Koncept Lanzador donosi svaki od elemenata koji bi trebali definirati prvi potpuno električni Lamborghini. Ovo nije samo originalni Gran Turismo, već prije svega pregled budućih tehnologija. Na tržište bi mogao stići 2028.
Talijanska tvrtka legendarnih sportskih automobila Lamborghini je u prošlu subotu predstavio prvi čisto električni koncept svog četvrtog modela, Lanzador, Gran Turismo visokog razmaka od tla s 2+2 sjedala. Svjetska premijera je održana na Monterey Car Week-u u Kaliforniji. Potpuno električni konceptni automobil kombinira elemente ultra-visokih performansi vodećeg modela Revuelto i svestranost Urusa, dok nudi neusporedivo iskustvo u vozilu putem novih infotainment značajki.
Tehnologija: potpuno električni pogon s promjenjivom raspodjelom
Lanzador konceptni automobil nije samo originalni Gran Turismo, već prije svega pregled budućih tehnologija. Dizajn konceptnog GT automobila inspiriran je svemirskim brodovima. Mitja Borkert, voditelj dizajna Lamborghinija, opisuje početnu točku procesa dizajna od volumena supersportskog automobila, ali nastavljajući dalje kako bi se stvorio vozački položaj pravog pilota, također inspiriran Huracán Sterratom.
Vanjski dizajn je hrabar i neočekivan: napete, čiste linije su autentične Lamborghini i pune napetosti, inspirirane legendarnim Lamborghini modelima uključujući Sesto Elemento, Murciélago i Countach LPI 800-4.
Električni motor velike specifične snage na svakoj osovini osigurava trajni potpuno električni pogon u svim uvjetima, podlozi i stilu vožnje te vršnu snagu od preko jednog megavata. Pogon na sve kotače također nudi aktivno vektoriranje e-momenta na stražnjoj osovini za posebno dinamično ponašanje u zavojima, iznimno fino podešeno i prilagođeno svakoj situaciji.
Energiju osigurava nova generacija baterije visokih performansi, koja također osigurava veliki domet. 'Za nas elektrifikacija ne znači ograničenje, već inteligentnu priliku da razvijemo više performansi i voznih sposobnosti', kaže Rouven Mohr, Lamborghinijev glavni tehnički direktor. Stoga neće biti kompromisa u pogledu snage, užitka u vožnji i performansi: ovo je potpuno električni Lamborghini u kojem kupci mogu uživati svaki dan.
Međutim, nisu samo hardverske komponente te koje će definirati buduća elektrificirana Lamborghini vozila visokih performansi, već i softver i sustavi upravljanja. 'Lamborghini će se u budućnosti definirati i razlikovati kroz strategiju svih sustava aktivne kontrole. Podižemo Lamborghinijevu integriranu kontrolu dinamike vožnje na potpuno novu razinu, što prije nije bilo moguće za serijske sportske automobile i našim kupcima nudimo potpuno novo iskustvo vožnje', objašnjava Rouven Mohr. 'Pronalaženje prave ravnoteže između snage, performansi, dometa i aerodinamike svakako je jedan od najvećih izazova tijekom razvoja, ali izazov je kamen temeljac unutar Lamborghini R&D-a (odjela za istraživanje i razvoj, op.a.)'
Aktivna aerodinamika
Aktivna aerodinamika ima još veću ulogu u baterijskim električnim vozilima nego u super sportskim automobilima: aktivna aerodinamika može povećati domet po punjenju baterije, a istovremeno poboljšava performanse. Precizna potisna sila (downforce) za veće brzine u zavojima i najmanji mogući otpor zraka pri najvećoj brzini mogu se na Lanzadoru varijabilno podešavati, za najbolje performanse u svakoj situaciji. Lamborghinijeva buduća filozofija 'Vizija pametne aerodinamike' (eng. 'Vision of Smart Aerodynamics') istaknuta je u konceptnom automobilu, s ciljem prilagodbe Aero svakoj situaciji u vožnji kako bi bio u skladu sa zahtjevima vozača i potrebama dometa.
Inspirirana Lamborghini modelima supersportskih automobila, novorazvijena pametna aerodinamika uključuje ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) sustav: dobro poznatu tehnologiju korištenu u Huracánu Performante i Aventadoru SVJ, zajedno s novim aktivnim aero uređajima sprijeda i straga za osiguravanje najbolje učinkovitosti u načinu rada Urban konceptnog automobila i najbolju potisnu silu u načinu rada Performance. Buduća vizija za Lamborghinijev ALA sustav koji puše difuzor dokaz je kontinuiranog razornog poboljšanja Lamborghini R&D-u kako bi se postigla najbolja aero učinkovitost i proširenje dometa.
Aktivni aerodinamički sustav koristi prednji zračni zatvarač (air shutter) i pomični razdjelnik (splitter), koji kada se aktivira otvara kanale za hlađenje kočnica i lopatice za hlađenje kako bi se postigle najbolje performanse. S-Duct sprijeda, zajedno sa skrivenim otvorima za ventilaciju kućišta kotača i zračnom zavjesom, poboljšava potisnu silu ovisno o postavljenom načinu rada: Efficient ili Downforce.
