Po pitanju dizajna novi Defender dobiva puno moderniji izgled od starog modela, a njegov vanjski izgled još uvijek odaje dojam da se radi o pravom robusnom terencu koji se ne bi trebao sramiti sići s ceste u prirodu
Britanski Land Rover je prije dva dana pokazao svijetu kako izgleda njihov legendarni terenac Defender u posve novom ruhu. Već smo vas mjesecima izvještavali da se nešto veliko sprema kod Land Rovera, a ono što smo vidjeli posve nas je oduševilo. Sudeći prema vijestima s terenskih ispitivanja, koje se provode već dug niz mjeseci, čini se da nas očekuje sjajan terenac.
Uravnotežujući zahtjeve hardcore entuzijasta i potrebu da se automobilu prikaže opća privlačnost, Land Rover je nastojao izgraditi održiv poslovni plan za buduće generacije Defendera. Prethodni model Defendera povučen je iz prodaje još 2016. Kako bi bio samoodrživ, novi model se mora prodati u gotovo pet puta više komada godišnje od prethodnog, a najnoviji pogoni tvrtke u Nitri u Slovačkoj, imaju godišnje proizvodne kapacitete od oko 150.000 komada.
Kako bi dosegao te brojke, novi je Defender dizajniran da udovoljava najnovijim svjetskim propisima o automobilima, uključujući dva najveća svjetska tržišta, Kinu i SAD, gdje je prethodno imao zanemariv utjecaj zbog regulatornih ograničenja. Tržište Land Rovera ovim će se modelom proširiti u čak 128 zemalja svijeta.
Novi Defender bit će dostupan i s većom širinom mogućnosti nego bilo koji drugi prije. Linija će se kretati od humanitarnih i vojnih modela do verzija orijentiranih na stil života koje se mogu nadopuniti s više od 170 pojedinačnih dodataka, što će vjerojatno podići cijenu Defendera te će je približiti području Range Rovera. Ovo posebno vrijedi za one vrhunski opremljene verzije, no čini se da se ne treba bojati da će novi Defender cjenovno biti nedostupan široj publici.
U početku će se Defender 110 s petero vrata prodavati s četiri karakteristična paketa - pod nazivom Explorer, Adventure, Country i Urban - u skladu s njegovom vjerojatnom uporabom. Prvi kupci dobit će svoj novi Defender već početkom 2020. godine.
Kompaktniji modeli Defender 90 s troja vrata vjerojatno će, kao i dva komercijalna modela, biti dostupniji po cijeni. Benzinska, blaga hibridna i dizel opcija bit će dostupne pri lansiranju na tržište, a hibridni plug-in očekuje se da će biti predstavljen za otprilike 12 mjeseci.
Po pitanju dizajna novi Defender dobiva puno moderniji izgled od starog modela, a njegov vanjski izgled još uvijek odaje dojam da se radi o pravom robusnom terencu koji se ne bi trebao sramiti sići s ceste u prirodu. Kao i kod prošlog modela, Defender ima kratke i prednje prevjese, izbočene lukove kotača, izrazito uspravan oblik karoserije i malene krovne prozore postavljene u krov. Kvadratna ploča koja se nalazi na stražnjim staklima dizajnerski je novitet koji kupci mogu opcijski naručiti. Neobavezni dodatni paketi opreme jako su raznoliki i obuhvaćaju dodatke poput sklopivog krovnog platna koji omogućava putnicima drugog reda u modelu 110 da stoje i na otvorenom promatraju okolinu kojom se voze, šatora postavljenog na krovu, bočnih ljestvi i nosača bočnih prozora, čime se dodaje dodatna svestranost Defendera. Dimenzije su sljedeće: model 90 je dug 4583 mm (sa stražnje montiranim rezervnim kotačem), širok 2105 mm te visok 1974 mm (opruge) ili 1969 sa zračnim ovjesom. Međuosovinski razmak mu je 2587 mm. Model 110 je dug 5018 mm (s rezervnim kotačem), širok 2105 mm te visok 1967 mm. Međuosovinski razmak mu je 3022 mm.
'Ovo je automobil koji treba izgledati kao da može poslovati', rekao je Gerry McGovern, dizajnerski direktor Land Rovera. 'Ima siluetu koju bi dijete moglo nacrtati, ali u tome nema ništa jednostavno - pogotovo na površinama, koje na prvi pogled izgledaju prilično sirovo i elementarno, ali koje su u stvari nevjerojatno sofisticirane. Ravni paneli mogu izgledati vrlo jeftino, a ovo je premium vozilo, tako da smo morali biti pametniji od toga.'
