Nova inovacija mogla bi uštedjeti vrijeme jer vozači ne bi morali stavljati lance za snijeg; poboljšava sigurnost kod iznenadnih, jakih snježnih padalina
Hyundai Motor Company i Kia Corporation su predstavili novu tehnologiju guma s integriranim lancima za snijeg kako bi bili sigurniji u zimskim uvjetima vožnje.
Tehnologija guma integriranih u lance za snijeg koristi module legure s memorijom oblika koji se nalaze unutar kotača i gume. Ovi moduli strše kako bi djelovali kao 'lanac za snijeg' kada ih potakne električni signal.
Za razliku od tradicionalnih lanaca za snijeg koji su komplicirani za postavljanje i uklanjanje, ova tehnologija automatski će postaviti lance za snijeg od legure s memorijom oblika pritiskom na gumb, pomažući poboljšanju sigurnosti u snježnim uvjetima.
'Ova inovacija, za koju se nadamo da će jednog dana biti predstavljena na vozilima Hyundai i Kia, odražava našu predanost pretvaranju naprednih tehnologija u rješenja u stvarnom svijetu koja će koristiti kupcima', rekao je Joon Mo Park, voditelj naprednog tima za razvoj šasije. 'Nastavit ćemo razvijati tehnologije koje povećavaju sigurnost i udobnost naših vozila i donose vrijednost našim kupcima.'
Tehnologija guma integriranih u lance za snijeg sastoji se od sklopa kotača i gume koji imaju radijalne utore u pravilnim razmacima, poput pizze, s modulima izrađenim od legure s pamćenjem oblika umetnutim u te kanale.
Ova tehnologija iskorištava sposobnost legure s pamćenjem oblika da se vrati u svoj izvorni oblik kada se primijeni električna struja. Tijekom normalne vožnje, legura s memorijom oblika koja se nalazi unutar kotača komprimirana je u obliku slova 'L' i ne dolazi u dodir s površinom ceste. Kada vozač aktivira funkciju, primjenjuje se električna struja, uzrokujući da se legura s memorijom oblika vrati na svoj izvorni profil; materijal oblikuje oblik slova 'J', gurajući modul iz gume u kontakt s površinom, poboljšavajući prianjanje, stabilnost i sigurnost na snježnim cestama.
Ako je površina gume istrošena do visine modula u normalnom načinu vožnje zbog jakog trošenja gume, vozači mogu lako prepoznati tu degradaciju kako ne bi propustili ciklus zamjene gume.
Tehnologija je patentirana i u Južnoj Koreji i u SAD-u. Hyundai Motor i Kia planiraju razmotriti masovnu proizvodnju guma nakon daljnjeg tehnološkog razvoja, testova izdržljivosti i performansi te pregleda propisa.
Moguće poteškoće i nedorečenosti
Jedan od potencijalnih prigovora je to da ovo rješenje uglavnom cilja na komunikacijske strategije, a ne na pravu inženjersku inovaciju. Naime, da bi se ovo rješenje moglo dovesti do upotrebne faze to bi zahtijevalo razvoj specifičnih guma, jer gume nisu napravljene iz odvojenih segmenata.
Drugo, svaki put kad morate zamijeniti gumu, trebali biste zamijeniti cijeli kotač. Treće , svaka deformacija ceste (npr. rupa ili kamen) potencijalno bi deformirala metalne dijelove bilo da su izvučeni ili uvučeni. I posljednje, učinak 'lanca' potencijalno bi funkcionirao samo ako je trakcija u smjeru kretanja ili inercije, čim okrenete kotače, trakcija će se progresivno smanjivati s povećanjem kuta između vektora inercije i vektora trakcije.
Naravno, tu su i povećanje troškova i složenosti, smanjenje učinkovitosti i udobnosti. Isto tako, trebalo bi proučiti i postojeću regulativu u zemljama u kojima bi se ovaj sustav mogao koristiti.
Ipak, ideja je zanimljiva, ali do njezine realizacije treba učiniti još mnogo bitnih koraka.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'