Nakon što se uspješno etablirala kao marka električnih vozila lansiranjem EV6 i EV9, ilustrirala je kako sada dodatno proširuje svoju liniju modela s tri nova električna modela male do srednje veličine koji većem broju ljudi nude veće mogućnosti i pristup električnim vozilima
Kia je predstavila tri nova mala do srednje velika električna modela na godišnjem Kia EV Dayu u Koreji, ponovno potvrđujući svoju ambicioznu globalnu strategiju da predvodi i ubrza 'EV revoluciju'.
Tijekom događaja, marka je predstavila svoju viziju 'EV za sve' i strategiju za značajno i brzo proširenje svoje ponude EV modela. Nakon što se uspješno etablirala kao marka električnih vozila lansiranjem EV6 i EV9, ilustrirala je kako sada dodatno proširuje svoju liniju modela s tri nova električna modela male do srednje veličine koji većem broju ljudi nude veće mogućnosti i pristup električnim vozilima.
Prezentacija je sadržavala premijeru EV5, kompaktnog električnog SUV-a za milenijske obitelji, kao i predstavljanje dva konceptna modela. Kia Concept EV3 ima za cilj isporučiti prednosti Kia EV9 u kompaktnom SUV-u, dok Kia Concept EV4 ponovno zamišlja električne limuzine s upečatljivim dizajnom. Osim otkrivanja ponude, događaj je prikazao Kijinu EV strategiju, usmjerenu na poboljšanje pogodnosti za korisnike, pouzdanost i rješavanje zajedničkih problema, uključujući infrastrukturu za punjenje.
Kijina strategija za električna vozila
Kia je najavila svoj plan za razvoj široke linije EV po cijeni od 30.000 do 80.000 dolara, koja uključuje postojeće modele kao što su EV6 i EV9, kao i buduće ponude skrojene za popularne B- i C-segmente. Marka ima za cilj predstaviti manja električna vozila kao što su EV5, EV4 i EV3, s cijenama u rasponu od 35.000 do 50.000 dolara, kako bi ubrzala široko prihvaćanje električnih vozila.
Na tržištima u razvoju sa sporijim stopama prihvaćanja EV-a, početno lansiranje će se usredotočiti na EV6 i EV9, s kasnijim izdanjima strateških modela uključujući EV5, EV4 i EV3. Ovaj pristup ima za cilj diverzificirati ponudu proizvoda i zadovoljiti različite preferencije kupaca.
U tijeku su napori za uspostavu pouzdanog sustava za proizvodnju električnih vozila i opskrbu baterijama, s ciljem brenda da proširi svoje globalne proizvodne pogone električnih vozila na ukupno osam do 2025. Ti će pogoni obuhvatiti istraživanje, razvoj, proizvodnju i opskrbu, a Koreja će služiti kao središnje čvorište. U Europi će se fokusirati na proizvodnju malih i srednjih električnih vozila, dok će u Kini naglasak biti na srednjim i velikim električnim vozilima. Strateški dizajnirani EV modeli skrojeni za tržišta u razvoju proizvodit će se u Indiji. Kia također planira predstaviti raznoliku ponudu EV modela u Sjevernoj Americi, kao odgovor na Zakon o smanjenju inflacije (IRA).
Nadalje, marka aktivno osniva zajednička ulaganja u baterijama kako bi osigurala stabilan globalni sustav opskrbe baterijama u skladu sa svojom globalnom mrežom proizvodnje električnih vozila.
EV5: Električni pogon i iskustvo vožnje
EV5 će biti ponuđena tvrtka posvećena EV platforma, E-GMP, pružajući čvrst temelj za performanse vozila i pridonoseći njegovoj izvrsnoj ukupnoj dinamici vožnje.
Proizvodnja EV5 odvijat će se u Kini i Koreji, a kinesko tržište će imati pristup trima varijantama: standardnim, dugotrajnim i dugotrajnim AWD pogonom.