Kako bi naglasili off-road sposobnosti automobila i vođeni misijom da novi Defender izgleda 'grubo, ali pristupačno', McGovern i njegov tim nastojali su ostaviti veliku količinu učvršćenja i okova, od kvake na vratima do vijka u unutrašnjosti, vidljivima. Svi ovakvi naizgled pretjerani detalji putnicima pružaju stalni vizualni podsjetnik na sposobnost automobila da ide bilo kamo.
Ipak, 10-inčni digitalni ekran namjerno nije integriran u središnju konzolu. 'To je iskreno. Nismo se željeli pretvarati da je ovo visokotehnološko vozilo u svom srcu', rekao je McGovern. Ekran također prikazuje Land Roverov informacijsko-zabavni sustav nove generacije, nazvan Pivi Pro. Kaže se da je prilagođeniji i intuitivniji (to je odgovor na kritike prethodne tehnologije Jaguar Land Rovera) i zahtijeva do 50 posto manje ulaza za obavljanje učestalijih zadataka nego prije. Ažuriranja sustava mogu se obavljati i bežičnim putem.
Značajno je i to da ručica mjenjača smještena na prednjoj konzoli (Defender nije dostupan s ručnim mjenjačem) ostavlja prostor za opcionalno centralno pomoćno sjedalo, kao što je to viđeno na najranijim Land Roverima. To znači da se Defender 110 može isporučiti kao vozilo s pet, šest ili 5 + 2 sjedala. 'Kao što volimo stari model, ako ga vozite dva tjedna, bit će vam loše. To neće biti slučaj s ovim', rekao je McGovern, referirajući se na kvalitetu sjedenja u novom Defenderu.
Prostor za prtljagu iza drugog reda iznosi 1075 litara, a može se povećati na 2390 litara ako je drugi red sjedala presavijen - to su brojke koje su veće od onih u modelu Discovery sa sedam sjedala. Defender 90 može primiti do šest osoba, a u ponudi će imati i 18-colne čelične felge s bijelom bojom. 'Za mene je bio šok što su mi se one svidjele, ali djeluju', rekao je McGovern, koga su kritičari prethodno krivili za očekivanu promjenu Defendera od jednostavnog vozila do onog posve sofisticiranog.
Inženjering novog Defendera
Novi Defender je postavljen na Land Roverovoj D7x platformi, pri čemu 'x' označava - ekstremno. Iz tvrtke kažu da je to najčvršća struktura karoserije koju su proizveli. Iako je riječ o prepravljenoj verziji postojeće modularne arhitekture tvrtke, opisano je kao 95 posto nova. Aluminijska konstrukcija dizajnirana je da prihvati elektrificirane, ali ne u potpunosti električne pogonske sklopove.
Land Rover također kaže da je režim ispitivanja kojem je Defender podvrgnut daleko stroži od bilo kojeg drugog modela koji je proizveo, uključujući testiranje od gotovo dva milijuna kilometara preko terena poput pustinje, na velikoj nadmorskoj visini i na Arktiku. Ukupno je automobil morao zadovoljiti 62.000 testnih kriterija prije lansiranja. Za ovo testiranje tvrdi se da je Land Rover upotrijebio robotiziranu mehanizaciju koliko i sam automobil, pri čemu je otkazao ispitivač izdržljivosti sjedala u onome što je Defender lagano podnio čak i povećana opterećenja kojima je bio izložen.
Tehničke specifikacije uključuju 291 mm udaljenosti od tla, kut približavanja od 38 stupnjeva i 40-stupanjski odlazni kut, najveću dubinu prolaska vodene prepreke od 900 mm, maksimalnu nosivost od 900 kg, opterećenje krova od 300 kg i mogućnost vuče do 3500 kg.
Ovaj model mehanički je pojačan stalnim pogonom na sva četiri kotača, izborom neovisnog zračnog ili jednostavnijeg opružnog ovjesa, dvostrukim stupnjem prijenosa (reduktor), blokadom središnjeg diferencijala i aktivnom blokadom stražnjeg diferencijala.
Pomažući terenskoj vožnji, Defender ima takozvani Configurable Terrain Response koji koristi elektronička pomagala različitog intenziteta, u skladu s različitim uvjetima ili koja se mogu ostaviti na automatskim postavkama. Postoje i tri razine osjetljivosti papučice za gas i mjenjača s ciljem povećanja vozačeve kontrole upravljanja.
Ostala tehnologija za pomoć pri vožnji izvan prometnica uključuje Land Rover's ClearSight Ground View, koji na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir prikazuje područje ispod poklopca motora i ispred prednjih kotača, pomoć pri pokretanju vožnje uzbrdo (Hill Launch Assist) i poboljšano držanje u vožnji nizbrdo (Enhanced Hill Hold).
