rješenje uglavnom cilja na komunikacijske strategije, a ne na pravu inženjersku inovaciju. Naime, da bi se ovo rješenje moglo dovesti do upotrebne faze to bi zahtijevalo razvoj specifičnih guma, jer gume nisu napravljene iz odvojenih segmenata.

Hyundai i Kia: integrirani lanci Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai/Kia

Drugo, svaki put kad morate zamijeniti gumu, trebali biste zamijeniti cijeli kotač. Treće , svaka deformacija ceste (npr. rupa ili kamen) potencijalno bi deformirala metalne dijelove bilo da su izvučeni ili uvučeni. I posljednje, učinak 'lanca' potencijalno bi funkcionirao samo ako je trakcija u smjeru kretanja ili inercije, čim okrenete kotače, trakcija će se progresivno smanjivati s povećanjem kuta između vektora inercije i vektora trakcije.

Naravno, tu su i povećanje troškova i složenosti, smanjenje učinkovitosti i udobnosti. Isto tako, trebalo bi proučiti i postojeću regulativu u zemljama u kojima bi se ovaj sustav mogao koristiti.

Ipak, ideja je zanimljiva, ali do njezine realizacije treba učiniti još mnogo bitnih koraka.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'