Tvornica će proizvoditi dvije verzije Kone Electric s različitim kapacitetima baterija. Jača verzija modela ima bateriju od 65,4 kWh s električnim motorom od 160 kW (218 KS) i dometom od 514 km (WLTP). Osnovna verzija imat će bateriju od 48,4 kWh i e-motor od 114,6 kW (156 KS), za domet od 377 km (WLTP)
Hyundai je najavio početak proizvodnje potpuno nove Kone Electric u svojoj češkoj tvornici, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Da podsjetimo, mi smo bili na hrvatskoj premijeri nove Kone i IONIQ-a 6 krajem lipnja ove godine.
Tijekom prve godine HMMC namjerava proizvesti više od 20.000 primjeraka Kone Electric. S ovim razvojem, Hyundai nastavlja raditi prema svojoj obvezi prodaje samo vozila s nultom emisijom u Europi do 2035. godine.
Druga generacija Kone predvođena je potpuno električnom varijantom (EV), koja nudi napredne sigurnosne i praktične značajke te vodeći raspon u klasi. Hyundai je prvi razvio potpuno novu Konu kao električno vozilo, u skladu s najavom strategije ubrzane elektrifikacije tvrtke iz ožujka 2022., koja će na tržište dovesti jedanaest novih Hyundaijevih električnih vozila do 2030. godine.
Posvećena europskom tržištu
Korejski proizvođač nastavlja pokazivati svoju predanost svojim kupcima diljem Europe. Godine 2020. prva generacija Kone Electric postala je Hyundaijevo prvo električno vozilo koje se proizvodilo u Europi. Strateška odluka da se opskrba iz tvornice Ulsan u Južnoj Koreji dopuni proizvodnjom u HMMC-u drastično je smanjila vrijeme isporuke za kupce u Europi. Druga generacija Kone Electric nastavlja s ovom strategijom kako bi bolje služila europskom tržištu – proizvedeno u Europi, za Europu.
Osim toga, stručnjaci iz HMMC-a imali su značajan utjecaj na razvoj novog modela za Europu, počevši od pripreme početnih skica. Ovaj novi razvojni proces omogućio im je ne samo oblikovanje karaktera i parametara potpuno nove Kone Electric, već i razmatranje specifičnosti postrojenja u ranijoj fazi.
'Hyundai Europu smatra ključnim tržištem, što se odražava u našoj predanosti kupcima diljem kontinenta. Zato više od 70 posto naših modela – dizajniranih za europske kupce – proizvodimo u Europi. Kao odgovor na rastuću potražnju za našim električnim vozilima u regiji i s fokusom na skraćeno vrijeme isporuke, proizvodnja jednog od naših najvažnijih električnih automobila u Europi naglašava važnost europskog tržišta za Hyundai.', rekao je Michael Cole predsjednik i izvršni direktor Hyundai Motor Europe.
Proizvodnja u Češkoj
HMMC očekuje da će Kona Electric predstavljati 15 posto ukupne proizvodnje tvornice do kraja 2023., dijelom zahvaljujući činjenici da će se električno vozilo iz HMMC-a isporučivati u dodatnih 20 zemalja na sadašnja 22 isključivo europska tržišta. Do kraja ove godine trebala bi biti proizvedena 21.000 automobila nove generacije modela Kona Electric, a iduće godine će biti proizvedeno još 50.000.
Zanimljivo, Kona Electric će se sada proizvoditi u HMMC-u u verziji s volanom na desnoj strani za UK, Irsku i Cipar. Nova odredišta za električni model također će uključivati Tursku i Izrael, kao i otoke Reunion i Guadalupe.
Tvornica sa sjedištem u Češkoj nastavit će proizvoditi dvije verzije Kone Electric s različitim kapacitetima baterija, pri čemu obje nude veće performanse i domet od svojih prethodnika. Baterija Kone Electric od 65,4 kWh opremljena je električnim motorom od 160 kW (218 KS) i nudi domet koji je vodeći u klasi od 514 km (WLTP). Osnovna verzija imat će bateriju od 48,4 kWh i električni motor od 114,6 kW (156 KS), što će omogućiti domet od 377 km (WLTP).
Baterijske ćelije Kone Electric proizvode se u tvornici LG Energy Solution u Wroclawu, Poljska. Baterije se zatim sastavljaju u svom konačnom obliku u istom pogonu HMMC-a koji je proizvodio ručne mjenjače do kraja 2021. godine.
Stvaranje čiste mobilnosti
Europska i globalna potražnja za električnim vozilima raste brže nego što su predviđala tržišna predviđanja, a taj je rast vidljiv u HMMC-u. Udio hibrida, plug-in hibrida i električnih vozila u proizvodnji u tvornici ove je godine veći od 40 posto iu stalnom je porastu.
Hyundai će od 2035. u Europi nuditi samo vozila s nultom emisijom. U skladu s prijelazom na čistu mobilnost, portfelj čisto električnih modela proizvedenih u HMMC-u nastavit će se širiti u nadolazećim godinama.
Kona s različitim varijantama pogona
Za kraj, treba reći kako će nova generacija Kone biti dostupna u nekoliko varijanti pogonskih izvedbi, uključujući potpuno električni (EV), hibridni električni (HEV) te motor s unutarnjim izgaranjem (ICE), a za svaku varijantu dostupna je i N Line verzija.
ICE verzija predstavlja najširu ponudu motorizacije u segmentu: low power (benzinci sa 120 KS), high power (benzinci sa 198 KS), 48V (MHEV) - blagi hibridni automobil koji koristi bateriju i električni motor za napajanje vozila, MT/DCT (opcija ručnog mjenjača i automatskog) i 4WD (pogon na sva 4 kotača).
Što se cijena tiče, benzinska verzija move Kone je dostupna već od 22.990 eura, a hibridna od 29.990 eura. Cijena za Konu Electric još nije objavljena.