Land Rover je također nastojao novom Defenderu omogućiti izvrsne vozne karakteristike na cesti, a posebno na dugim putovanjima autocestom, kao i na putovanjima prirodom po regionalnim cestama. Nick Rogers, izvršni direktor proizvodnog inženjeringa za Land Rover, rekao je: 'Land Rover nije samo najsposobniji ikada, već je uistinu udoban i moderan automobil koji će ljudi voljeti voziti.'
Motori
Defender se u početku lansira s četverocilindričnim i šesterocilindričnim dizelskim i benzinskim motorima, no tvrtka se obvezala ponuditi i hibridnu plug-in varijantu od 2020. Glasine sugeriraju da će taj model biti oznake P400e.
Benzinci su četverocilindrični dvolitreni P300 i šesterocilindrični trolitreni P400. P300 je snage 300 KS (221 kW) uz 400Nm okretnog momenta, a od 0 do 100 km/h ubrzava za osam sekundi (model 110 za 8,1 s), a emisija CO2 227g km. P400 je snage 400 KS (294 kW) i koristi blago hibridnu tehnologiju za isporuku okretnog momenta od 550 Nm, vrijeme od 0 do 100 km/h za šest sekundi (110 za 6,1 s), a emisija CO2 220 g/km.
Dizel su obje četverocilindrične dvolitrene jedinice označene kao D200 i D240. Oboje isporučuju 430 Nm okretnog momenta te emisiju CO2 od 199 g/km po NEDC ekvivalentnoj ocjeni. Slabiji D200 je snage 200 KS (147 kW), a D240 snage 240 KS (177 kW). Ubrzanje D200 je od 0 do 100 km/h za 10,2 sekunde (110 za 10,3 s), a D240 je od 0 do 100 km/h za devet sekundi (110 za 9,1 s).
Oprema i opcije
Kupci će se od pokretanja moći opredijeliti između Defendera oznake S, SE, HSE, First Edition i modela X i moći će ih nadopuniti s četiri dodatna paketa pod nazivom Explorer, Adventure, Country i Urban.
Paketi su dizajnirani tako da automobilu daju različiti karakter, primjerice Urban sadrži kotače od 22 cola, prednji donji štitnik, bočne cijevi i stražnju zaštitnu ploču; Adventure bočne nosače opreme na stražnjim i donjim nosačima; za Country look tu su zaštitni lukovi za kotače i drugi štitnici za lagane radove na otvorenom; a Explorer ima krovne ljestve, krovni nosač i poklopac protiv zasljepljivanja.
Kupci se također mogu odlučiti za dvobojne kombinacije ili zaštitni film sa satenskom završnom oblogom koji se koristi za omotavanje automobila u metalik srebrnoj, sivoj i zelenoj boji.
Ostale nestandardne opcije uključuju elektroničko vitlo, kućice za kućne ljubimce za prijevoz raznih životinja, prijenosni tuš, šator na krovu i vodootporne tende.
Suradnja Land Rovera i tvrtke Lego te s tvrtkom Musto
Suradnjom dviju tvrtki proizveden je Lego Technic Land Rover Defender, izuzetno detaljan model od čak 2573 komada koji kombinira bezgraničnu Legovu kreativnost s prepoznatljivom siluetom i nenadmašnom sposobnošću novog Defendera.
Set Lego Technic Land Rover Defender, opisan kao ‘automobilska ikona koju možete graditi kod kuće’, može se pohvaliti autentičnim izgledom karoserije i naplataka, pogonom na sva četiri kotača, najsofisticiranijim mjenjačem koji je Lego dosad razvio te mnoštvom drugih realističnih funkcija i elemenata.
Lego Technic Land Rover Defender stiže u prodaju 1. listopada, a u videu dolje možete pogledati kako ovo trajno, moćno i nezaustavljivo vozilo izgleda u impresivnoj verziji dizajnera Lega.
Premijerno predstavljanje nove generacije legendarnog modela Defender, najsposobnijeg i najizdržljivijeg Land Rovera ikada proizvedenog, obilježeno je još jednom kolaboracijom. Tako je Land Rover predstavio kolekciju odjeće i opreme Above and Beyond, nastalu u partnerstvu s brendom Musto, poznatim britanskim proizvođačem nautičke odjeće i opreme. Inspirirana trajnošću i mogućnostima novog Defendera, kolekcija Above and Beyond sadrži inovativnu tehnologiju opreme, poput sigurnosnog sistema RECCO koji pomaže pri lociranju na teško dostupnim terenima i džepove s izolacijom PrimaLoft Aerogel, koja štedi bateriju mobilnih telefona.