'veliki dvojac' u JAPANU

Mitsubishi bi se trebao priključiti alijansi Honda-Nissan: Udruživanje kao odgovor na Teslu i kineske proizvođače

29.07.2024 u 14:45

Bionic
Reading

Ako sve prođe prema planiranom, japansko tržište automobila bit će podijeljeno u dvije velike grupacije - grupu Toyota Motor i alijansu Honda-Nissan-Mitsubishi. Kada se doda Mitsubishijevih 810.000 prodanih vozila, grupa će imati prodaju od 8,35 milijuna vozila diljem svijeta

Mitsubishi Motors će se pridružiti alijansi Honda-Nissan! Ovu vijest je upravo objavio Nikkei Asia, jedne od najvećih svjetskih financijskih novina, s dnevnom nakladom većom od 1,73 milijuna primjeraka.

Ako sve prodje prema planiranom, japansko tržište automobila će biti podijeljeno u dvije velike grupacije - Toyota Motor grupu i Honda-Nissan-Mitsubishi alijansu. Inače, Honda Motor i Nissan Motor su u ožujku najavili sveobuhvatni ugovor o suradnji, ali još nije donesena odluka što će učiniti s Mitsubishi Motorsom, u kojem Nissan ima 34,01 posto udjela. Mitsubishi će se pridružiti okviru alijanse Honda-Nissan, a tri tvrtke će zajedno raditi na povećanju svoje konkurentnosti kako bi opstale na visoko konkurentnom tržištu.

Treba reći kako su Honda i Nissan drugi, odnosno treći po veličini proizvođači automobila u Japanu, s globalnom prodajom od 4,1 milijuna (Honda) te 3,44 milijuna jedinica (Nissan) u fiskalnoj godini koja je završila u ožujku 2024. Kada se doda Mitsubishijevih 810.000 prodanih vozila, grupa će imati prodaju od 8,35 milijuna vozila diljem svijeta. Napomenimo i kako je Mitsubishi Motors potpisao ugovor o tajnosti podataka s Hondom i Nissanom i započeo razgovore.

Mitsubishi će surađivati ​​s Hondom i Nissanom kako bi finalizirali određene detalje saveza. Tri tvrtke namjeravaju standardizirati softver u vozilu koji upravlja vozilom. Očekuje se da će Nissan i Honda zajednički razviti osnovni softver te će razgovarati o njegovoj upotrebi u vozilima Mitsubishi.

Softver u vozilu može se ažurirati korištenjem dvosmjerne komunikacijske funkcije između vozila i vanjskog svijeta kako bi se poboljšale performanse čak i nakon prodaje vozila. To će utjecati na konkurentnost vozila sljedeće generacije, ali će razvoj koštati ogromnu količinu novca. Tvrtka će uvesti tehnologiju visokih performansi uz istovremeno smanjenje troškova i preusmjeravanje resursa upravljanja na druga polja povezana s elektrifikacijom.

Mitsubishi Triton / L200 pick-up Izvor: Promo fotografije / Autor: Mitsubishi Motors

Tvrtke će također razmotriti međusobno nadopunjavanje linija vozila. Honda ne proizvodi plug-in hibridna vozila ili pick-upe u Japanu. Mitsubishi Motors, koji je jak na ovom polju, raspravljat će o opskrbi OEM (proizvodnja originalne opreme). U budućnosti će dvije tvrtke također tražiti suradnju u području minivozila.

Iza saveza između Honde, Nissana i Mitsubishija krije se osjećaj krize zbog velike promjene u automobilskoj industriji, za koju se kaže da se događa samo jednom u 100 godina. Dok se prijelaz s vozila na fosilna goriva na električna vozila nastavlja usred dekarbonizacije, japanski proizvođači automobila zaostaju zbog rasta novih sila.

S druge strane globlno najveći proizvođač automobila Toyota se povezala s Daihatsuom, Suzukijem, Subaruom, Mazdom i Hino Motorsom, čime je zajednička prodaja ovih pet proizvođača vozila porasla na 16 milijuna jedinica.

Općenito, najveći konkurenti japanskih proizvođača automobil su Tesla i kineski proizvođači automobila koji ulažu jako puno u električna vozila, a japanski proizvođači se ne mogu natjecati u pogledu opsega i opskrbnog lanca. Velika promjena u automobilskoj industriji potaknuti će veliku reorganizaciju, uključujući i druge sektore u Japanu.

Nissan i Honda su 2023. godine prodali samo 140.000, odnosno 19.000 EV-a diljem svijeta, dok su Tesla i BYD bili daleko ispred s 1,8 milijuna, odnosno 1,57 milijuna jedinica. U Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila, Honda i Nissan bili su prisiljeni promijeniti svoj put širenja jer su se borili protiv jeftinih električnih vozila na lokalnom tržištu.