S otvorima za zrak, Lamborghini sprječava da dinamički pritisak u lukovima kotača podigne prednji dio automobila pri velikim brzinama. Vizualno skriveni otvori stoga osiguravaju potisnu silu bez stvaranja dodatnog otpora. Na kotačima od čak 23 cola, dizajneri kombiniraju šesterokutne elemente s tzv. 'aeroblades' oštricama kako bi minimizirali turbulenciju na kotačima.
Straga, ovisno o načinu vožnje, uske zračne lamele šire se iz bočnih strana i iz difuzora kako bi se poboljšala aerodinamička potisna sila u kombinaciji s protočnim stražnjim tzv. 'blown' spojlerom. U učinkovitom načinu rada, laminarni protok je protiv tijela cijelom dužinom vanjske površine sve dok se ne prekine na definiran način na stražnjoj strani, a ALA sustav je potpuno funkcionalan za povećanje povrata pritiska na leđa, značajno smanjujući otpor i povećanje učinkovitosti.
Aktivni ovjes
Zahvaljujući aktivnom podvozju koje uključuje upravljivu stražnju osovinu i zračni ovjes, Lanzador se optimalno prilagođava svakoj situaciji na cesti ili slijedi prethodno definiranu postavku stila vozača, brzo i izravno podesiv tijekom putovanja putem kontrola na kolu upravljača.
Raspodjela momenta
Ključna prednost električnih sportskih automobila s dva motora je precizna raspodjela okretnog momenta za poboljšanu dinamiku vožnje. U Lamborghini konceptu, upravljački element izračunava potrebni ili željeni okretni moment za svaku osovinu pojedinačno unutar milisekundi, pri čemu dva motora razlikuju i opslužuju lijevu i desnu stranu na stražnjoj osovini.
Kontrola brzine kotača
S Wheelspeed Control, Lamborghini vrlo fino regulira snagu i silu na pojedinačnim kotačima za još preciznije okretanje i izravnu kao i brzu vožnju na posebno zavojitim cestama i sa snažnim ubrzanjem.
'Kombinacija ovih sustava podiže ponašanje u vožnji konceptnog automobila na novu razinu u usporedbi sa supersportskim automobilom s motorom s unutarnjim izgaranjem: to je električni, superinteligentni Ultra GT', kaže Rouven Mohr. 'S novorazvijenim i visoko integriranim načinima vožnje, uključujući aktivne kontrole, Lamborghini povećava užitak vožnje i performanse te poboljšava sigurnost i povratne informacije vozaču.
'Siguran sam da ćemo konceptnim automobilom i tehnologijom koju sadrži uvjeriti vjerne klijente, ali i tehnološke preteče, da će nova generacija vozila Lamborghini otvoriti novo poglavlje u pogledu tehnologije, performansi, digitalizacije i dinamike vožnje. ,' objašnjava Rouven Mohr.
Dizajneri su filozofiju tvrtke o održivim materijalima prenijeli u interijer, koji ne ugrožava luksuzni izgled i dojam te kvalitetu i trajnost. Bez kompromisa u pogledu snage, užitka u vožnji i performansi, ovo je potpuno električni Lamborghini u kojem kupci mogu uživati svaki dan.
'Koncept Lanzador donosi svaki od elemenata koji bi trebali definirati prvi potpuno električni Lamborghini,' rekao je Stephan Winkelmann, predsjednik i glavni izvršni direktor Automobili Lamborghini. 'Bilo je važno otkriti prvu viziju četvrtog modela na događaju The Quail kako bismo podijelili pogled u budućnost dok smo bili okruženi trenutnim Lamborghini modelima koji predstavljaju 60 godina DNK tvrtke.'
Osim Lanzadora, Lamborghini je prikazao niz modela na The Quail-u, uključujući plug-in hibridni Revuelto s 1015 KS s potpuno novim V12 središnje postavljenim motorom, avanturistički Huracán Sterrato za sve terene i Super SUV, Urus Performante, koji je najbrži serijski SUV koji se popeo na vrh Pikes Peak (10:32.064), nadmašivši prethodni rekord uspona koji je 2018. postavio Bentley Bentayga (10:49.902).
U godini 60. godišnjice Lamborghinija, tvrtka je postavila još jedan rekord u prodaji u prvoj polovici 2023., s 5341 vozilom isporučenim diljem svijeta – 251 više od prodaje u prvom polugodištu prošle godine. Urus je i dalje najprodavaniji model s 3241 prodanim primjerkom, a slijedi ga Huracán.
Oba modela su rasprodana do kraja proizvodnje. Ovi rezultati dolaze u ključnom trenutku, jer Lamborghini ulazi u drugu fazu programa Direzione Cor Tauri (na latinskom 'Cor Tauri' znači bikovo srce), u koji marka ulaže 1,9 milijardi eura – najveće ulaganje u povijesti kompanije – do 2028. godine.
Ugledni Autocar predviđa kako bi Lanzador s obzirom na svoje pozicioniranje između Urusa i superautomobila manjeg volumena, mogao doseći godišnju proizvodnju od više od 3000 primjeraka. Pri čemu bi svaki primjerak, kada 2028. stigne na tržište, mogao stajati oko 300.000 funti (350.000 eura) kao odraz tog pozicioniranja.