U projektu Plavi benzin, troje partnera zajednički su definirali specifikaciju goriva koju treba postići, uzimajući u obzir zahtjeve motora i održivost
Raspoloživa ponuda obnovljivih goriva s niskim udjelom ugljika raste. Nastavljajući dalje od R33 Blue Diesel, Bosch, Shell i Volkswagen sada su došli do benzina s niskim udjelom ugljika. Njihovo novo gorivo, nazvano Plavi benzin, slično sadrži do 33 posto obnovljivih izvora, osiguravajući smanjenje emisije ugljika od najmanje 20 posto po prijeđenom kilometru.
To znači da bi flota od 1000 automobila VW Golf VIII 1.5 TSI mogla uštedjeti više od 230 metričkih tona CO₂ godišnje, pod pretpostavkom godišnje kilometraže od po 10.000 kilometara. Shell će nadoknaditi preostale emisije ugljika korištenjem Plavog benzina putem certificiranih offset aranžmana. Početni plan je staviti gorivo na raspolaganje na redovnim punionicama tijekom godine, počevši od Njemačke. Cilj je da cijena na pumpi bude u rasponu vrhunskih goriva poput Shell V-Power.
Najviši standardi postavljeni za kvalitetu i održivost goriva
Plavo benzinsko gorivo udovoljava normi EN 228 / E10 i čak ga premašuje u ključnim parametrima kao što su stabilnost pri skladištenju i ponašanje pri ključanju. Prema definiciji, ključanje je proces isparavanja tekućine pri zagrijavanju do točke vrenja. Kvalitetni aditivi također održavaju motor izuzetno čistim i štite ga od korozije. To znači ne samo da se gorivo može distribuirati putem postojeće mreže benzinskih postaja, već i da se može koristiti u svim novim i postojećim vozilima za koja je odobren Super 95 E10 benzin. Udio do 33 posto obnovljivih izvora čine nafta ili etanol na bazi biomase certificirani od strane Međunarodnog sustava za održivost i certificiranje ugljika (International Sustainability and Carbon Certification - ISCC). Jedan od izvora takve nafte je ono što je poznato kao visoko ulje, nusproizvod u proizvodnji celuloze za papir. Ali nafta se može dobiti i iz ostalih zaostalih i otpadnih materijala.
Benzinske crpke tvrtke Bosch sada će nuditi samo goriva s niskim udjelom ugljika
U projektu Plavi benzin (Blue Gasoline), troje partnera zajednički su definirali specifikaciju goriva koju treba postići, uzimajući u obzir zahtjeve motora i održivost. Proizvod koji su razvili stavili su intenzivnim ispitivanjima na ispitne klupe motora i u probna vozila - uz konstantno pozitivne rezultate. Bosch će na svojim benzinskim crpkama predstaviti Blue Gasoline već u svibnju 2021. godine, počevši od mjesta u Schwieberdingenu, s predstavljanjem benzinskih postaja tvrtke na lokacijama u Feuerbachu i Hildesheimu zakazanim za 2021. Opskrba konvencionalnim Super 95 E10 tada će se benzin postupno ukidati. Od kraja 2018. godine R33 Blue Diesel jedino je dizel gorivo koje benzinske crpke tvrtke Bosch nude za službene automobile i vozila s internom dostavom. R33 Blue Diesel također postaje dostupan na sve više benzinskih crpki u Njemačkoj, a trenutno se nudi na osam benzinskih crpki različitih marki diljem zemlje i slijedi ih još više.
Obnovljiva goriva nisu zamjena za elektromobilnost
Za Bosch obnovljiva goriva s niskim i ugljikom neutralnim gorivima neće zamijeniti elektromobilnost, već će ih nadopuniti. U principu, upotreba ovih goriva ima smisla u svim načinima prijevoza, ali posebno u Europi one za koje još ne postoji jasan i ekonomičan put do elektrifikacije. Osim brodova i zrakoplova, to se prije svega odnosi na teška teretna vozila i postojeća vozila, ali i na sva vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem ili hibridnim pogonskim sklopovima koja su danas na svjetskim cestama ili će se graditi u narednim desetljećima. Kako bi se promoviralo brzo uvođenje ovih goriva na tržište, fokus je na obnovljivoj biomasi i komponentama sintetičkog goriva koje se mogu uklopiti u redovno gorivo u visokim omjerima u skladu s postojećim standardima za gorivo. Korištenjem plavog dizela i plavog benzina, Bosch pokazuje da nije samo do novih vozila potrebno smanjiti emisije CO₂ u transportnom sektoru: postojeća flota također može pomoći u postizanju klimatskih ciljeva.