Standardni model, opremljen baterijom od 64 kWh i motorom od 160 kW (218 KS), očekuje se da će imati domet vožnje od 530 km po punjenju prema standardima kineskog ciklusa testiranja lakih vozila (CLTC). Model dugog dometa, s baterijom od 88 kWh i istim motorom od 160 kW (218 KS), ima za cilj postići doseg od 720 km po punjenju. AWD model dugog dometa imat će bateriju od 88 kWh i kombiniranu snagu od 230 kW (313 KS), s motorom od 160 kW (218 KS) na prednjim kotačima i motorom na stražnjim kotačima od 70 kW (95 KS). S AWD modelom, Kia cilja na domet vožnje od 650 km na temelju CLTC standarda. Uz to, model nudi mogućnost brzog punjenja, što omogućuje punjenje baterije od 30 do 80 posto kapaciteta u samo 27 minuta.
Za Koreju, sve varijante modela EV5, uključujući standardne, AWD verzije dugog dometa i AWD verzije dugog dometa, su u razvoju, uz razmatranje mogućih prilagodbi. Standardni model će imati bateriju od 58 kWh i prednji motor od 160 kW (218 KS). Model dugog dometa imat će bateriju od 81 kWh i isti prednji motor od 160 kW (218 KS). AWD model dugog dometa uključivat će dodatni stražnji motor od 70 kW (95 KS), što će rezultirati kombiniranom izlaznom snagom do 225 kW (306 KS). Vozni raspon svakog modela bit će prilagođen zahtjevima tržišta.
EV5 baterija dizajnirana je za učinkovito funkcioniranje tijekom sva četiri godišnja doba, čak i po ekstremno toplom i hladnom vremenu. Napredni sustav dizalice topline, već popularna značajka EV6, ugrađen je u EV5 za upravljanje temperaturom baterije, osiguravajući dosljednu izvedbu bez obzira na vanjske uvjete.
Nudit će sustav regenerativnog kočenja i i-Pedal sustav koji vozačima omogućuje usporavanje i ubrzavanje korištenjem jedne papučice, čime se smanjuje umor i povećava udobnost vožnje.
'Tržište električnih vozila širi se s jednog cateringa na manju skupinu ranih korisnika na širu masovnu većinu kupaca. Kao predvodnik u velikoj tranziciji EV-a, brzo smo proširili našu ponudu EV-a izvan EV6 i EV9 kako bismo uključili razne modele male i srednje veličine kao što je EV5. Naša konkurentna, rastuća linija električnih vozila ubrzat će popularizaciju električnih vozila i potrošačima pružiti više mogućnosti izbora,' rekao je Spencer Cho, voditelj pododjela za globalno poslovno planiranje.
'Kia EV5 nije samo sljedeći dodatak našoj liniji električnih vozila koja se brzo širi, već i utjelovljenje načina na koji ćemo ubrzati revoluciju električnih vozila. Za nas je to savršeni prikaz naše buduće strategije električnih vozila i naše predanosti ubrzanju svjetske tranzicije na električna vozila.'
EV5 će također biti dostupan u GT izvedbi, nudit će dodatne karakteristike performansi i angažirano iskustvo vožnje. Više informacija o opremi EV5 GT bit će otkriveno kasnije.
EV3 i EV4 koncepti
Kia je otkrila dodatne pojedinosti o interijerima konceptnih vozila EV3 i EV4 te ekološki prihvatljivim materijalima i metodologijama korištenim za njihovu izradu koji mijenjaju igru, a koji će igrati ključnu ulogu u prijelazu marke na pružatelja rješenja za održivu mobilnost.
Prilikom izrade interijera Kia Concepta EV3, Kijin CMF (Colour, Materials, Finish) dizajnerski tim nadahnuo se elementom zraka, uz optimalno korištenje svjetla i transparentnosti u cijeloj kabini. Kao i kod Kijinog koncepta EV4, Kijin CMF tim također je koristio niz inovativnih održivih materijala koji smanjuju utjecaj vozila na okoliš, pružaju veću slobodu dizajna i omogućuju neviđene razine izbora boja i završne obrade.
Za Concept EV3, Kijin CMF tim koristio je prirodna – za razliku od karbonskih ¬– struktura od vlakana kako bi pružio lagani, tanji dizajn sjedala. Iznimno snažno, održivo tkanje vlakana omogućuje elegantniju, moderniju estetiku, nadopunjenu umirujućim prirodnim tonovima. Za presvlake za sjedala CMF tim primijenio je 3D Knit tehnologiju. Ovaj proces ne samo da rezultira vizualno zadivljujućim 3D efektom s izuzetno mekom površinom, već također pruža učinkovitost vodeću u klasi sa smanjenim šavovima i spojevima, plus nula otpada.
Održivi materijali koji mijenjaju pravila inspirirani prirodom
Materijal koji je Kia odabrala za unutrašnjost stola konzole Concepta EV3 nije bio proizveden – uzgojen je, kako objašnjava Marília Biill, voditeljica CMF dizajna u Kiji. 'Micelij, koji dolazi iz korijena gljive, kombinira izvrsnu snagu s izuzetno mekom površinom. Razvoj uzgojenih materijala, proces koji se naziva bio proizvodnja, glavni je cilj za Kiju.'
'Korištenje micelija omogućuje nam da oponašamo procese koje vidimo u prirodi i da ih iskoristimo za dizajniranje održivijih rješenja – materijal se može uzgajati u bilo kojem obliku koji želite pomoću kalupa. Korištenje micelija je još uvijek u vrlo ranoj fazi, a kao dio Kijine strategije održivosti, radimo s partnerima na ubrzanju razvoja materijala. Jednog dana, uzgojem vlastitih materijala, moći ćemo pojednostaviti procese, prilagoditi forme i što je najvažnije, biti bliži prirodi u svojoj biti.'
Za izradu kabine Concepta EV4, Kijin CMF tim je uzeo inspiraciju iz elementa Zemlje. Primjenom prirodnih boja na 100-postotni reciklirani pamuk, korištenjem korijena luđe i ljuske oraha, tim može iskoristiti gotovo beskrajan raspon tonova i nijansi, zahvaljujući prirodi.
Odlučna da kabini Concepta EV4 pruži ambijent čiste jedinstvenosti i iznimne kvalitete, Kia je ručno istkala pruge od tkanine i nanijela ih na prostor za odlaganje automobila i kontrolnu ploču. Ovaj ručno izrađeni pristup stvara 3D efekt jednako zadivljujući i prekrasan u izvedbi poput 3D pletiva koje se koristi u presvlakama za sjedala Concepta EV3.
Kako bi podigli estetsku privlačnost i funkcionalnost konzolnog stola Concepta EV4, Kijini CMF dizajneri okrenuli su se vlaknima konoplje. 'Konoplja je brzorastuća biljka koja zahtijeva minimalne resurse za uzgoj', objašnjava Marília Biill. 'Ne samo da je vrlo održiv, već ga je također moguće oblikovati, što znači da je vrlo svestran materijal za rad, plus poboljšava kabinu EV koncepta svojom prekrasnom bogatom bojom.'
Napraviti razliku danas s 10 održivih 'must have' artikala
Dok mnogi materijali i metodologije korištene u konceptnim vozilima EV3 i EV4 predstavljaju rješenja koja Kia istražuje kako bi ih implementirala u većem broju u budućnosti, marka ima dugu povijest integracije održivih materijala u svoje proizvode, počevši od upotrebe bioplastike i šećera biovlakna trske u Soulu EV iz 2014.
Ranije ove godine, s predstavljanjem vodećeg električnog SUV-a EV9 u ožujku, Kia je dodatno eskalirala svoju predanost smanjenju svog utjecaja na okoliš pri proizvodnji vozila uvođenjem 10 obaveznih održivih stavki za sve nove Kijine linije modela.
Kijinih 10 održivih proizvoda koje morate imati uključuje bioplastiku. Proizvedena iz izvora biomase kao što su biljna ulja, ekstrakt kukuruza, piljevina i šećerna trska, bioplastika se koristi u komponentama vozila kao što su ploče s instrumentima, konzole, stupovi i obloge. Kia je identificirala biopoliuretan (PU) kao optimalnu zamjenu za kožu, budući da materijal uključuje komponente biljnog podrijetla i pruža izvrsnu podršku, amortizaciju i izdržljivost. Tepisi za vozila mogu se izraditi od 100 posto recikliranog PET-a, a Kia nudi opciju da se dio ovog materijala dobije iz recikliranih ribarskih mreža.